In diverse informatie bulletins van Autoweek staan TDI motoren tot 1999 genoteerd als 2 kleps motoren. Na 2000 als 4 kleps motoren.
Wie weet het antwoord??
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor: dwars-voorin 5 diesel-lijn, 4 kl./cil., directe inspuiting + turbo + interkoeler, cil.inh. 2460 cc, boring x slag 81,0 x 96,0 mm, compr. verh. 20,5:1, max. vermogen 103 kW/140 pk bij 4000 tpm, max. koppel 290 bij 1900 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 5-versnellingsbak, voorwieloph. onafhankelijk + stabilisator, achter onafhankelijk, multilink + stabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 10,9 m, remmen voor geventileerde schijven, achter massieve schijven, ABS.
Maten/gewichten: l/b/h 4,82/1,83/1,45 m, wielbasis 2,79 m, banden 205/55 R 16, kofferruimte 440-882 l, tankinh. 80 l, gewicht 1600 kg, laadverm. 511 kg, aanhanger geremd 1800 kg.
Prestaties: Topsnelheid 205 km/h, acceleratie 0-100 km/u 10,4 s, 80-120 km/u in 4/5 9,2/14,2 s, testverbruik 8,9 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 62,5/64,5 dB.
Nieuwprijs: € 39.725 (2000)
Kleppen per cylinder TDI motor
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Hi IkeV70,
Nou dat dacht ik zelf ook, maar het is een beetje vreemd dat er in de autoweek gegevens wel een onderscheid wordt gemaakt. Er zijn natuurlijk wel een aantal wijzigingen doorgevoerd in modeljaar 1999/2000 vandaar dat ik dacht dat er een soort van "geruisloze" wijziging is doorgevoerd!??
Iemand anders daar een idee over???
Nou dat dacht ik zelf ook, maar het is een beetje vreemd dat er in de autoweek gegevens wel een onderscheid wordt gemaakt. Er zijn natuurlijk wel een aantal wijzigingen doorgevoerd in modeljaar 1999/2000 vandaar dat ik dacht dat er een soort van "geruisloze" wijziging is doorgevoerd!??
Iemand anders daar een idee over???
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Foutje van Autoweek...Skywalker schreef:Hi IkeV70,
Nou dat dacht ik zelf ook, maar het is een beetje vreemd dat er in de autoweek gegevens wel een onderscheid wordt gemaakt. Er zijn natuurlijk wel een aantal wijzigingen doorgevoerd in modeljaar 1999/2000 vandaar dat ik dacht dat er een soort van "geruisloze" wijziging is doorgevoerd!??
Iemand anders daar een idee over???
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Thanks Bart.
Op het forum heb jij altijd goede antwoorden die volgens mij altijd juist blijken te zijn. Soms vraag ik mij af hoe je al die kennis verzameld hebt.....
Op het forum heb jij altijd goede antwoorden die volgens mij altijd juist blijken te zijn. Soms vraag ik mij af hoe je al die kennis verzameld hebt.....
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Bij 2 nokkenstokken altijd meer als 2 kleppen per cil, in dit geval 4.
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
mr nordicman,
uw laatste bericht is nogal verwarrend, dit geldt toch niet voor de 2.5 d??
die heeft volgens mij geen dubbele nokkenassen.....
uw laatste bericht is nogal verwarrend, dit geldt toch niet voor de 2.5 d??
die heeft volgens mij geen dubbele nokkenassen.....
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Helaas, de TDi/Di heeft er "slechts" 2 per cilinder maar ook de dubbelnoks 2.5 10V van 140pk komt niet verdernordicman schreef:Bij 2 nokkenstokken altijd meer als 2 kleppen per cil, in dit geval 4.
als 2 per cilinder (even als ezelsbruggetje, 10 gedeeld door 5 cilinders=?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Bart,
Normaal gesproken als je 2 nokkenassen heb, heb je meer als 2kleppen per cilinder, van die oudere Volvo's weet ik het niet, maar ik heb FF gegoogeld, een 2.5 tdi heeft 10 kleppen en 1 nokkenas.
www.kouvolanmoottorikoneistamo.fi
Tuotteet
Eurooppalaiset
sylinterikannet
Normaal gesproken als je 2 nokkenassen heb, heb je meer als 2kleppen per cilinder, van die oudere Volvo's weet ik het niet, maar ik heb FF gegoogeld, een 2.5 tdi heeft 10 kleppen en 1 nokkenas.
www.kouvolanmoottorikoneistamo.fi
Tuotteet
Eurooppalaiset
sylinterikannet
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik zerg nergens iets over het aantal nokkenassen van de diesel, niemand trouwens (dat was de vraag ook niet) ik zeg alleen wat over het aantal kleppen per cilinder, en dat zijn er bij de Di/TDi 2.nordicman schreef:Bart,
Normaal gesproken als je 2 nokkenassen heb, heb je meer als 2kleppen per cilinder, van die oudere Volvo's weet ik het niet, maar ik heb FF gegoogeld, een 2.5 tdi heeft 10 kleppen en 1 nokkenas.
www.kouvolanmoottorikoneistamo.fi
Tuotteet
Eurooppalaiset
sylinterikannet
Verder even abnormaal gesproken dus, want zowel de 2.0 als de 2.5 benzines hebben wel 2 nokkenassen maar slechts 2 kleppen per cilinder, deze werden geleverd tot en met modeljaar 1999, zijn dat oudere Volvo's?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Bart: ik had geschreven dat bij 2 nokkenassen er meestal meer dan 2 kleppen per cilinder zijn.
Zelf schrijf je :
Helaas, de TDi/Di heeft er "slechts" 2 per cilinder maar ook de dubbelnoks 2.5 10V van 140pk komt niet verder
als 2 per cilinder ??
Dit begrijp ik dus FF niet.
Zelf schrijf je :
Helaas, de TDi/Di heeft er "slechts" 2 per cilinder maar ook de dubbelnoks 2.5 10V van 140pk komt niet verder
als 2 per cilinder ??
Dit begrijp ik dus FF niet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Met "ook de dubbelnoks" bedoelde ik expliciet de 2.5 10V die wel 2 nokkenassen en toch ook 2 kleppen per cilinder had, ik had anders geschreven "de ook dubbelnoks".nordicman schreef:Bart: ik had geschreven dat bij 2 nokkenassen er meestal meer dan 2 kleppen per cilinder zijn.
Zelf schrijf je :
Helaas, de TDi/Di heeft er "slechts" 2 per cilinder maar ook de dubbelnoks 2.5 10V van 140pk komt niet verder
als 2 per cilinder ??
Dit begrijp ik dus FF niet.
Hoop dat ik de verwarring niet te groot gemaakt heb voor je