Volvo RTI Navigatie RTI grrrrrr

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
diesel01
Geartronic member

Ik heb topografisch best het eea in het hoofd zitten en rij gewoon naar de stad/plaats toe.
Eenmaal bijna op bestemming gaat de RTI aan en imo werk hij perfect, stukken beter dan de stratenboeken. 8)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Autozoeker
5th Gear member

dbosker schreef:
VolvoTech schreef:Hans Welkom!
Maar waar ben je nu?
Wel goed als je ook even wat antwoorden geeft...

Heb je SCT overwogen?
Kan er achteraf alsnog in.
Kun je zelf bepalen wat voor navi je toevoegt...
Volgens mij wordt SCT niet meer geleverd als achteraf inbouw.
Alleen niet voor de *60 series, anderen nog wel. maar als je goed rondvraagt is het nog wel te regelen voor de *60 series. Heb dat zelf ook gedaan.
lint
Geartronic member

V70/2.4D/2003 schreef:
Morgenstond schreef:
bart simpson schreef:Vanwaar dan een Volvo met zo ontzettend veel nadelen gekocht?
Ga lekker duits rijden man....
dbosker schreef:tsjonge, niet eerst even voorstellen, maar gelijk dit forum als klaagbox gebruiken. Jammer.
+1
Het is niet anders, +2 (en tot ziens TS)
+3!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Thom
5th Gear member

Ik heb het ook meermalen vervloekt, om de idiote TMC, de frustrerend trage invoer (spraak is idd belachelijk kwa aantal stappen) en geregeld is het syteem in de buurt van een specifiek adres letterlijk en figuurlijk de weg kwijt.

Volvo heeft het allemaal wel goed bedoeld maar het is ook gewoon een centenkwestie: men heeft simpelweg de middelen niet voor een R&D op Duits (premium)niveau. Je kan er daarom niet hetzelfde van verwachten.

Wellicht is het nieuwste Sensus Navigatie (Connect) beter?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ze mogen daar in dat Duitsland die navi dan redelijk op orde hebben maar tav van 0% of 7% lagen de afdelingen R&D toch in een zware coma.. wat heb je nu liever?
Ik zie nog niet zo wat zo'n A4 formaat navi waardoor je niets meer van de omgeving ziet nu echt toevoegt.

Een Q5 hybrid stoot uit 129gr CO2/km, "voorsprong door techniek"? :rofl:

TS zou lekker Duits moeten gaan rijden, 5jr 25% en een aardig navisysteempje dat ook niet gratis is
Volvo for life
Hansgonda
Starter

Zoooo, wat een commotie...
Netjes voorstellen: man, geen 20 meer, Apeldoorn, getrouwd vader van 2, baasje van 1; 50.000km/jaar vooral zakelijk, in de industriele elektronica.
Eerst even de zaken rechtzetten: ik ben tevreden over de auto, geweldig D5 blok en uitrusting, heb inmiddels 28k km gereden en heb mij van dag 1 verwondert over het navigatiesysteem.
Mijn vorige auto was een een Saab met een Kenwood systeem: geweldig systeem.
Op het Saab forum werd (ook) emotioneel gereageerd op commentaar.
Ik verwacht van een auto in het "premium segment" dat eenvoudige zaken als een navigatiesysteem e.d. wel op orde zijn. En ja, dan hou ik m'n hart vast over de litium ion batterij en de bms erop; zou die elektronica wel goed gedesigned zijn?
Duits... Ik had een Mercedes A mee toen m'n bekraste Volvo werd overgespoten. Navigatie gewoon met 1 regel inspreken en klaar... rijden maar. En dan baal ik dat zoiets onbenulligs niet inmiddels is opgelost door de fabriek. Andere software en draaien maar... Vinden jullie dat navigatie systeem dan zo goed? Of zelfs maar normaal? Om me heen hoor ik heel veel geklaag over het systeem, ontkennen lijkt me zinloos... Maar ik zou graag een oplossing zien. Die heb ik nog niet gehoord/gelezen...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Hij stond er tussen, maar meer ga ik je niet verklappen....
Volvo for life
Hansgonda
Starter

Ik had SCT er ook nog bij moeten nemen? Bovenop de 73k?
Omdat de dealer niets kan doen, de importeur je verwijst naar de dealer en Volvo Zweden moeilijk bereikbaar is voor een individu, lijkt me het forum de juiste weg.
Maar inmiddels is mij duidelijk dat de klacht gegrond is verklaard, ik had wellicht de openingszin met nog meer hosanna moeten doen...
Paul
Geartronic member

Ik zou die SCT er in zetten, als je al zoveel kilometer hebt gereden, zal hij wel in jouwe passen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Thom
5th Gear member

Ze mogen daar in dat Duitsland die navi dan redelijk op orde hebben maar tav van 0% of 7% lagen de afdelingen R&D toch in een zware coma.. wat heb je nu liever?
Ik zie nog niet zo wat zo'n A4 formaat navi waardoor je niets meer van de omgeving ziet nu echt toevoegt.

Een Q5 hybrid stoot uit 129gr CO2/km, "voorsprong door techniek"?

TS zou lekker Duits moeten gaan rijden, 5jr 25% en een aardig navisysteempje dat ook niet gratis is
Kul argument, de onnavolgbare NL wetgeving vrijwaart Volvo op geen enkele manier van het ontwikkelen van een deugdelijk, up-to-date navigatiesysteem.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het systeem is absoluut wel deugdelijk, het is mogelijk iets anders dan iemand zich had voorgesteld, daar zijn proefritten nu voor....
Bij sensus krijg je ook 2 gratis updates, mooier wordt het niet.

TS refereerd (net als jij ook zo graag doet) maar aan die zo volmaakte Duitse merken, die hadden toch ook een 0% auto kunnen ontwikkelen? (dat had hier een hoop leed bespaard)
Volvo for life
Silver_R
6th Gear member

bart simpson schreef: (dat had hier een hoop leed bespaard)
Denk dat er wel een aantal hier, dat met je eens zijn.
Waaronder ik.
lint
Geartronic member

Silver_R schreef:
bart simpson schreef: (dat had hier een hoop leed bespaard)
Denk dat er wel een aantal hier, dat met je eens zijn.
Waaronder ik.
Ben het er ook volledig mee eens.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Fulaks
6th Gear member

bart simpson schreef:TS refereerd (net als jij ook zo graag doet) maar aan die zo volmaakte Duitse merken, die hadden toch ook een 0% auto kunnen ontwikkelen? (dat had hier een hoop leed bespaard)
+ 1
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Thom
5th Gear member

Te makkelijk, een auto is een 'som der delen', maar als één van die delen ronduit zwak is, mag dat best benoemd worden. De PIH mag dan fiscaal fors bevoordeeld worden, het blijft een wagen van minimaal € 65.000 en dat schept verwachtingen. Terecht dat daarover gereclameerd wordt
diesel01
Geartronic member

Thom schreef:Te makkelijk, een auto is een 'som der delen', maar als één van die delen ronduit zwak is, mag dat best benoemd worden. De PIH mag dan fiscaal fors bevoordeeld worden, het blijft een wagen van minimaal € 65.000 en dat schept verwachtingen. Terecht dat daarover gereclameerd wordt
Hmm voor de berijders een netto investering van 15k
Zoals Bart zegt proefrit maken en kijken of het voorziet in de behoefte.
Blijkbaar doet het dat niet en heeft TS de verkeerde keus gemaakt.
Vorige week zonder problemen in de binnenstad van Dusseldorf gekomen met behulp van RTI en dat wil wat zeggen in die bouwput.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
OGA244
8th Gear member

Thom schreef:Te makkelijk, een auto is een 'som der delen', maar als één van die delen ronduit zwak is, mag dat best benoemd worden. De PIH mag dan fiscaal fors bevoordeeld worden, het blijft een wagen van minimaal € 65.000 en dat schept verwachtingen. Terecht dat daarover gereclameerd wordt
Ronduit zwak? sensus is een prima systeem waarover ik in mijn dagelijkse ervaringen echt weinig commentaar krijg, dat het niet aan je verwachtingen voldoet kan natuurlijk, maar als die verwachtingen hooggespannen zijn zou ik daar als eerste naar kijken als ik een proefrit ging maken
BanRay
2nd Gear member

Beste OGA244, ik ben op zich tevreden met Sensus 3.0. Maar laat ik dan eens een minpunt noemen: de omslachtige manier van de invoer van een bestemming via spraak. En laat dat nu net verbeterd zijn in Sensus Connect...

Mijn vraag aan jou: weet jij waarom Volvo geen update uitbrengt voor Sensus 3.0 zodat je ook een bestemming via spraak kunt aanbieden à la Sensus Connect?
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
Elanski
2nd Gear member

Volgens mij begon Hansgonda toch heel positief over zijn nieuwe auto. Het navi systeem zit hem behoorlijk dwars. Nou heb ik wel gemerkt dat je niet teveel negatief commentaar mag geven op dit forum. Dat sommigen daarop nogal kritisch naar hem toe zijn, is niet iets waarmee hij geholpen is.

Toevallig ben ik ook aan het stoeien met RTI. Ik ben iDrive gewend en dat is behoorlijk anders. Na 4 jaar zal ook RTI in het systeem slijten.

Ik dacht dat ik SCT had gekozen, maar bleek alleen Connected Touch. Silly me.
Alfa 159 sw> BMW 318d> BMW 120d M-performance automaat> Volvo V40 D2 zwart en vol.
OGA244
8th Gear member

BanRay schreef:Beste OGA244, ik ben op zich tevreden met Sensus 3.0. Maar laat ik dan eens een minpunt noemen: de omslachtige manier van de invoer van een bestemming via spraak. En laat dat nu net verbeterd zijn in Sensus Connect...

Mijn vraag aan jou: weet jij waarom Volvo geen update uitbrengt voor Sensus 3.0 zodat je ook een bestemming via spraak kunt aanbieden à la Sensus Connect?
die omslachtige invoer ben ik niet eens oneens met o.a. TS maar ik ben met het scrollwieltje (met 2 handen aan het stuur) doorgaans eerder klaar, wat verwacht je van een systeem? en is dat de nekkebreker bestel die auto niet
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”