PIH snelladen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Heeft iemand het al geprobeerd?
Op papier wordt er niet veel over gezegd, maar zet de auto met een lege accu maar eens op 'save' mode, en kijk eens hoe snel de accu vol zit, dat gaat beduidend sneller als een standaard 16A laadkabeltje
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Alleen veel meer diesel verbruik.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Maar kwa tempo kunnen de accu's dus snel geladen worden... Dat is iets dat duidelijk is
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5283
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

daar heb je een punt,het zal ook niet voor nets zijn dat save maar tot zo'n 50 % accu lading gaat dit is overigens vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld lap tops laden.

Zal het eens proberen vanaf leeg naar 50 %, is zo'n 4 kWh bij 16 amps zo'n 90 minuten. Verwacht dat het in save een 30-45 minuten duurt ergo laadstroom zal iets van twee keer zo hoog zijn. Dit laden gaat overigens niet via de ac/dc converter de high voltage generator is direct gelijkstroom. Ander voordeel is dat bij save mode de accu altijd door de auto wordt geconditioneerd.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

NielsPHEV schreef: Dit laden gaat overigens niet via de ac/dc converter de high voltage generator is direct gelijkstroom. Ander voordeel is dat bij save mode de accu altijd door de auto wordt geconditioneerd.
Denk je dat die generator (dynamo) direct een mooie gelijkstroom levert? Ik denk van niet namelijk.
Gebruikersavatar
friend
2nd Gear member
Berichten: 240
Lid geworden op: 06.02.2013 - 15:21

v60pih schreef:
NielsPHEV schreef: Dit laden gaat overigens niet via de ac/dc converter de high voltage generator is direct gelijkstroom. Ander voordeel is dat bij save mode de accu altijd door de auto wordt geconditioneerd.
Denk je dat die generator (dynamo) direct een mooie gelijkstroom levert? Ik denk van niet namelijk.
Aan raden hebben we niet zoveel, een beetje beter onderbouwen hebben we meer aan ;). Zie V60 PHEV projectteam presentatie (kan helaas de attachment niet uploaden (6MB)):
INTEGRATED STARTER GENERATOR (ISG):
- Combined High Voltage Generator and starter motor for start/stop. 7kW, 400V.
- B-ISG allows larger starter motor with quicker boost – resulting in more rapid and smoother start of the diesel engine.
- Allow a quick start/stop of the diesel at any speed.
- Improved fuel economy.
- Charge the 400V battery.
En over het laden met de kabel:
Converts 230V AC to 400V DC
En over de DC <-> AC inverter:
Inverter:
- Manages electricity supply and converts between DC and AC.
- DC 400V in battery converted to AC 270 – 400V to power electric motor.
- Regeneration from electric motor to battery.
- Power supply to ISG.
- State-of-the art – rapid power supply and regulation.
Er komt dus direct 400V uit de ISG. Dat loopt niet via het 230V laadcircuit. Het lijkt er dus op dat de ISG, net als de ERAD, 400V AC zal zijn, aangezien de ISG als motor via de inverter gevoed wordt.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

Afbeelding
(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5283
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

okay kennelijk geen dc generator maar een ac generator het antwoord op de vraag van TS staat kennelijk ook in die specs. Capaciteit van de high voltage generator is 7 kW laden gaat dus bijna twee keer zo snel als met 16 amp 230V.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Nu is het noch wachten tot een slimme knutselaar een snellaad bijpass maakt direkt op de 400v :)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Smartbart
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 16.06.2013 - 21:41

Betekent dit dat de B-ISG altijd als startmotor werkt? Indien ja, betekent dit dan dat er gestart wordt op de 400V accu?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Volgens mij werkt de B-ISG inderdaad altijd als startmotor. Maar zonder genoeg spanning in de 12V accu doet de auto niet zo veel..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”