Dan mag je me uitleggen waarom de standaard 180 pk T4 een hogere CO2 uitstoot heeft dan een getunede 180 pk T3, de motor is toch identiek ?OGA244 schreef:de my 2013 T3 gaat van 150pk naar 180pk en blijft 125gr CO2 houden (my 2014 staat er voor de T3 niet meer bij)
de my 2013/2014 T4 gaat van 180pk naar 200pk en blijft 129gr CO2 houden
Volvo v70 D2 tunen
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13642
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Ik hoef niets uit te leggen, ik pak de getallen van Volvo om het verschil tussen de T3 en de T4 te zien, het verschil maakt in CO2 heffing ook € 630,-- uit waardoor een T4 € 1.500,-- wordt.
(de T3 is trouwens een B4164T3 met een B6D2 bak waar de T4 een B4164T is met een B6G5D bak)
Op verzoek van jou zocht ik die van Polestar even op, richt je vooral aan www.polestar.com voor verdere vragen.
(de T3 is trouwens een B4164T3 met een B6D2 bak waar de T4 een B4164T is met een B6G5D bak)
Op verzoek van jou zocht ik die van Polestar even op, richt je vooral aan www.polestar.com voor verdere vragen.
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Sommige mensen vind IK erg negatief. Als je niets zinnigs hebt bij te dragen aan het topic hou dan lekker je zure mening voor je.
OT, lekker tunen die D2, motor is idd licht in zo'n V70. Rica is een prima tuner en die geeft je dan iets meer oempf!
OT, lekker tunen die D2, motor is idd licht in zo'n V70. Rica is een prima tuner en die geeft je dan iets meer oempf!
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het tunen is in jouw zure land gewoon verboden...
Volvo for life
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
En wat heeft dat er nou weer mee te maken...tjees zeg. Mafketel
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Het was niet de bedoeling om elkaar af te kraken, we zijn ongeveer uit het zelfde hout gesneden.
Maar TS, laat je kennis eerst maar lid worden dan praten we verder.
Maar TS, laat je kennis eerst maar lid worden dan praten we verder.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zeur niet zo man..... ook in jouw land is het niets anders dan belasting ontduiken/ontwijken
Volvo for life
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Is maar goed dat jij niets van mij weet, maar ik had wel verwacht dat er wederom een sippe opmerking van je zou komen.bart simpson schreef:zeur niet zo man..... ook in jouw land is het niets anders dan belasting ontduiken/ontwijken
En je bewijst jezelf...tja...laat ook maar lekker. Daaag! Kan je trouwens gewoon OT reageren of lukt dat ook al niet meer?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Je hoeft inderdaad niets het was een vriendelijke vraag. Jullie verkopen toch Polestar. Volgens mij verklaar je door de kleine letterjes waarom er een verschil is in verbruik tussen de T3 en T4 en komt dit dus NIET door de tuning zoals je eerder aangaf.OGA244 schreef:Ik hoef niets uit te leggen, ik pak de getallen van Volvo om het verschil tussen de T3 en de T4 te zien, het verschil maakt in CO2 heffing ook € 630,-- uit waardoor een T4 € 1.500,-- wordt.
(de T3 is trouwens een B4164T3 met een B6D2 bak waar de T4 een B4164T is met een B6G5D bak)
Op verzoek van jou zocht ik die van Polestar even op, richt je vooral aan www.polestar.com voor verdere vragen.
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Het gaat niet alleen om bijtelling... Ook budget en ik heb te maken met een max co2 uitstoot, een D3 stoot te veel uit waardoor ik die auto niet kon kiezen, het voordeel is wel dat ik een volle D2 rij.Silver_R schreef:Dat snap ik heel goed. maar waarom dan geen D3 geleased?DrRossi schreef:Ik kan me hel goed voorstellen dat je iets meer vermogen wenst met die auto.l
Oh ja, dat kost teveel bijtelling. En het mag natuurlijk niet teveel kosten hè..
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21159
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die D3 heeft een te hoge uitstoot. Nu komt de aap uit de mouw en die heet MVO.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Je ziet steeds vaker dat "klanten" naar hun "leveranciers" kijken hoe het wagenpark in elkaar zit. Bij mij om de hoek woont er ook zo één: V70 D5 ingeruild voor BMW 520 met nagenoeg vergelijkbare specs. Doch die 520 had een B-label en de D5 een D of E ... En daar viel de klant dus over.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Je ziet steeds vaker dat "klanten" naar hun "leveranciers" kijken hoe het wagenpark in elkaar zit. Bij mij om de hoek woont er ook zo één: V70 D5 ingeruild voor BMW 520 met nagenoeg vergelijkbare specs. Doch die 520 had een B-label en de D5 een D of E ... En daar viel de klant dus over.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Er zijn ook werkgevers die daarover vallen. Lijkt me echter stug dat die tunen dan wel goedkeuren...?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Het wordt zo wel erg voorspelbaar jongens. Als ik iemand een vraag zie stellen over tuning kan ik in mijn hoofd al een lijstje maken van mensen die hier weer de nodige opmerkingen over dienen te maken. Misschien dat we daar in 2014 maar eens mee moeten ophouden. Laten we niet doen alsof we allemaal roomser zijn dan de paus. We weten allemaal wel dat er veel haken en ogen zitten aan de hele bijtellingsprocedure. Of dan over de wegenbelasting, diesels vs benzine vs LPG vs mensen die veel of weinig rijden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.01.2014 - 15:41
Bedankt voor die tip rsnhakan, ik heb al een offerte van Rica liggen.rsnhakan schreef:Met een iSoftLoader van Rica kun je na een beurt de tuning weer terugzetten.
Het ging mij meer om de ervaringen met bijv deze optie, of dat dit in de praktijk ook gemakkelijk gaat. ( service interval van de D2 is 20000 km en dat is voor mij 2 x per jaar)
Blijkbaar maakt mijn vraag nogal wat los bij sommige forum bezoekers, misschien even wat toelichting.
Ik wil een stationcar automaat en als dat niet zo was had ik wel de nieuwe D4 twin-turbo 181pk genomen met 20% bijtelling. maar doordat die alleen met handbak is, geen optie. Als ik 25% zou willen blijven bijtellen dan had ik gewoon mijn 3e A6 besteld ( ook een fijne auto), maar dat scheelt me 350 euro netto per maand. Ik betaal al meer dan genoeg belasting, nog afgezien van belachelijke boetes op oa het A2 traject, en daar wil ik graag iets van terugverdienen van de CJIB maffia.
Alle recente gebruikerservaringen blijven van harte welkom
Overigens liet Tunex weten dat ze de D2 tuning nog niet kunnen leveren.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Jij hoefde niet te hard te rijden op de A2, jouw maffioos gedrag wordt als zodanig gehonoreerd
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Speciaal voor t5power zal ik me inhouden...Martinox schreef:Als ik 25% zou willen blijven bijtellen dan had ik gewoon mijn 3e A6 besteld ( ook een fijne auto), maar dat scheelt me 350 euro netto per maand. Ik betaal al meer dan genoeg belasting

Een kleintje dan: heb je wel de motoraanduiding verwijderd?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- codriver
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
- Locatie: @home
Ik vind, na het zien van jou opmerkingen de afgelopen jaren, je wel wat met wat meer respect jou opmerkingen mag plaatsen.bart simpson schreef:Jij hoefde niet te hard te rijden op de A2, jouw maffioos gedrag wordt als zodanig gehonoreerd
Dit geldt overigens voor meer forumleden, respecteer elkaar eens wat meer.
Als er bijvoorbeeld iemand met taalfouten een opmerking maakt wordt daar op negatief gereageerd.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.01.2014 - 15:41
Helemaal eens codrivercodriver schreef:Ik vind, na het zien van jou opmerkingen de afgelopen jaren, je wel wat met wat meer respect jou opmerkingen mag plaatsen.bart simpson schreef:Jij hoefde niet te hard te rijden op de A2, jouw maffioos gedrag wordt als zodanig gehonoreerd
Dit geldt overigens voor meer forumleden, respecteer elkaar eens wat meer.
Als er bijvoorbeeld iemand met taalfouten een opmerking maakt wordt daar op negatief gereageerd.
Ik dacht hier op een aardig forum te belanden, maar wat een respectloze afzijk reacties.
Als er forumleden anti-tunen zijn, laat ze dan deze rubriek lekker overslaan, geeft ook minder forumvervuiling
Ik blijf hopen op meer gebruikerservaringen mbt D2-tuning
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29037
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ben ik het niet mee eens, op een forum mag je ook je eigen mening laten horen over zaken waar je anders over denkt dan de TS.
De manier waarop dat gebeurt moet inderdaad wel getuigen van enig respect voor elkaar, maar niet meteen je op de tenen getrapt voelen
De manier waarop dat gebeurt moet inderdaad wel getuigen van enig respect voor elkaar, maar niet meteen je op de tenen getrapt voelen

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976