
C70 of V40 T4??
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Zeg niet dat ie die moet kopen
En lambdalampje kan van alles zijn, rotte LMM, lambdasonde, vacüumslangetje..

Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Sorry jongens,
We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?
We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik heb ook getwijfeld tussen een V40 2.0T en een C70 T-5.
Uiteindelijk voor de C70 gekozen, veel meer auto.
Uiteindelijk voor de C70 gekozen, veel meer auto.
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
c70 vind ik persoonlijk 1 van de mooiste modellen van volvo
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
V70 classic is nog veel praktischer en veel meer VolvoMusicus schreef:Sorry jongens,
We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?

Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Voordat wij onze S60 kochten, waren we eigenlijk op zoek naar een V40. Ik wilde wel een 2.0T, beetje pit. Las op het Volvo 40 forum al veel over problemen die bij turbo modellen voorkomen, maar niet persé aan de turbo liggen. Het ging erom dat de auto bij acceleratie in hoge toerentallen gaat stotteren. Hier was, volgens het forum, geen duidelijke aanwijsbare oorzaak voor, maar iets wat wel regelmatig genoemd werd was de automatische nokkenasversteller. Er werd gelijk bij gezegd dat het geen garantie was dat dit ook het probleem ging oplossen, maar afijn.
Zelf eens wezen rijden met een 2.0T, lekker warm rijden en daarna even op z'n staart trappen. Helaas had deze auto hier ook last van; bij hogere toerentallen ging ie stotteren, tevens ging het motormanagementlampje branden. 'In ruste' ging dit lampje ook weer uit. Die hebben we dus laten staan.
Over het algemeen kun je denk ik toch wel zeggen dat turbo modellen ten alle tijde meer kans op storingen hebben dan non-turbo modellen. Niet om de turbo af te vallen, maar er zit nou eenmaal meer op het motorblok. En als er meer op zit, dan kan er ook meer stuk.
Natuurlijk wordt er dan gezegd 'ja maar bij goed onderhoud zijn ze beide even betrouwbaar', maar niemand die jou die garantie op een auto gaat geven.
Voor wat betreft betrouwbaarheid en verbruik kun je dus het beste kiezen voor een 2.0 (dan heb je in ieder geval meer pit dan met een 1.
.
Zelf eens wezen rijden met een 2.0T, lekker warm rijden en daarna even op z'n staart trappen. Helaas had deze auto hier ook last van; bij hogere toerentallen ging ie stotteren, tevens ging het motormanagementlampje branden. 'In ruste' ging dit lampje ook weer uit. Die hebben we dus laten staan.
Over het algemeen kun je denk ik toch wel zeggen dat turbo modellen ten alle tijde meer kans op storingen hebben dan non-turbo modellen. Niet om de turbo af te vallen, maar er zit nou eenmaal meer op het motorblok. En als er meer op zit, dan kan er ook meer stuk.
Natuurlijk wordt er dan gezegd 'ja maar bij goed onderhoud zijn ze beide even betrouwbaar', maar niemand die jou die garantie op een auto gaat geven.
Voor wat betreft betrouwbaarheid en verbruik kun je dus het beste kiezen voor een 2.0 (dan heb je in ieder geval meer pit dan met een 1.

Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Doeke,
Over hoe hoge toerentallen heb je het dan?
Ik ga morgen kijken bij Mudde en Kok naar een 2.0T, kan ik het mooi even uitproberen.
Over hoe hoge toerentallen heb je het dan?
Ik ga morgen kijken bij Mudde en Kok naar een 2.0T, kan ik het mooi even uitproberen.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- De_Duuc
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09
rij zelf in een "Nederlandse" C70 uit 2000 met een 2.0T blok.
geeft een heerlijke roffel en met zijn 163 pk is hij rap genoeg.
en hoge toerentallen valt reuze mee.
rij vaker kleinere afstanden en rij gemiddeld rond de 1:10,5 1:11
dus gewoon doen
geeft een heerlijke roffel en met zijn 163 pk is hij rap genoeg.
en hoge toerentallen valt reuze mee.
rij vaker kleinere afstanden en rij gemiddeld rond de 1:10,5 1:11
dus gewoon doen

Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm