Laadvermogen USB

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Superfunky
5th Gear member

tomtom schreef:Noten heeft zijn harde schijf "gewoon" aan de USB van de SCT hangen; ergo dat moet toch geen probleem zijn dan? Of moeten de iPad ook geladen worden zodat de kids strak 8-10 uur aan het filmen/gamen kunnen?
Noten zal een gewone externe drive hebben. Ik heb een Wifi-HDD, die heeft meer power nodig om te functioneren zodat de kids inderdaad onafgebroken in de mobiele bios kunnen vertoeven. Laden van de ipads gaat gewoon met een USB laad-plug in de 12V.

Het is natuurlijk allemaal de overtreffende trap van absurd. Zitten ze eerst met z'n 3-en ruzie te maken omdat ze het niet eens kunnen worden welke film ze gaan kijken op de 15 inch plafond TV of wie er op de Playstation mag, zitten ze nu alle 3 met een iPad op schoot, BT hoofdtelefoon op, ieder naar hun eigen film te kijken uit een collectie van 300 films die papa op de schijf heeft geparkeerd. Wat een mafkees dat ik dat allemaal weer geregeld heb, maar lekker rustig is het wel en het werkt super!! Vergeet de DVD

Ander probleem is dat we deze wintersport alweer tot de conclusie kwamen dat we helemaal niet met de PiH kunnen als we met z'n 5-en zijn, want dat is allemaal veel te klein, maar goed, het spul werkt natuurlijk ook in de A6.
NielsPHEV
7th Gear member

SF mooi systeem, mijn kindjes accepteren nog een luisterboekje maar ben bang dat dat niet al te lang meer lukt, denk dat ik dan ook een wifi hdd neem. Je hebt van de inimini usb plugjes die in de 12V plug kunnen leveren die ook niet genoeg vermogen ?

Wordt dat inflight entertainment system alleen vrijgegeven op cruising altitude (trip naar Oostenrijk) of rijden jullie ook zo naar de Albert Heijn ?
tomtom
3rd Gear member

Goh, de V60 PIH te klein.....?! SSSST, dat mag je niet zeggen hoor, je krijgt al ZOVEEL voordeel :-)! Wifi HDD? Lijkt me ook wel wat.....in elk geval wat makkelijker dan een FTP/hotspot via de SCT.... gelukkig zijn mijn beide dochters (nu nog) heel content met het spelen van spelletjes en kleine/korte fiilmpjes op de iPad!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
NielsPHEV
7th Gear member

V60 met drie kindertjes is inderdaad krap, jammer dat Volvo het originele plan van de PHEV heeft verandert naar de V60
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef:SF mooi systeem, mijn kindjes accepteren nog een luisterboekje maar ben bang dat dat niet al te lang meer lukt, denk dat ik dan ook een wifi hdd neem. Je hebt van de inimini usb plugjes die in de 12V plug kunnen leveren die ook niet genoeg vermogen ?

Wordt dat inflight entertainment system alleen vrijgegeven op cruising altitude (trip naar Oostenrijk) of rijden jullie ook zo naar de Albert Heijn ?
Ja, die plugjes gebruik ik in de Audi ook, maar in een midden-klasser met het prijskaartje van een 530D, moet het wel allemaal super afgewerkt zijn natuurlijk! Geen losse kabeltjes tussen de blikjes en dat soort rommel, maar gewoon mooi weggewerkt in dat keurige opbergvak.

Ja, in-flight is activated on all local flights with flight times above 30 minuten! :)
Superfunky
5th Gear member

tomtom schreef:Goh, de V60 PIH te klein.....?! SSSST, dat mag je niet zeggen hoor, je krijgt al ZOVEEL voordeel :-)! Wifi HDD? Lijkt me ook wel wat.....in elk geval wat makkelijker dan een FTP/hotspot via de SCT.... gelukkig zijn mijn beide dochters (nu nog) heel content met het spelen van spelletjes en kleine/korte fiilmpjes op de iPad!
Is echt super systeem. Zo simpel, maar eindelijke af van dat gezeur wat we kijken, kapotte DVD's (hoe krijgen ze het altijd weer voor elkaar) en andere ongein.
Bijkomend voordeel: een mooie reden om wat extra iPads aan te schaffen. Om de een of andere reden was er bij ons altijd minimaal 1 te weinig.

Prijs van zo'n Seagate GoFlex is €150, dus voor minder dan de kosten van het Volvo systeem heb je 3 iPads en een schijf, meer heb je niet nodig.
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef:V60 met drie kindertjes is inderdaad krap, jammer dat Volvo het originele plan van de PHEV heeft verandert naar de V60
Maar Niels, die had ik echt never ever gekocht! Wat een lelijk hok! (Sorry voor iedereen die ik nu beledig!) Had me bovendien m'n huwelijk gekost en ik ben niet eens getrouwd! ;)
Marc Apeldoorn
5th Gear member

Nexus 5 valt gewoon te laden via USB van een laptop. En wel zeker dat als je 2x USB tegelijk gebruikt je dan dubbele hoeveelheid stroom hebt. Mijn externe harde schijf werkt echt alleen bij dubbele USB, niet met enkele USB...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
JRK

Superfunky, welke streaming app gebruik je op de iPad om vanaf de GoFlex te streamen?

Nu met de 850 nog hier is het altijd zorgen dat de hele bende volledig is volgeladen met lokale filmpjes omdat ik nog niet echt een fijne streaming video app heb gevonden op de iPad. De enige die er is (AirVideo) gebruik ik voor thuis streaming en die vereist een thuisserver.

Do tell :)
RoaldH
6th Gear member

Superfunky schreef:
NielsPHEV schreef:V60 met drie kindertjes is inderdaad krap, jammer dat Volvo het originele plan van de PHEV heeft verandert naar de V60
Maar Niels, die had ik echt never ever gekocht! Wat een lelijk hok! (Sorry voor iedereen die ik nu beledig!) Had me bovendien m'n huwelijk gekost en ik ben niet eens getrouwd! ;)
Ik sluit me daarbij aan. Ben ik nog minimaal 15 jaar te jong voor. ;)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Superfunky
5th Gear member

jrkalf schreef:Superfunky, welke streaming app gebruik je op de iPad om vanaf de GoFlex te streamen?

Nu met de 850 nog hier is het altijd zorgen dat de hele bende volledig is volgeladen met lokale filmpjes omdat ik nog niet echt een fijne streaming video app heb gevonden op de iPad. De enige die er is (AirVideo) gebruik ik voor thuis streaming en die vereist een thuisserver.

Do tell :)
Ik gebruik er 2. De standaard Seagate app SeagateMedia en CineXplayer.
De laatste vind ik een betere beeldkwaliteit geven.

Ik ken de app die je gebruikt, die werkt net als VLC player met een server-side applicatie die voor de conversie zorgt. Het voordeel van dit soort apps is dat je meer formaten kunt afspelen, maar helaas werkt dat niet met alleen een HDD. En om nou een NAS in te bouwen lijkt me wat ver gaan!

Wat ik die is dat ik of m'n HD films converteer naar mp4 format (altijd goed) of ik download de films gewoon met Spotnet. Als je dan zoekt op "voor ipad" vind je een waanzinnig aantal films dat anderen al omgezet hebben. Voordeel van mp4 is trouwens ook dat het kleinere bestanden zijn dan mkv waardoor er meer films op de schijf passen.
JRK

Superfunky schreef:Wat ik die is dat ik of m'n HD films converteer naar mp4 format (altijd goed) of ik download de films gewoon met Spotnet. Als je dan zoekt op "voor ipad" vind je een waanzinnig aantal films dat anderen al omgezet hebben. Voordeel van mp4 is trouwens ook dat het kleinere bestanden zijn dan mkv waardoor er meer films op de schijf passen.
Kijk, dan komen we beide terug bij hetzelfde :)
Dat wordt dus weer vertrouwd met Spotweb (ik haat spotnet, te gelimiteerd en windows based) downloaden en dan door de handbrake halen of de mplayer converter op linux.

Dank voor de verheldering.
Als je een leuke USB lader vind die makkelijk in het dashboard kastje te bouwen is, dan houd ik me aanbevolen voor de naam en het type. Die volvo navigatie is leuk, maar tomtom HD traffic, daar kan ik denk ik slecht afscheid van nemen.
Superfunky
5th Gear member

jrkalf schreef:
Superfunky schreef:Wat ik die is dat ik of m'n HD films converteer naar mp4 format (altijd goed) of ik download de films gewoon met Spotnet. Als je dan zoekt op "voor ipad" vind je een waanzinnig aantal films dat anderen al omgezet hebben. Voordeel van mp4 is trouwens ook dat het kleinere bestanden zijn dan mkv waardoor er meer films op de schijf passen.
Kijk, dan komen we beide terug bij hetzelfde :)
Dat wordt dus weer vertrouwd met Spotweb (ik haat spotnet, te gelimiteerd en windows based) downloaden en dan door de handbrake halen of de mplayer converter op linux.

Dank voor de verheldering.
Als je een leuke USB lader vind die makkelijk in het dashboard kastje te bouwen is, dan houd ik me aanbevolen voor de naam en het type. Die volvo navigatie is leuk, maar tomtom HD traffic, daar kan ik denk ik slecht afscheid van nemen.
Jawel, kijk maar ff bij conrad en zoek op "car usb outlet".
Ik houd ook HD Traffic ernaast, hiervoor heb ik Tomtom op een ipad mini 2. Moet nog ff spelen met de locatie van het scherm als ik de auto heb.
Fijne v/d mini is ook dat je lekker je email etc kunt doen, want met een auto die zelf remt, gas geeft en voor ieder wissewasje waarschuwt, is het verkeer natuurlijk bijzaak geworden! ;)
Poni
3rd Gear member

Superfunky schreef: Fijne v/d mini is ook dat je lekker je email etc kunt doen, want met een auto die zelf remt, gas geeft en voor ieder wissewasje waarschuwt, is het verkeer natuurlijk bijzaak geworden! ;)
LOL

Maar serieus, al die systemen, en met name de acc. met file assistent maken het wel dat je veel ontspannender kan rijden.
Maar krantje erbij lezen....
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
v60pih
4th Gear member

Dat "je rijdt over de streep" belletje heb ik toch maar heel snel uitgezet.
Fredhead
Geartronic member

Paul schreef:Nou het blijkt, ding doet het op alle laders sorry SF!
Weet zeker dat er in het begin wat mee was. Maar goed, ik heb geen idee wat de spanning is erop!
Ik heb een Lumia 920 en heb ook een keer een gewone oplader in mijn handen gehad die niet genoeg leverde om mijn telefoon te laden.
De Sony Xperia nogiets die mijn moeder toen had deed het wel met die lader, maar voor mijn Nokia was hij te zwak.

Kan dus heel goed dat je toch een keer een te zwakke hebt geprobeerd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
RichieB
6th Gear member

v60pih schreef:Dat "je rijdt over de streep" belletje heb ik toch maar heel snel uitgezet.
Dat gaat bij mij alleen af als ik over een streep rij zonder richting aan te geven.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
v60pih
4th Gear member

Klopt, hier in het buitengebied hebben wegen vaak extra fietsmarkeringen en daar reageert het systeem ook op.
gebla
2nd Gear member

Of nu op http://koopjessite.nl/ een 5000 mA laadstation continue opladen met de usb aansluiting. Altijd snel je tel opladen
tomtom
3rd Gear member

Dat kan toch nooit werken? Als je uitgangsstroom onvoldoende is (vanuit de USB) kun je toch niet zomaar meer genereren door dit laadstation?
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”