Hallo,
Binnenkort krijg ik een nieuwe Volvo en heb dus besloten mijn huidige D5 uit 2003 met 300K op de teller te houden om te gaan knutselen.
Nu kwam ik deze tegen:
http://www.winparts.nl/255/interieur/el ... edieningen
Is dit nu werkelijk zo dat ik deze in mijn Volvo kan bouwen of zie ik iets over het hoofd?
Start/Stop knop S60 2003
- Fredhead
- Geartronic member
Als het samenwerkt met een canbus systeem is dit in te bouwen.
Mis wel iets over beveiliging van starten als de auto in een versnelling staat.
Bekende had dit ook een keer in een auto ingebouwd en toen hij deze inruilde demonstreerde de verkoper het aan de toekomstige koper van die auto.
Beste man was even vergeten dat de auto in de versnelling stond, starten ging prima alleen eindigde de auto tegen een muur...
Bekende had dit ook een keer in een auto ingebouwd en toen hij deze inruilde demonstreerde de verkoper het aan de toekomstige koper van die auto.
Beste man was even vergeten dat de auto in de versnelling stond, starten ging prima alleen eindigde de auto tegen een muur...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor je antwoord. Het scheelt dat ik een automaat heb en hoef daar dus geen rekening mee te houden.fredhead schreef:Als het samenwerkt met een canbus systeem is dit in te bouwen.
Maar is het mogelijk om met canbus de auto te starten ongeacht of er een sleutel in het contact zit? Of vervang je het kastje waar het contactslot opzit?
Hoe zit het eigenlijk met het stuurslot? Is dat mechanische of ook elektronische op de canbus?
Volvo S60 2.4T 200PK MY2002
Volvo S60 D5 163PK MY2003
- FrankS60
- 5th Gear member
Het stuurslot is volgens mij mechanisch, en je zit met de chip in je sleutel die de auto moet herkennen. Je kunt dit dus wel doen maar je zal wellicht een sleutel contact moeten laten maken met het contactslot om dit te omzeilen. Zijn vast ook nog wel andere oplossingen voor in de electronica maar ik weet niet of je daar nou aan moet gaan beginnen zonder al te veel kennis van die systemen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- OGA244
- 8th Gear member
heb iets dergelijks ooit gezien met een Impreza 555, wat ging dat ding weg..fredhead schreef:Als het samenwerkt met een canbus systeem is dit in te bouwen.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Leon, een lid van de 700-vereniging, had zoiets op zijn vorige auto (een 960). Daar zat hij dan mee te spelen maar een onhandige accesoire vond ik het niet. Als een standkachel inbouwen niet lukt kun je ook hier voor kiezen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Hoe ga je de startonderbreker connectie oplossen?
Systeem is leuk.
Kans om van die grote sleutels van Volvo af te komen....?
Systeem is leuk.
-
- 2nd Gear member
Dat moet ik nog gaan uitzoeken. Nog niet erg bekend met het knutselen aan Volvo maar wel met elektronica op zich.AlexV70 schreef:Hoe ga je de startonderbreker connectie oplossen?
Systeem is leuk.
Vond het al een verademing toen ik kort geleden de losse sleutel en losse afstandsbediening verbouwd had naar een klaptsleutel. Maar wil eigenlijk helemaal van de sleutel af.
Wees blij met die klapsleutel.
Je wil niet weten wat voor een knaap van een sleutel Volvo heeft bedacht voor o.a. De C30, V50 enz.....
Je wil niet weten wat voor een knaap van een sleutel Volvo heeft bedacht voor o.a. De C30, V50 enz.....
-
- 2nd Gear member
Inderdaad. Ik moet zeggen dat de oude sleutel (losse sleutel en remote) het enige was waarbij ik het gevoel kreeg dat mijn auto oud aan het worden is.AlexV70 schreef:Wees blij met die klapsleutel.
Dus dat probleem opgelost met de klapsleutel. Hoewel er toch een nieuwe aankomt is het wel een fijn idee.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Keyless-go dat is je ware !
Rob
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.