NielsPHEV schreef:het gaat om de Vmax van je guardian angel, als die ook 200+ kan is er niets aan de hand. Heb je een luiere dan is het verstandig je gedrag aan te passen
Precies, de Vmax is de uitkomst van de formule: (rijvaardigheid bestuurder * kwaliteit van de auto). Had laatst nog een leuke discussie met een bevriende agent die na een ritje tot de conclusie kwam dat mijn max. snelheid inderdaad significant hoger ligt dan de landelijke norm. We spraken af dat als ik het ooit voor het hekje moet komen uitleggen, hij voor me komt getuigen!
Toevallig hoort SF bij de top 5% bestuurders en rijdt hij altijd auto's die bij de top 5% horen, dus ligt mijn Vmax significant hoger dan de gemiddelde Renault Megane bestuurder. Kruisnelheid op NL snelwegen al standaard max +50 (als je niet stilstaat tenminste), dus me dunkt dat het op de veel betere Duitse snelwegen harder kan wanneer de omstandigheden goed zijn.
Is allemaal een kwestie van anticiperen en zolang ik nog op een ritje Oostenrijk een 20/30-tal ongelukken voorkom door voor anderen op te letten en geen enkel moment zelf een "oeps-momentje" heb, weet ik dat het allemaal wel snor zit. En ja, ik geef toe, een paar trainingtjes die ik eens gehad he, helpen ook wel aardig!
Waar ik me veel meer zorgen over maak is hoe die PiH zich gedraagt bij 160+ cruise-snelheden. Moet ik dan iedere keer als ik van het gas af ben geweest, bijsteppen met 't voetje? Of kan 't ermee door? (Ik heb al een Rica bezoekje met potlood ingevuld, maar toch), zijn we toch weer on-topic!