De V40 R-Design van Poekoek

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Poekoek
3rd Gear member

Al in wat topics her en der gepost, maar nog niet echt voorgesteld, dus dat zal ik bij dezen maar eens doen. Net als velen hier ben ik werkzaam in de ICT en daarvoor maak ik veel kilometers. Mijn huidige auto, een Citroën DS3 stond op de rol om aankomend voorjaar vervangen te worden. Dat bracht dan ook de onzekerheid bij mij of ik nog een (voordelige) V40 kon gaan rijden. Dat verhaal heeft deze week echter een wat andere wending gekregen.

Mijn leasemaatschappij voert op dit moment een actie waarbij je een huidige leaseauto voortijdig kunt omwisselen voor een nieuwe auto, mits deze nog in 2013 gekentekend wordt. Gisteren en vandaag heb ik eens even contact met ze gehad en ook ik kom in aanmerking voor de actie. Hier ben ik erg blij mee aangezien ik dan verzekerd ben van een V40 met 14% bijtelling en kan ik bovendien al snel rijden :D

Het enige punt van aandacht is nu het vinden van de geschikte V40; bestellen kan niet meer ivm het niet meer kunnen leveren in 2013. Het zal om aan deze actie deel te kunnen nemen dus een voorraadauto moeten worden. De dealer in mijn woonplaats heeft toevallig een V40 op voorraad in Rebel Blue met de nodige opties, zelfs iets te veel naar mijn smaak. Niet dat ik die extra opties zo problematisch vind, de maandelijkse lasten gaan echter wel omhoog. De dealer gaat nu dan ook eerst op zoek naar een auto die meer of helemaal voldoet aan mijn eerder bedachtte configuratie. Morgen hoor ik als het goed is meer en ga ik de opties tegen elkaar afwegen. Ik ben mij er van bewust dat er niet enorm veel V40's in Rebel Blue op voorraad zullen staan, dus het is even duimen...

De configuratie die ik in eerste instantie voor ogen had is als volgt:

- D2
- R-Design
- Rebel Blue
- Winter Line
- Business Pack Pro
- Keyless Start
- Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- 12 volt aansluiting in de kofferbak
- Neerklapbare leuning passagiersstoel
- 18 inch Ixion velgen van de S/V60
- Dak hoogglans zwart laten wrappen

De auto die bij 'mijn' dealer op voorraad staat heeft de volgende configuratie:

- D2
- Rebel Blue
- Business Pack Pro
- Plus Line
- Premium Sound
- Verwarmbare voorstoelen
- Extra getint glas achterportieren en achterklep
- Zonder motoraanduiding
- Interieur verlichtingspack 2
- Keyless start

Vrij veel overlap dus, al heeft de voorraadauto absoluut een rijkere uitrusting. Op de onderste configuratie zou ik ook 18 inch Ixion velgen willen laten monteren. Het dak wrappen is niet meer nodig ivm panoramadak.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en ik hoop snel (lees: uiterlijk 15 december 2013) in een V40 te rijden :)
Laatst gewijzigd door Poekoek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Spannend.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Jumpman
4th Gear member

Succes, met de keuze
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
JustinK
2nd Gear member

Mooie actie van de leasemij! (volgens mij Alphabet he?) Geniet van het configureren van je V40 :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Tankiej
3rd Gear member

Bij beide opties in ieder geval de mooiste kleur! :)
pwesteinde
2nd Gear member
Contacteer:

JustinK schreef:Mooie actie van de leasemij! (volgens mij Alphabet he?) Geniet van het configureren van je V40 :)
Bij Alphabet zit de V40 daar volgens mij niet tussen (x aantal modellen waaruit je kan kiezen). Indien wel, dan ga ik ook eens bellen.
Poekoek
3rd Gear member

Inderdaad, het is even spannend. Nog geen nieuws mbt een bepaalde auto te melden op dit moment.
Is er ergens een site waar je de landelijk beschikbare V40's kunt bekijken? Via sites als Autotrack gaat het wel, maar dat is toch maar een beperkt deel van het aanbod.
Mocht iemand een V40 weten te staan die (grotendeels) aan mijn originele configuratie voldoet, dan hoor ik dat ook graag :) Ik kan mij zo voorstellen dat er hier mensen rond zwerven die of bij een dealer werken of nog wel wat lijntjes hebben lopen.

@ JustinK en pwesteinde: Alphabet is het inderdaad, had al wel wat mensen verwacht die de actie zouden herkennen haha. V40 staat niet meer op de site vanwege het niet meer op tijd kunnen leveren wanneer die nieuw besteld wordt. Vandaar dat het een voorraadauto moet worden.
Tankiej
3rd Gear member

Je hebt deleasewinkel.nl, is volgens mij van Alphabet. Daar kan je voorraadauto's bekijken bij dealers :o
Poekoek
3rd Gear member

Vandaag heb ik wederom contact gehad met de dealer. Een Rebel Blue gekleurde D2 R-Design met de door mij gewenste opties is waarschijnlijk niet meer ergens op voorraad in Nederland. Sowieso zijn de Rebel Blue's wat minder dik gezaaid dan de andere kleuren.
Om de verkoper niet elke keer een zoektocht te laten starten ga ik zaterdagochtend naar de dealer om samen in het systeem te speuren naar een geschikte auto. Het kan dus zo zijn dat het qua opties nog net iets anders uit komt of er toch een auto met een andere kleur uit rolt, maar mijn doel blijft om zo dicht mogelijk bij mijn originele configuratie te blijven.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Jumpman
4th Gear member

Ben benieuwd of je iets zult vinden want aan je wensen voldoet.
Succes
pwesteinde
2nd Gear member
Contacteer:

Veel succes en plezier in je nieuwe V40.

Onze leasemanager heeft ook nog contact gehad met Alphabet, maar kon wel mee doen, maar geen R-design en alleen een auto zonder te veel opties of opties achteraf. Dan houd het voor mij op (had al wel wat leuke v40's gezien op voorraad) en ga ik verder in het 20% segment net als mijn huidige V50. Rij toch liever een auto waar ik zelf voor gekozen heb.
Huidig: XC40 My19 Momemtum D3 GT, - Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, ,Versatility Line, Connectivity Line, DAB+, Verwarmbare voorruit, Verlichtingspack 2, Trekhaak
Verwacht oktober 2023: XC40 Recharge Plus Extended Range - Trekhaak
Poekoek
3rd Gear member

@ pwesteinde: dan zou ik daarvoor gaan. Ik ga mijn best doen om nog zo dicht mogelijk in de buurt van de door mij gewenste configuratie te komen. Die is overigens niet 100% vast, ik was sowieso nog over het één en ander aan het twijfelen.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Poekoek
3rd Gear member

Nou, het verhaal is sinds gisteren ochtend nog mooier geworden dan het al eigenlijk was; via een nummer van een kennis contact opgenomen met de dealer in Nijmegen. Daar prima te woord gestaan en te horen gekregen dat ze zelfs nog een auto hadden gereserveerd in een productieslot die nog naar wens aan te passen was. Dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, aangezien ik dan helemaal de door mij gewenste auto kan krijgen :)
Aangezien ik steeds in contact ben geweest met de dealer in mijn woonplaats heb ik hem dat verhaal ook uitgelegd. Hij is daarop volgend weer rond gaan bellen en even later wist hij te melden dat ook hij een auto voor mij had kunnen regelen die nog aan te passen was qua configuratie :D

Vanochtend dus naar de dealer geweest en daar het lijstje met wensen doorgesproken en de auto die dus al in bestelling stond is aangepast naar die wensen. Bovendien was sinds gisteren de verwachte aflevering ook bekend geworden: tussen en 4 tot 8 december. Dat kan dus ook uit i.c.m. de voorwaarde van de actie dat de auto voor 15 december geleverd moet zijn. Oftewel: alles lijkt exact op z'n plek te vallen en daar ben ik enorm blij mee.

De configuratie die er uit is gerold is als volgt (toch nog wat kleine wijzigingen):

- D2 R-Design
- Rebel Blue (619)
- Business Pro pakket
- Winter Line
- Keyless Start (883)
- Kantelbare zitting bestuurdersstoel (872)
- Automatisch dimmende binnenspiegel (168)
- Laadvloer met twee niveaus en boodschappentashouder (891)
- Zonder motortype en modelaanduiding (313)
- 12V aansluiting in de bagageruimte (424)
- Neerklapbare rugleuning passagiersstoel (298)

Oftewel: de electrisch verstelbare bestuurdersstoel is vervangen voor de kantelbare zitting op de bestuudersstoel. De electrische verstelbaarheid vond ik qua investering net te groot en te weinig extra bieden. De laadvloer met twee niveaus leek vooral mijn vriendin handig en hebben we er daarom ook bij gedaan.

Verder wordt achteraf het volgende gedaan:

- Dak hoogglans zwart wrappen
- 18 inch Ixion velgen monteren -> hier is het nog even de vraag of het de zwarte Ixion II velgen van de V40 worden of een after market setje grijze Ixion velgen zoals die onder de S60 zitten. De velgen die onder de S/V60 zitten passen niet qua maat en daarom zou dat laatste een goede optie zijn. Bovendien scheelt het nogal flink qua bedrag en vind ik de zwarte velg simpelweg minder mooi (vandaag ook in het echt gezien). De grijze is dan ook de optie die ik als voorkeur heb doorgegeven aan de dealer, ik hoor begin volgende week of dit OK is wat hen betreft.

Wat een verhaal, maar ik ben er bijzonder blij mee :D

lint
Geartronic member

Je hebt er even wat werk mee gehad maar toch mooi dat het gelukt is!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Soepkop
4th Gear member

Poekoek, gefeliciteerd! Mooie configuratie :thumbright:

Ik heb zelf lang getwijfeld over de Ixion II, maar nu ik ze heb: I couldn't be happier ::wink: Blijft uiteraard erg persoonlijk. Ik had vandaag een fotoshoot van mijn auto willen maken, maar nadat de auto gewassen was en stond te blinken ging het - net als vorige keer :bad-words: - regenen (en dat terwijl het tot vanavond droog zou blijven).

Succes met de uiteindelijke keuze!
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Poekoek
3rd Gear member

@ lint: je had het niet beter kunnen omschrijven.

@ Soepkop: dank je! Goed om te horen dat je er zelf erg blij mee bent. Een fotoshoot blijf ik benieuwd naar. De auto waar de Ixion II velgen onder zaten had geen verlaagd onderstel (R-Design van eind 2012), dat ziet er natuurlijk ook alweer iets anders uit.

kisman
2nd Gear member

Goed om te horen dat het gelukt is. Ben je nu voor je eigen dealer of Henk Scholten in Nijmegen gegaan (ERG prettige dealer namelijk ;-))?
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
Poekoek
3rd Gear member

Uiteindelijk heb ik het kunnen regelen met mijn eigen dealer. Door Scholten heel netjes te woord gestaan, maar met hetzelfde resultaat kies ik dan toch liever voor de dealer in mijn woonplaats die bovendien flink z'n best heeft gedaan :)

remmm
5th Gear member

wellicht kom je ook nog in aanmerking voor de Turbodeal korting van € 500,-?
Jumpman
4th Gear member

Ik heb zelf wel de Ixion II besteld, maar ja die zullen er pas maart/april gemonteerd worden helaas. Omdat daar mijn zomerbandjes op liggen.
En de wiba op de 17inch Ixion.

Heb gister 19inch aftermarket Ixion's gezien die zagen er ook keurig uit, maar heb toen wel besloten om het bij mijn eerste gevoel te laten.

Succes met het maken vd juiste keuze
Plaats reactie

Terug naar “V40”