grotere turbo
- martijn-C70
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 23:20
heb op dit moment een standaart turbo op mijn c70 2.4t 1999 zitten. Kun je er zo maar een grotere turbo opzetten of moet je van allerlei veranderingen maken? Wil meer pk's. Heb hem gechipped maar ben nu alweer een tijdje gewend aan de power.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Je kan er zeker niet zomaar een andere turbo opzetten, te grote turbo en de motor/cilinderwanden scheuren of ploffen .....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Er is veel mogelijk maar je moet wel naar iemand toe gaan die er verstand van heeft want een grotere turbo gaat samen met verstuivers, remappen etc. Lees ook eens op het 850 forum.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
schrijf gewoon een mailtje naar european tuning, die hebben van alles in huis ook grotere turbo enz met inbouw en aanpassingen erbij
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
Hallo,
De 2.4 motor staat niet bekend om zijn duurzaamheid bij regelmatig zwaar belasten. Daarom wordt voor verder tunen meestal de 2.3 gebruikt. Die kan er gewoon veel beter tegen. Scheurende 2.4 blokken zijn bij flink sportief gebruik eigenlijk geen uitzondering. Meestal plaatst men dan een 2.3 terug. Juist om die reden.
Natuurlijk staat het je vrij om te invsteren in jouw type motor en wie weet heb je geluk...
Succes!!
De 2.4 motor staat niet bekend om zijn duurzaamheid bij regelmatig zwaar belasten. Daarom wordt voor verder tunen meestal de 2.3 gebruikt. Die kan er gewoon veel beter tegen. Scheurende 2.4 blokken zijn bij flink sportief gebruik eigenlijk geen uitzondering. Meestal plaatst men dan een 2.3 terug. Juist om die reden.
Natuurlijk staat het je vrij om te invsteren in jouw type motor en wie weet heb je geluk...
Succes!!
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Gaat bovenstaand verhaal niet op voor de 2.5T i.p.v. de 2.4T?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Nee 2.4T is ook niet heel betrouwbaar met hoge vermogens naar het schijnt. Ik heb zelf nog geen last gehad maar dat zegt niks.
Als je die 2.4T in je C70 alleen gechipt hebt kun je ook nog een andere downpipe (en evt. een volledige sportuitlaat) overwegen, dat scheelt ook nog wel aardig wat. Verder kun je nog eea winnen aan de inlaatkant zoals dit:
http://www.vivaperformance.com/turbo-in ... -2004-c70/
Hiermee krijg je een betere flow de turbo in vanaf je LMM, de originele pijp wordt smaller op het onderste punt, nog kleiner dan de turbo inlaat diameter. Als je dit geheel dan weer aansluit hierop:
http://www.vivaperformance.com/cci-inta ... cyl-turbo/
Soort effect van een open luchtfilter, zonder een open luchtfilter te zijn. Ook weer beter voor de flow en koudere lucht intake.
Dat dan nog even combineren met een tuning die hiervoor geschreven is (vooral die downpipe moet rekening mee worden gehouden) en dan zou je toch 260+ pk prima moeten kunnen halen. En dan geen fantasten PK's maar op de vermogensbank.
Krijg je op de koop toe een mooier geluid van de motor en met een goede sportuitlaat niet echt meer lawaai in de auto. Ik heb er 1 van BSR en die bevalt heel goed, ook na 1400+km in 1 dag naar Italie rijden nog.
Als je die 2.4T in je C70 alleen gechipt hebt kun je ook nog een andere downpipe (en evt. een volledige sportuitlaat) overwegen, dat scheelt ook nog wel aardig wat. Verder kun je nog eea winnen aan de inlaatkant zoals dit:
http://www.vivaperformance.com/turbo-in ... -2004-c70/
Hiermee krijg je een betere flow de turbo in vanaf je LMM, de originele pijp wordt smaller op het onderste punt, nog kleiner dan de turbo inlaat diameter. Als je dit geheel dan weer aansluit hierop:
http://www.vivaperformance.com/cci-inta ... cyl-turbo/
Soort effect van een open luchtfilter, zonder een open luchtfilter te zijn. Ook weer beter voor de flow en koudere lucht intake.
Dat dan nog even combineren met een tuning die hiervoor geschreven is (vooral die downpipe moet rekening mee worden gehouden) en dan zou je toch 260+ pk prima moeten kunnen halen. En dan geen fantasten PK's maar op de vermogensbank.
Krijg je op de koop toe een mooier geluid van de motor en met een goede sportuitlaat niet echt meer lawaai in de auto. Ik heb er 1 van BSR en die bevalt heel goed, ook na 1400+km in 1 dag naar Italie rijden nog.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Neem contact op met europeantuning.
Hun hebben ervaring met een 19T op een 2.4T.
Een 19T doet op een 2.3 340 pk, op een 2.4T die veilig is afgestelt doe je rond de 290 pk.
Om die 290 pk te halen, moet er meer aangespast worden.
Denk hierbij aan het volgende.
Software, alu ic 50mm, 3inch downpipe, 2.5inch catback, ipd tcv, luchtfilter.
Hun hebben ervaring met een 19T op een 2.4T.
Een 19T doet op een 2.3 340 pk, op een 2.4T die veilig is afgestelt doe je rond de 290 pk.
Om die 290 pk te halen, moet er meer aangespast worden.
Denk hierbij aan het volgende.
Software, alu ic 50mm, 3inch downpipe, 2.5inch catback, ipd tcv, luchtfilter.
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Zo hebben we enkele 2.5T 's al opgetuigd. Die lopen allemaal nog probleemloos.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Is een 19T daar niet een beetje overdreven voor? 16T moet je dat ook al prima mee kunnen halen.
Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).
Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Nee, met een 16T haal je dat niet op een 2.5T.... omdat die gewoonweg bij 1 bar minder lucht de motor inkrijgt dan een 19T. En meer dan 1 bar draaien wij dan niet op deze motoren, zodat ze ook heel blijven. Uiteraard in combinatie met groene injectors (.... denk je nou echt dat wij die "vergeten"?? ) en een goede uitlaat en een dikke intercooler. Tesamen kun je dan toch voldoende lucht de motor inkrijgen, een respectabele voorontsteking draaien en richting de 290pk uitkomen zonder dat je de zaak sloopt.FrankS60 schreef:Is een 19T daar niet een beetje overdreven voor? 16T moet je dat ook al prima mee kunnen halen.
Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hold your horses! Ik denk niet dat jullie iets vergetenMarc schreef:Nee, met een 16T haal je dat niet op een 2.5T.... omdat die gewoonweg bij 1 bar minder lucht de motor inkrijgt dan een 19T. En meer dan 1 bar draaien wij dan niet op deze motoren, zodat ze ook heel blijven. Uiteraard in combinatie met groene injectors (.... denk je nou echt dat wij die "vergeten"?? ) en een goede uitlaat en een dikke intercooler. Tesamen kun je dan toch voldoende lucht de motor inkrijgen, een respectabele voorontsteking draaien en richting de 290pk uitkomen zonder dat je de zaak sloopt.FrankS60 schreef:Is een 19T daar niet een beetje overdreven voor? 16T moet je dat ook al prima mee kunnen halen.
Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -