Kan een mug het alarm laten afgaan?
- Oceanracer
- Geartronic member
Ehhhhh, in de deur?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- geulwijk
- 2nd Gear member
Ik bedoel de module die alle sloten aanstuurt, ik neem aan dat die ergens in het interieur te vinden is? Bedoel jij dat je van de sloten zelf ook eerst eens de contacten en stekkers kunt schoonmaken?
Volvo S80 Executive 2005 Ash Gold Pearl (oftewel beige..)
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij mijn weten is er maar één deurmodule en die bevindt zich ín de deur en zit direct onder je toetsen voor je raambediening. Onder die knoppen zit een matje en daaronder zit een printplaat waar zich na verloop van tijd vocht en viezigheid ophoopt en daardoor slechte verbindingen tot stand brengt. En die kun je prima zelf schoonmaken. Even het deurpaneel eraf en je kunt de unit loshalen en uit elkaar halen.
- geulwijk
- 2nd Gear member
Niet om het beter te weten en eigenwijs te zijn, want ik weet echt nog niks van deze auto, maar het lijkt me toch een rare constructie dat alle sloten via deze module worden aangestuurd. Is dit kastje niet slechts de electronica van de ramen, zoals het geheel of gedeeltelijk opengaan, en de klembeveiliging? Een vage herinnering van me is dat de portiervergerendelingmodule linksonder tegen de middenconsole zit?
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat laatste kan ik zeker niet uitsluiten, want ik ben daar nog niet eerder naar op zoek geweest. Wel heb ik links beide sloten al vernieuwd én die deurmodule twee maal verwijderd. Nog wel meer trouwens, maar dat heeft dan weer niks met jouw probleem te maken. Alhoewel, de sirene heb ik inmiddels ook al vervangen....
- PIH
- 2nd Gear member
- Contacteer:
In een S80 van 2005 zou ik eens beginnen met een bezoek aan de dealer en ALLE (niet 1, maar alle, ookal heb je maar in 1 ding een probleem de onderlingen communictie kan ook roet in het eten gooien) modules naar de laatste versie software te brengen!
(2 jaar in S80 rond gereden, same shit, alles updaten en ik was de helft van de storingen al kwijt!)
Portiervergrendeling? Dat is de DDM en PDM en die zitten keurig in je deuren.
Ik zou de auto even laten uitlezen in verband met je alarm, de dealer kan precies zijn waardoor het alarm geactiveerd is geweest en ook zien of de sirene nog in orde is.
(communicatie storing namelijk als de sirene NIET meer in orde is...)
Trouwens : spookeffecten in een CFE bestaan niet. Je auto zal wellicht dingen openbaren die je eerder niet zag, maar die aan het licht komen door ander gebruik van de auto dan normaal.
Dit maakt me wel extra duidelijk trouwens dat er van alles in je auto met de UEM, PDM/DDM niet helemaal lekker zit.
Uit laten lezen zou ik je willen adviseren!
(2 jaar in S80 rond gereden, same shit, alles updaten en ik was de helft van de storingen al kwijt!)
Portiervergrendeling? Dat is de DDM en PDM en die zitten keurig in je deuren.
Ik zou de auto even laten uitlezen in verband met je alarm, de dealer kan precies zijn waardoor het alarm geactiveerd is geweest en ook zien of de sirene nog in orde is.
(communicatie storing namelijk als de sirene NIET meer in orde is...)
Trouwens : spookeffecten in een CFE bestaan niet. Je auto zal wellicht dingen openbaren die je eerder niet zag, maar die aan het licht komen door ander gebruik van de auto dan normaal.
Dit maakt me wel extra duidelijk trouwens dat er van alles in je auto met de UEM, PDM/DDM niet helemaal lekker zit.
Uit laten lezen zou ik je willen adviseren!
En Volvo är som bäst på diesel och Electicity tillsammans!
- geulwijk
- 2nd Gear member
Okee, misschien is het verstandig om nog eens alles uit te lezen. Maar nu eerst even terug naar het alarm: heeft het zin om dat eerst uit te lezen als de sirene zelf al kapot is? Is de informatie dan nog wel betrouwbaar? Enne, een nieuwe sirene, hoe oud is de accu die daarin zit inmiddels? Ik denk dat ik toch maar eens als eerste die sirene ga openzagen.