gevraagd: installatie voorschrift bov 440 turbo

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

hallo heeft iemand een installatie voorschrift of een Know how?

snap wel waar je de bov op moet zetten maar niet de slang die er nog weer boven op loopt is naar mijn weten een vacuumslang.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

ff een vraag heb hem er al opzitten maar nu moet ik de boost weten van de turbo.

Green - 5-15 PSI

Yellow - 15-23 PSI

Blue - 23-30 PSI

Red - 30 + PSI

omgerekened naar Bar staat hieronder.



http://www.dragsource.com/index.php?nav ... lctoview=8
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Wietse460
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09.10.2006 - 00:33

ik zou het niet zeker weten, denk alleen dat de meeste af-fabriek turbo's op benzine motoren niet meer als 1 bar geven (de groene in jouw geval)

Maar zoals ik zeg, ik ben niet bekend met wat voor druk die turbo werkt.

Probeer eerst de groene eens, als dat goed gaat kun je de gele nog eens proberen.
Gebruikersavatar
pierre
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 20.02.2005 - 01:07
Locatie: Abbekerk

0.5 bar is standaard; dus de groene dunkt mij

0.5 BAR = 7.252 PSI
De heerlijkste Volvo a.k.a. de Volvo 245

Suzuki SJ410 '84
Volvo 460 GLE '91
Volvo 460 Turbo '94

Volvo 245 2.3i '91 MY '92
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

nou heb de groene geinstalleerd en een echt heel mooi geluidje het is de Forge type 004 trouwens.

heb nu een probleem als ik hard wegtrek en dan direct stop dan valt de motor uit (lijkt me niet zo fijn voor de turbo)

hoe kan ik dit voorkomen? stationair hoger zetten of?

hij is ook aangesloten op het boordcumputer circuit dmv vacuumslang dus opzich moet hij geen rare waardes krijgen.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Wietse460
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09.10.2006 - 00:33

kan me er iets bij voorstellen dat wanneer je de turbo op toeren jaagt en daarna plotseling de gasklep weer dicht gooit hij je blok een beetje vacuum zuigt en dus uitvalt, of kan dat niet?

Als je hard weg trekt gewoon door rijden :)
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

lijkt me normaal dat je gasklep dichtgaat als je gas loslaat.
en de lucht haalt hij van een andere slang bij het lichtfilter vandaan.

ik denk dat de stk vuil is want hij stotterde eerst al wel wat toen ik hem losliet.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

bov werkt nu perfect heb de auto opnieuw afgesteld.

geen horten of stoten perfecte flow van de turbo en een geluidje als je het gas loslaat :evil:

moet alleen even kijken of de bov er ook anders in kan er zit namelijk een klein tuutje bij aan dat t stuk en daaraan zit nog een klein stukje dunwandig is deze eraf te snijden?
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Ik heb een 460 Turbo '91 en ben ook van plan om een Forge FMDV004 dumpvalve te monteren. Heb je ook foto's van hoe je de dumpvalve hebt aangesloten?
Gebruikersavatar
sytzos
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 26.06.2006 - 11:18
Locatie: Assen
Contacteer:

volgens mij moet je nooit direct stoppen met een turbo! das funest!!! de schoepen draaien dan na zonder olie!!!

nooit doen dus.. maar goed wie ben ik
ehmm ben je standaard rijd je een VW heb je smaak rij je een Volvo :D
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

ik heb hem nu vlak voor de inlaat zitten daar zit een metalen prop in maar ik wil hem ergens anders plaatsen want blijk nu met twee dumpvalve's te zitten.

Deze kreeg ik van een mede forummer en zo wordt hij straks ook geplaatst:
Afbeelding

Mischien verstandig om een Faq te maken voor dit soort vragen als:

Blow of valve
verwarming
de stk enz
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Gebruikersavatar
ZwartSCHAAP
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2006 - 16:54
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ik hoop dat ik geen moderators op hun staart trap, maar jullie lijken verstand te hebben van turbo's.

Zouden jullie daarom ook even willen kijken naar mijn turbo-probleem ? Ik zou het erg waarderen, ik kom er nu echt niet uit !
Volvo 440 1.7 Turbo, 1989.
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

@zwartschaap

Als je een keer tijd hebt mag je wel naar me toe komen.
Ik woon in raalte dus dat is niet zo ver.

mail me maar als je me nodig bent.

Nando@Ricer.nl
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Gebruikersavatar
ZwartSCHAAP
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.10.2006 - 16:54
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bedankt, ik zou het erg waarderen !

Denk je toevallig nu al te weten wat het probleem is? Als ik dat weet voor ik hem dinsdag naar de dealer breng zou me dat aardig wat geld kunnen besparen. ;-)

Zo niet, dan ik mail je volgende week als het nog niet is opgelost.
Volvo 440 1.7 Turbo, 1989.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”