C70 of V40 T4??

Voor kenners: de "Roffel"
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Goede aanrader, het lambdalampje brandt alvast. Hoef je daar niet meer op te wachten...
;-)
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Zeg niet dat ie die moet kopen ;) En lambdalampje kan van alles zijn, rotte LMM, lambdasonde, vacüumslangetje..
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Sorry jongens,

We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

PM

:P
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Mogen wij het niet weten???
v0lv0freak
4th Gear member
Berichten: 607
Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
Locatie: Zuid-Limburg

Ik heb ook getwijfeld tussen een V40 2.0T en een C70 T-5.
Uiteindelijk voor de C70 gekozen, veel meer auto.
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

c70 vind ik persoonlijk 1 van de mooiste modellen van volvo
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Musicus schreef:Sorry jongens,

We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?
V70 classic is nog veel praktischer en veel meer Volvo :)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Voordat wij onze S60 kochten, waren we eigenlijk op zoek naar een V40. Ik wilde wel een 2.0T, beetje pit. Las op het Volvo 40 forum al veel over problemen die bij turbo modellen voorkomen, maar niet persé aan de turbo liggen. Het ging erom dat de auto bij acceleratie in hoge toerentallen gaat stotteren. Hier was, volgens het forum, geen duidelijke aanwijsbare oorzaak voor, maar iets wat wel regelmatig genoemd werd was de automatische nokkenasversteller. Er werd gelijk bij gezegd dat het geen garantie was dat dit ook het probleem ging oplossen, maar afijn.
Zelf eens wezen rijden met een 2.0T, lekker warm rijden en daarna even op z'n staart trappen. Helaas had deze auto hier ook last van; bij hogere toerentallen ging ie stotteren, tevens ging het motormanagementlampje branden. 'In ruste' ging dit lampje ook weer uit. Die hebben we dus laten staan.

Over het algemeen kun je denk ik toch wel zeggen dat turbo modellen ten alle tijde meer kans op storingen hebben dan non-turbo modellen. Niet om de turbo af te vallen, maar er zit nou eenmaal meer op het motorblok. En als er meer op zit, dan kan er ook meer stuk.

Natuurlijk wordt er dan gezegd 'ja maar bij goed onderhoud zijn ze beide even betrouwbaar', maar niemand die jou die garantie op een auto gaat geven.

Voor wat betreft betrouwbaarheid en verbruik kun je dus het beste kiezen voor een 2.0 (dan heb je in ieder geval meer pit dan met een 1.8).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Doeke,

Over hoe hoge toerentallen heb je het dan?
Ik ga morgen kijken bij Mudde en Kok naar een 2.0T, kan ik het mooi even uitproberen.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
De_Duuc
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09

rij zelf in een "Nederlandse" C70 uit 2000 met een 2.0T blok.
geeft een heerlijke roffel en met zijn 163 pk is hij rap genoeg.

en hoge toerentallen valt reuze mee.

rij vaker kleinere afstanden en rij gemiddeld rond de 1:10,5 1:11
dus gewoon doen :)
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”