Voor de eerste keer op dit forum en direct al gooien met diverse vragen. Momenteel is mijn A5 bijna op het einde van de termijn en ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe wagen. Bij het reviewen van de mogelijkheden komt de Volvo V60 (met alle gadgets) er steeds weer te voorschijn. Ook de Tesla is een optie maar ik voorzie problemen met stilstaan langs de kant (ik rijd best veel en dit zal a.u.b. voorkomen).
Over een aantal weken heb ik een proefrit waar ik zelf eens kan ervaren hoe de auto rijdt. Ik ben een behoorlijk aangekleden A5 gewend. En wil hier een beetje polsen of ik goed doe aan mijn keuze. Natuurlijk zit ik hier op een Volvo Forum en geen BMW, Lexus of Audi forum waardoor ik wel weet welke adviezen er wellicht gaan komen.
Vroeger hebben wij altijd Volvo gereden (mijn ouders) en kan mij alleen heugen dat dit een degelijke en veilige wagen is vertrouwen in Volvo heb ik dus al vanuit het verleden. Ik zit alleen met een aantal vragen die ik hoop in alle oprechtheid beantwoord te krijgen

- Ik lees veel over falende navigatie, uitval van systemen en traagheid. Momenteel ben ik de MMI Professional met B&O gewend waar ik enorm tevreden over ben. Ik hecht veel waarde aan een goede en stabiele bediening met intergratie van Spotify (offline) wie kan mij vertellen over zijn ervaring. Hoe is de premium optie (is natuurlijk erg subjectief, maar ben erg benieuwd). Ik hou van klassieke muziek maar een trance plaat kan er best wel eens tussen zitten.
- Hoe bevallen alle veiligheid systemen, klopt het daadwerkelijk als ik b.v. de A10 op rijd er file ontstaan deze mij dan met Que-Assist ook daadwerkelijk op de baan houdt optrekt en afremt als het ware ik niets hoeft te doen en de auto ook binnen bepaalde bandbreedte kan sturen.
- Hoe is de service bij de dealers, ik heb nu een uitstekende service en niets is te veel. Dit is wellicht ook erg afhankelijk van plaatst en locatie maar verwacht tot elke dealer wel een betaald iets wilt uitstralen (zoals Lexus)
- Ik heb nu in de A5 super sport stoelen (zelfde als in een RS) die mij heerlijk zitten en zorgen dat ik ritten van meer dan 800 km ook prima overleef ik stap echt uitgerust uit. Heeft de V60 PIH dit ook deze optie of enkel de standaard stoelen.
- Kan iemand eens voor de lol een audifragement van de koude diesel opnemen, ik woon in een woonwijk en wil graag zonder al te veel kabaal om 5 uur in de ochtend kunnen wegrijden (in een verwarmde auto

- Hoe is het stuurgedrag bij hogere snelheden (150/170km) ik lees veel verschillende berichten dus probeer eigenlijk te concluderen hoe de ervaringen zijn, zit er nog verschil in een nieuw model 2014 t.o.v. 2013?
- Ondervinden jullie hinder bij het laden van spullen in de achterbak (m.b.t. het accupakket) volgens autoweek is de A5 groter dan de Volvo maar eenvoudige spullen krijg ik er vaak niet in (i.v.m. coupe vorm).
- Krijg ik spijt om van een Duitser naar een Zweed te gaan? Ik identificeer mij meer met Zweden dan met Duitsers (super aardige mensen maar als ik mag kiezen zou ik in Zweden gaan wonen).
Hoop vragen maar als jullie tijden hebben dan alvast bij deze: Mijn dank is groot