Hallo, ik ben Mischo en heb problemen met de koeling van een Volvo V70 2,5 20v Turbo AWD uit 1997
Ik heb deze auto pas gekocht en in Duitsland begonnen de problemen
Toen ik op de autobahn reed bergop liep in 1 keer de temperatuur op tot Max .
Gestopt en temp liep meteen weer terug . Koelvloeistof stond naar mijn mening te koken en was zwaar over peil . Even gewacht en vloeistofniveau liep weer terug naar net onder minimum dus beetje bijgevuld
Verder sop vlak terrein geen problemen gehad maar elke keer bergop liep de temp weer op.
Inmiddels zit ik in Wenen en heeft de auto ook problemen in de stad .
Na hem rustig warm te hebben gereden loopt nu ook snel op boven de 60 km per uur op vlak terrein en als ik em dan in zijn vrij zet en laat uitrollen of als ik ga stil staan loopt de temp meter weer net zo snel terug naar normale stand . Koelvloeistof verdwijnt een beetje (kwart-halve liter per dag) volgens mij gooit hij dat eruit via de vuldop van reservoir aangezien elke keer temp is opgelopen het niveau flink is gestegen . Omdat hier de vloeistoffen erg duur zijn en het toch weer verdwijnt gooi ik er nu maar ff water bij.
Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem kan zijn ????
BVD
[ ]
Koelingsproblemen V70 2,5 20v Turbo AWD
- FrankS60
- 5th Gear member
Waarschijnlijk thermostaat stuk of in t ergste geval je waterpomp, en nu je water in het systeem hebt gegooid zul je hem helemaal af moeten tappen, doorspoelen met koelvloeistof en daarna weer afvullen daarmee. Anders krijg je allerlei smurrie in het systeem en al vrij snel corrosie in het blok.
Ik hoop alleen dat je met een motor die meerdere keren warm is glopen geen kapotte koppakking en/of kromme kop hebt veroorzaakt want dan wordt het een duur geintje.
Ik hoop alleen dat je met een motor die meerdere keren warm is glopen geen kapotte koppakking en/of kromme kop hebt veroorzaakt want dan wordt het een duur geintje.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- sbv
- 6th Gear member
de 2.5T geeft wel vaker problemen. Kijk maar even op www.volvo850forum.nl
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue