Bedankt, Jeroen!
Bij deze de beloofde update.
De aircopomp hebben we laten verwijderen, en er is een poelie voor in de plaats gekomen. V-snaar vervangen en hij reed weer! Bij het ophalen uit Amersfoort vielen me eigenlijk twee dingen op: ten eerste deed het slot van het linker achterportier het niet meer (deur zit op slot en blijft op slot), en ik kreeg een melding "service monteur spoed". De garage heeft ter plekke nog even de melding uitgelezen en gaf aan dat het kwam doordat de accu leeggetrokken was door de geknapte v-snaar. Met een ritje naar Groningen moest het verholpen zijn. De auto reed verder prima, onderweg geen problemen gehad. Ik blij.
Eenmaal thuisgekomen was die melding terug, en bleef ook aan staan. Ik besloot om hier even langs de garage te rijden, ook vanwege het slot. Bij de eerste stoplichten sloeg de auto af bij het optrekken. Even voelde ik me alsof ik weer bij de rijles zat, maar merkte al snel dat ik weinig of geen reactie kreeg op het gas. Gelukkig nog op snelheid kunnen komen, maar bij 60km/u was het feest voorbij. Ik kon de auto laten uitrollen en heb hem op de parkeerplaats gezet. Daar bleef het starten geen probleem, (waardoor ik vermoedde dat het niet aan de accu lag), maar bleef de auto niet reageren op het gas. Dus de garage gebeld. Die kwamen de volgende ochtend, en uiteraard deed alles het toen gewoon. Lang verhaal kort: foutmelding in het gasklephuis.
Die moest vervangen worden. Kosten: zo'n 570 euro. Gelukkig kwam de monteur met een idee wat misschien zou kunnen helpen: upgrade van de software. Uiteindelijk voor 40 euro klaar, en de auto rijdt weer als een zonnetje. Moet dus alleen nog het slot linksachter vervangen. Maar daar kan ik nu even voor sparen!
Moraal van het verhaal: ik ben blij dat ik heb gekozen voor de optie zonder aircopomp. Nu kan ik in ieder geval weer rijden, en kan ik ook de reparatie van het slot linksachter nog betalen. Ik heb nu in twee maanden tijd vier reparaties gehad, en ik hoop van ganser harte dat het nu hiermee klaar is! Ik blijf het een heerlijke auto vinden om in te rijden, maar -zoals door velen bevestigd- volvo rijden is niet goedkoop!
Nogmaals bedankt voor jullie adviezen! Ook al heb ik niet alle adviezen opgevolgd, ik ben door jullie wel in staat geweest om een weloverwogen afweging te maken. En dat is -imo- ook veel waard!