Met regenereren van de roetfilter bijvoorbeeld werkt het systeem ook niet.. Ik zou inderdaad eerst even paar dagen aankijken.Mike Philippens schreef:Hmmm...op dag 2 misschien wel een klein probleempje/storing opgedoken. De stop/start werkt ineens niet meer. Nou stond ik vanmorgen in een flinke file, maar dat heb ik met de C30 ook wel eens gehad. En daar had ie dan weinig last van. Maar nu heeft ie het op de rit naar A'dam even gedaan (in A'dam deed sloeg ie niet meer af bij het stoplicht) en ik heb daarna nog een rit naar Veenendaal gedaan en later weer naar huis (Gorinchem). No stop/start...
Zou heeeeel misschien kunnen dat de V40 veel meer energie verbruikt, maar het blijft vreemd. Het is nog lang niet te koud. In MyCar zegt ie dat het ofwel te koud is, of de accu is leeg. Te koud lijkt me niet; dan moet het onder het vriespunt zijn. En hij deed het vanmorgen nog wel.
Ik kijk het even aan tot vrijdag ofzo en dan ga ik toch maar even bij de dealer langs. Misschien is er iets stuk ofzo.
De Smurf
- HakanC
- 3rd Gear member
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 3rd Gear member
Dat duurt toch niet zo lang? Ik heb pas 270km gereden. Maar ik kijk het wel even aan. Met de C30 had ik ook af en toe dat het systeem niet meer wilde. Dan was het meestal voldoende om het uit- en in te schakelen of de auto even uit te zetten. Soort reset oid, want dan deed ie het ineens weer.
Maar goed, ik merk het wel aan het eind van de week moet ie het wel weer gaan doen.
Maar goed, ik merk het wel aan het eind van de week moet ie het wel weer gaan doen.

-
- 3rd Gear member
Vandaag deed ie het weer. Volgens mij was ie gewoon even in de war. Bij de C30 weigerde hij ook af en toe. Het blijven computers en af en toe hebben ze gewoon even geen zin.

-
- 3rd Gear member
Tsjaa....aan alles komt een eind zeggen ze dan... 
Helemaal blij met de nieuwe bolide, maar doe ik weer iets raars: ik wordt gehunt voor een nieuwe baan en ik vond dat ik dat maar moest doen. Nieuwe uitdaging, geen huurling meer, volop mogelijkheden tot ontwikkeling een een positieve ontwikkeling in salaris (niet overmatig; ik werd beslist niet onderbetaald). En een vast werkplek betekent helaas ook in dit geval dat er geen leaseauto in zit. Erg jammer, want de V40 rijdt als een vorst.
Ik ben dus nu op jacht naar een nieuwe bolide, die ik vanaf 1 februari dagelijks moet gaan berijden. Het wordt bijna zeker wel een Volvo. De modellen die nu langs komen zijn S60, V70 en er is zelfs een hele mooie 850 te koop op Marktplaats...

Helemaal blij met de nieuwe bolide, maar doe ik weer iets raars: ik wordt gehunt voor een nieuwe baan en ik vond dat ik dat maar moest doen. Nieuwe uitdaging, geen huurling meer, volop mogelijkheden tot ontwikkeling een een positieve ontwikkeling in salaris (niet overmatig; ik werd beslist niet onderbetaald). En een vast werkplek betekent helaas ook in dit geval dat er geen leaseauto in zit. Erg jammer, want de V40 rijdt als een vorst.
Ik ben dus nu op jacht naar een nieuwe bolide, die ik vanaf 1 februari dagelijks moet gaan berijden. Het wordt bijna zeker wel een Volvo. De modellen die nu langs komen zijn S60, V70 en er is zelfs een hele mooie 850 te koop op Marktplaats...

- Paul
- Geartronic member
Geen huurling meer, of je nu betaald wordt uit een salaris of zelf uren schrijft ben je toch een huurling of hebben ze je gekocht?
Snap hem ff niet!
Snap hem ff niet!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
Geen detachering meer, maar daadwerkelijk werken op de plek van mijn werkgever. Ik ben geen ZZP'er, maar ik wordt wel ingehuurd, via mijn (aanstaande ex-baas). Dus vandaar huurling.Paul schreef:Geen huurling meer, of je nu betaald wordt uit een salaris of zelf uren schrijft ben je toch een huurling of hebben ze je gekocht?
Snap hem ff niet!

-
- 2nd Gear member
Zal je ex baas blij mee zijn een Rebel blauwe auto van een maand oud op zijn parkeer plaatst te hebben staan...
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- Paul
- Geartronic member
Ja ik zou vragen of je hem kan overnemen, of je nieuwe baas.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 3rd Gear member
Hahahaa..een auto van de leasemaatschappij kopen? U heeft humor. Ik ben niet gek. Die vragen altijd de hoofdprijs. Ze wilden voor mijn C30 van 4 jaar oud ook al €11.500 hebben (een collega wilde 'm kopen). En ik ga niet zo'n dure auto kopen.
En mijn baas heeft er niet zoveel problemen mee, want als er straks iemand in dienst komt, krijgt ie gewoon een hele mooie V40 in zijn knuisjes gedrukt en moet ie niet zeuren. Het is een rijk uitgeruste auto en de kleur is misschien niet ieders ding, maar je rijdt er echt niet in voor joker. Maar goed, niet mijn probleem. Het is jammer, maar ik heb het ook niet zo gepland.
En mijn baas heeft er niet zoveel problemen mee, want als er straks iemand in dienst komt, krijgt ie gewoon een hele mooie V40 in zijn knuisjes gedrukt en moet ie niet zeuren. Het is een rijk uitgeruste auto en de kleur is misschien niet ieders ding, maar je rijdt er echt niet in voor joker. Maar goed, niet mijn probleem. Het is jammer, maar ik heb het ook niet zo gepland.

- Poolrev
- 5th Gear member
Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn C30 ook van de leasemaatschappij overgenomen, ruim 2 jaar terug, toen deze net iets meer dan 4 jaar oud was. Na deze vervolgens een paar maanden later weer in te ruilen, heb ik er nog ruim € 1.100 extra bovenop gekregen, gewoon pure winst. De deal die ik kon maken met de leasemaatschappij was voor mij dus wel een hele goede.Mike Philippens schreef:Hahahaa..een auto van de leasemaatschappij kopen? U heeft humor. Ik ben niet gek. Die vragen altijd de hoofdprijs. Ze wilden voor mijn C30 van 4 jaar oud ook al €11.500 hebben (een collega wilde 'm kopen). En ik ga niet zo'n dure auto kopen.
-
- 3rd Gear member
Dat mag. Iedereen heeft zijn mening, maar feit blijft dat ik geen €11.500 voor een auto ga betalen. Gewoon geen zin in. Het is exact de prijs van de ANWB koerslijst, en het mag en kan dan wel een goede prijs zij, ik wil het er niet aan uitgeven.
Ik hoop niet dat er nu een hele discussie over dit onderwerp ontstaat, want ik heb het al 2 maanden geleden achter met gelaten. Nog geen minuut over nagedacht.
Ik hoop niet dat er nu een hele discussie over dit onderwerp ontstaat, want ik heb het al 2 maanden geleden achter met gelaten. Nog geen minuut over nagedacht.

-
- 3rd Gear member
De opvolger wordt naar alle waarschijnlijkheid een Volvo 850 T-5R Estate in de kleur Dark Olive Pearl. Ik ga dus van een schaap in wolfskleren naar een wolf in schaapskleren. Dat wordt lachen bij het stoplicht 

- Jumpman
- 4th Gear member
Zeker niet verkeerd zo'n 850, maar denk wel een heel andere Volvo.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
-
- 3rd Gear member
Tuurlijk, een heel ander tijdperk. Niet zoveel gizmo's, maar ook niet verkeerd om in te rijden. En in tegenstelling tot de V40 kun je er bijna rechtstandig in lopen. Wat dat betreft heeft Volvo een miskleun gemaakt met de V40: ik ben echt niet heel erg lang (1,83 ofzo) maar ik moet er op een speciale manier in, anders stoot ik keihard mijn hoofd tegen de dakrand. Dat had ik al met de proefrit. De dealer natuurlijk weer doen of ie het voor het eerst zag (wat een doorzichtig spelletje is dat toch altijd) maar het is een beetje idioot natuurlijk. Leuk, al die wulpse vormen, maar als ik als Harry Houdini mijn auto in moet kruipen, mis je je doel een beetje.Jumpman schreef:Zeker niet verkeerd zo'n 850, maar denk wel een heel andere Volvo.
Maar goed, het zal wel aan mij liggen...

- Jumpman
- 4th Gear member
Ruim is ie niet dat is waar, maar prachtig wel.Mike Philippens schreef:Tuurlijk, een heel ander tijdperk. Niet zoveel gizmo's, maar ook niet verkeerd om in te rijden. En in tegenstelling tot de V40 kun je er bijna rechtstandig in lopen. Wat dat betreft heeft Volvo een miskleun gemaakt met de V40: ik ben echt niet heel erg lang (1,83 ofzo) maar ik moet er op een speciale manier in, anders stoot ik keihard mijn hoofd tegen de dakrand. Dat had ik al met de proefrit. De dealer natuurlijk weer doen of ie het voor het eerst zag (wat een doorzichtig spelletje is dat toch altijd) maar het is een beetje idioot natuurlijk. Leuk, al die wulpse vormen, maar als ik als Harry Houdini mijn auto in moet kruipen, mis je je doel een beetje.Jumpman schreef:Zeker niet verkeerd zo'n 850, maar denk wel een heel andere Volvo.
Maar goed, het zal wel aan mij liggen...
En zo'n 850 is ook prachtig, have fun ermee maar dat zal zeer zeker goed komen
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
-
- 3rd Gear member
Uiteindelijk is het die 850 niet geworden. Hij was ineens voor mijn neus weg verkocht. Afspraken zijn in 2014 niet meer wat ze in 1994 waren blijkbaar... 
Maar dat gaf mij de kans om weer verder te kijken en ik kwam weer uit bij de auto waar ik al eerder naar had gekeken: een C70 2.3 T5. Goed onderhouden door een zuinige 2de eigenaar. Automaat, alles erop en eraan (alleen geen cruise control, maar dat bouw ik er wel op denk ik) en rijdt prima. Komende week even laten nakijken door 'mijn' monteur en dan koop ik 'm.
Dus ik verhuis naar de andere afdeling

Maar dat gaf mij de kans om weer verder te kijken en ik kwam weer uit bij de auto waar ik al eerder naar had gekeken: een C70 2.3 T5. Goed onderhouden door een zuinige 2de eigenaar. Automaat, alles erop en eraan (alleen geen cruise control, maar dat bouw ik er wel op denk ik) en rijdt prima. Komende week even laten nakijken door 'mijn' monteur en dan koop ik 'm.
Dus ik verhuis naar de andere afdeling