motortemperatuur te hoog
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
er zijn dealers genoeg die een diagnose in rekening brengen!
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
vindt het ook een belachelijke vertoning van die dealer.
je komt er voor een oplossing en niet voor de koffie.
ik had onlangs ook een kwestie met een dealer.
foutcode's gaven aan dat de temp sensor niet goed was, hierop de weerstand van de sensor gecontroleerd en idd geen goede weerstand.
dealer gebelt voor het bestellen van een sensor wordt er beweerd dat ik een lmm heb. wellus-nietus aan de tel, dus toch maar langs gereden. IK had dus gelijk maar geen excuse of iets en erg scheve gezichten toen ik zei dat ik hem er zelf wel inzette.
ik wil absoluut niet alle dealers en volvo-medewerkers over 1 kam scheren, maar heb wel de indruk dat men snel geld wilt verdienen en dat klanten geen kennis moeten hebben.
je komt er voor een oplossing en niet voor de koffie.
ik had onlangs ook een kwestie met een dealer.
foutcode's gaven aan dat de temp sensor niet goed was, hierop de weerstand van de sensor gecontroleerd en idd geen goede weerstand.
dealer gebelt voor het bestellen van een sensor wordt er beweerd dat ik een lmm heb. wellus-nietus aan de tel, dus toch maar langs gereden. IK had dus gelijk maar geen excuse of iets en erg scheve gezichten toen ik zei dat ik hem er zelf wel inzette.
ik wil absoluut niet alle dealers en volvo-medewerkers over 1 kam scheren, maar heb wel de indruk dat men snel geld wilt verdienen en dat klanten geen kennis moeten hebben.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja natuurlijk, is toch ook niet meer dan normaal, als er diensten zijn verleend dient de rekening betaald te worden.Ramon&Ramon schreef:er zijn dealers genoeg die een diagnose in rekening brengen!
ik wil wel eens weten hoeveel mensen er hier op dit forum gratis werken bij of voor hun werkgever.
Eens, maar volgens mij is onderstaande beantwoording (die HugoB heeft gekregen) geen diagnose stellen:Ludo schreef:ja natuurlijk, is toch ook niet meer dan normaal, als er diensten zijn verleend dient de rekening betaald te worden.Ramon&Ramon schreef:er zijn dealers genoeg die een diagnose in rekening brengen!
ik wil wel eens weten hoeveel mensen er hier op dit forum gratis werken bij of voor hun werkgever.
De oorzaak van de verhoogde motortemperatuur kunnen we niet vinden.
Misschien is het de waterpomp, misschien een doorstroomprobleem in de radiateur.
We weten niets zeker en als we iets vervangen kunnen we geen garantie geven dat het probleem over is.
We kunnen het bergop rijden nl. niet simuleren
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
heeft niks te zeggen Alex.
feit is dat er gezocht is, er is dus tijd ingestoken.
dat het euvel niet opgelost is, betekent alleen maar dat er pas verder gezocht kan worden door onderdelen te gaan vervangen, en alzo uit te sluiten.
dat is dus de diagnose, én het enige wat er gedaan kan worden.
feit is dat er gezocht is, er is dus tijd ingestoken.
dat het euvel niet opgelost is, betekent alleen maar dat er pas verder gezocht kan worden door onderdelen te gaan vervangen, en alzo uit te sluiten.
dat is dus de diagnose, én het enige wat er gedaan kan worden.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij de audio en tv handel betaal je ook altijd een flink bedrag voor onderzoekskosten,dat is een normale gang van zaken vind ik.
Anders ben je echt een halve week gratis bezig,simpel!
Anders ben je echt een halve week gratis bezig,simpel!
Ok, prima.
Maar ik heb het tot nu toe altijd anders ervaren.
Zelfs bij de Volvo-dealer.
Ik heb wel eens betaald voor een diagnose, maar die kreeg ik dan ook.
De oorzaak is dit en de oplossing is dat.
En niet zoals bij HugoB; misschien dit, of misschien dat, nog erger: ''wij weten het niet''.
Dat is geen diagnose stellen.
''Ze hadden op de kop kunnen gaan staan'', maar ik had niet € 100,- betaald voor een dergelijke diagnose.
Hoe noemen advocaten dat ook al weer? No cure no pay.
Maar het kan zijn dat ik vooraf wat duidelijker ben, met het maken van afspraken.
Maar ik heb het tot nu toe altijd anders ervaren.
Zelfs bij de Volvo-dealer.
Ik heb wel eens betaald voor een diagnose, maar die kreeg ik dan ook.
De oorzaak is dit en de oplossing is dat.
En niet zoals bij HugoB; misschien dit, of misschien dat, nog erger: ''wij weten het niet''.
Dat is geen diagnose stellen.
''Ze hadden op de kop kunnen gaan staan'', maar ik had niet € 100,- betaald voor een dergelijke diagnose.
Hoe noemen advocaten dat ook al weer? No cure no pay.
Maar het kan zijn dat ik vooraf wat duidelijker ben, met het maken van afspraken.

-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dan heb je een makkelijk geval gehad of veel geluk.AlexV70 schreef:Ik heb wel eens betaald voor een diagnose, maar die kreeg ik dan ook.
De oorzaak is dit en de oplossing is dat.
stel dat het toch niet de oorzaak of oplossing geweest was, had je dan de rekening ook niet betaald?.
hoe moeten we dit eigenlijk zien?.AlexV70 schreef:Maar het kan zijn dat ik vooraf wat duidelijker ben, met het maken van afspraken.
bv, op voorhand afspreken dat als er enkele uren gezocht word maar er kan niks met zekerheid gegarandeerd worden over oorzaak/oplossing, word er geen rekening betaald. :?:
bij welke dealer ben jij dan nu nog welkom?.
Nee, maar daar ben ik dan ook duidelijk in.Ludo schreef:dan heb je een makkelijk geval gehad of veel geluk.AlexV70 schreef:Ik heb wel eens betaald voor een diagnose, maar die kreeg ik dan ook.
De oorzaak is dit en de oplossing is dat.
stel dat het toch niet de oorzaak of oplossing geweest was, had je dan de rekening ook niet betaald?.
Ik ben toch bij vakmensen?
Ze rekenen een behoorlijk uurloon, dan mag ik daar ook wat van verwachten.
Niet gevonden is niet betalen. Nog nooit een probleem mee gehad.
Ik ben overal van harte welkom. Ik ben dan ook een goede betaler.
Daar blijken ze bij Volvo (duurdere klanten) nog wel eens problemen mee te hebben.
Voorbeeld;Ludo schreef:hoe moeten we dit eigenlijk zien?.
bv, op voorhand afspreken dat als er enkele uren gezocht word maar er kan niks met zekerheid gegarandeerd worden over oorzaak/oplossing, word er geen rekening betaald. :?:
bij welke dealer ben jij dan nu nog welkom?.
Laatst wasmachine stuk, ik geen tijd, dus vakman uit de buurt.
Diagnose gesteld en onderdeel vervangen.
2 dagen later zelfde storing. een ander onderdeel vervangen, geen uurloon en tegen kostprijs.
Week later, zelfde storing, bleek het deurtje niet goed afgesteld.
De onderdelen voor de helft van het geld gekregen. Onderdelen waren onterecht vervangen.
Ik heb niet om teruggave gevraagd.
Ik heb alleen gezegd: "hoe gaan we dit oplossen".
Bedrijf kwam er zelf mee.
Of is dit alleen in het Noorden van het land?

Kan jij uit de rekening halen waar je die € 100,- nu feitelijk voor heb betaald?HugoB schreef:of ik even €100,- wilde aftikken.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
tuurlijk wel.AlexV70 schreef:Gaan we nu niet off topic?
maar ik wilde alleen duidelijk maken dat er wél een diagnose gesteld is.
nl dat er onderdelen moeten gewissseld worden voordat er uitsluitsel gegeven kan worden.
begin maar eens te zoeken bij een te hoge motortemperatuur.
veel onderdelen kunnen het niet zijn, maar wel dure.
radiator-oliethermostaat(?)-temperatuursensor-oliekoeler(?)-waterpomp-oliepomp...
méér dan deze onderdelen 1 voor1 wisselen/vervangen kan men dus niet doen in dit geval.
die diagnose is er dus gesteld.
*(?) niet bij alle modellen aanwezig.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 12:22
- Locatie: Almelo
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ze voor dat bedrag ook nog naar een ander probleem hebben gekeken. Ik voel nl. bij een snelheid van zo'n 120km/u een trilling achter. Resultaat, volgens dealer: hoogteslag in banden. Het was niet mijn bedoeling om deze dealer in diskrediet te brengen of een discussie te starten over de hoge prijzen van de Volvo-dealers maar ik vond het resultaat van het onderzoek wel teleurstellend. Toch bedankt voor jullie medeleven. Ik ga m'n radiateur reinigen. Jammer dat ik pas in m'n volgende vakantie weet of 't werkt.
Weekendje Valkenburg, 100 X de Cauberg.HugoB schreef:De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ze voor dat bedrag ook nog naar een ander probleem hebben gekeken. Ik voel nl. bij een snelheid van zo'n 120km/u een trilling achter. Resultaat, volgens dealer: hoogteslag in banden. Het was niet mijn bedoeling om deze dealer in diskrediet te brengen of een discussie te starten over de hoge prijzen van de Volvo-dealers maar ik vond het resultaat van het onderzoek wel teleurstellend. Toch bedankt voor jullie medeleven. Ik ga m'n radiateur reinigen. Jammer dat ik pas in m'n volgende vakantie weet of 't werkt.
