Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Pvdveen
2nd Gear member

Ik ben aan het testen met de app copilot. Mijn eerste ervaringen zijn redelijk positief.
Positief
De app ziet er veel mooier uit dan Igo.
De aanwijzingen ruim op tijd
Als je op de rotonde rijdt dan rij je volgens de app ook op de rotonde
Flitspaal meldingen
Start snel op
Reageert soepel
Invoer bestemming werkt eenvoudig
Knoppen op stuur werken
Radio blijft werken naar aanwijzingen

Problemen
Nederlands gesproken taal is grammaticaal fout en slecht verstaanbaar.

Om dit op te lossen heb ik een andere tts taal geïnstalleerd op de sct.
Door de installatie van SVOX dutch spreekt de navigatie duidelijk nederlands. Maar nu komt de radio niet meer terug naar een gesproken aanwijzing!!

Door de installatie van SVOX is in de sct het text to speech module bereikbaar.
Hier kan je nu zien dat SCT geen gebruik maakt van de standaard PICO tts maar dat er ook een Parrot TTS is geinstalleerd.
Als ik gebruik maak van de parrot tts dan worden de spraak aanwijzingen via een ander audio kanaal uitgestuurd. Dit audio kanaal schakeld de radio uit en weer in. Het audio kanaal van parrot tts kan ook afzonderlijk in volume worden geregeld. Het heeft dan ook een ander icoontje.
Selecteer ik de SVOX tts dan worden aanwijzingen via het gewone audio kanaal uitgestuurd waarover ook de muziek loopt. De radio wordt dan onderbroken en komt niet meer terug. Muziek die je afspeelt op de sct wordt onderbroken maar komt wel terug. Als je het volume aanpast van de aanwijzingen dan wordt ook het volume van de muziek aangepast en heb je de muziek lekker hard staan (premium audio) dan zijn de aanwijzingen ook erg duidelijk. Dit audio probleem is het zelfde als met TOMTOM.

Parrot heeft dus een eigen TTS interface gemaakt die de audio via een ander kanaal uitstuurt dan wat standaard gebeurd in android.

Er staat in de market van Parrot ook een tomtom versie. Wellicht is deze versie hiervoor aangepast.

Is het iemand al gelukt om deze tomtom versie op de SCT te installeren?
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
Paul
Geartronic member

Toevallig heb ik dat werkend gezien bij iemand, maar hij gebruikte zelf meer Google Maps omdat je dan gewoon tegen dat ding kan zeggen ik wil naar pannenkoeken restaurant in laren.
En dan zoekt hij dat gewoon op.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
noten093
2nd Gear member

Ik gebruik al jaren Copilot naar tevredenheid. En hoe cool is dit: http://copilotgps.com/uk/navgate/
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
RichieB
6th Gear member

Die Pioneer Navgate HUD werkt ook met IGO.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
noten093
2nd Gear member

RichieB schreef:Die Pioneer Navgate HUD werkt ook met IGO.
Richie, hoe heb je de paid Copilot APK gedownload? Evozi is altijd boven quotum en de extensie werkt niet meer
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
...
noten093
2nd Gear member

noten093 schreef:
RichieB schreef:Die Pioneer Navgate HUD werkt ook met IGO.
Richie, hoe heb je de paid Copilot APK gedownload? Evozi is altijd boven quotum en de extensie werkt niet meer
Pfew, was lastig. Heb de XDA Market helper geinstalleerd en de SCT ingesteld als Asus Transformer. Nu kan ik alles installeren en dus ook Copilot.
Wel mooie opties voor overlays. Ook die van Tomtom kunnen gebruikt worden.
...
brambel
1st Gear member

noten093 schreef:
Pvdveen schreef:Myprofiles ook geïnstalleerd en dit doet het prima. :thumbright:

Afgelopen week naar Frankrijk met IGo als navi.
Gelukkig bekend terrein want Igo geeft wel erg domme of veel te late aanwijzingen. Op de route peage met 130. Over 10 meter houdt links aan!!!!. Daar kunnen we wat mee.
Daarnaast 2 keer een dood lopende weg ingestuurd. Of sla rechts af als je al op de kruising staat. Nee dit valt erg tegen. Ook super irritant na tanken moet je eerst navi starten, dan deezer en Wankoo ( dat werkt wel erg handig in frankrijk. Mag niet dus nu zijn het gevaarlijk locaties :-) ) Sta je eerst nog 3-4 minuten te prutsen.

Werkt Tomtom al goed op de SCT? Dan ook maar eens het script draaien.
Inderdaad belachelijk dat de SCT meteen uitgaat bij het tanken. Ik heb het opgelost door Torque te laten draaien. Deze houdt de SCT alive door de bluetooth link met de OBD adapter. Via Tasker kan je dan instellen dat hij bijv na 15 uur Torque afsluit en wel helemaal uitgaat. Dan hoeft je SCT in principe nooit te booten.

Het zou nog beter zijn als we het shutdown commando handmatig kunnen manipuleren.
Het is echt vervelend dat hij constant afsluit. Ik zou ook graag willen dat wanneer ik hem aanzet, hij automatisch bepaalde apps opstart. Enig idee hoe dit moet? En hebben jullie Tomtom ook op de SD kaart moeten installeren omdat de rest vol zat of hoe hebben jullie dit gedaan?

Ben blij dat ik van die Volvo software af ben, wat een troep voor dat geld! Heb direct een berichtje achter gelaten op de Facebook van Volvo. Ik hoop dat ze het op een fatsoenlijke manier open gooien!
RichieB
6th Gear member

noten093 schreef:Richie, hoe heb je de paid Copilot APK gedownload? Evozi is altijd boven quotum en de extensie werkt niet meer
Euh, ik heb geen Copilot. Maar mijn plug-in voor Chrome voor het downloaden van APKs werkt nog prima.

Ik gebruik Tasker voor het opstarten van apps na het opstarten.
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
noten093
2nd Gear member

RichieB schreef:
noten093 schreef:Richie, hoe heb je de paid Copilot APK gedownload? Evozi is altijd boven quotum en de extensie werkt niet meer
Euh, ik heb geen Copilot. Maar mijn plug-in voor Chrome voor het downloaden van APKs werkt nog prima.

Ik gebruik Tasker voor het opstarten van apps na het opstarten.
Welke versie gebruik je als Extensie? Werkt hij ook voor paid apps?
...
RichieB
6th Gear member

Ik gebruik versie 1.4.3 van de officiele site. Er zijn een aantal namaak versie in omloop met kwaadaardige toevoegingen.
Reader
2nd Gear member

Wat ik me afvraag, nu er veel discussie is over iGo,:
1) kan ik SCT zonder iGo krijgen? Dus RTI
2) is, naar jullie mening SCT dan een aanvulling / de moeite waard?
RichieB
6th Gear member

Ja, je kan SCT kopen zonder iGO, scheelt € 300. De aanvulling is dat je na bevrijding een een multimedia systeem hebt dat je helemaal naar eigen smaak kan aanpassen en uitbreiden en best aardig integreert met Sensus. Of dat de moeite waard is moet je zelf bepalen.
zakraket
4th Gear member

Ik heb niet zo'n problemen met iGO, al gebruik ik het niet vaak meer sinds ik Google-nav ontsloten heb.
Het zal wel voornamelijk gewenning zijn, want ik ben bijv. Tomtom niet gewend en ik vind het verschrikkelijk (3 weken gebruikt in Canada)

Maar, ik had eigenlijk ook liever SCT zonder iGO gehad, dat scheelt véél meer dan iGO eigenlijk kost. Bijna tegen oplichting aan.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
tomtom
3rd Gear member

Nee hoor. TomTom heeft ook nadelen maar geeft tenminste goede aanwijzingen en past zich (zeer) snel aan. iGo kan & doet dit beslist niet. Persoonlijke voorkeur speelt natuurlijk mee en gewenning ook. Echter; de navigatie snelheid en nauwkeurigheid lijkt me toch wel belangrijk….
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Get!em
3rd Gear member

Er waren mensen die problemen hadden met de stuurwiel bediening van SCT na switchen via CD of Telefoon.

Vanochtend even uitgezocht:
Als je vanuit een andere functie naar SCT switcht via de Media knop (lang indrukken) in je dashboard, dan kunnen de stuurwielknoppen niet meer reageren in SCT.
Om deze weer werkend te maken:
Druk lang op de Back knop op je stuur. Kies vervolgens met Scrollwiel op stuur voor media, druk scrollwiel in (OK knop), kies voor Connected Touch.

Daarna doen de stuurwielknoppen (scroll/ok/terug) t weer in SCT.
noten093
2nd Gear member

Get!em schreef:Er waren mensen die problemen hadden met de stuurwiel bediening van SCT na switchen via CD of Telefoon.

Vanochtend even uitgezocht:
Als je vanuit een andere functie naar SCT switcht via de Media knop (lang indrukken) in je dashboard, dan kunnen de stuurwielknoppen niet meer reageren in SCT.
Om deze weer werkend te maken:
Druk lang op de Back knop op je stuur. Kies vervolgens met Scrollwiel op stuur voor media, druk scrollwiel in (OK knop), kies voor Connected Touch.

Daarna doen de stuurwielknoppen (scroll/ok/terug) t weer in SCT.
Bedankt voor de tip. Ik gebruik nog steeds IGO. Werkt toch het beste nog op dit moment. Tomtom is niet zo veel beter en kan niet omgaan met het Sensus geluid. Copilot is iets lekkerder. Echter moet je dan verplicht de Engelse spraak kiezen omdat de Parrot spraak niet overweg kan met het op Engels gerichte Copilot (of andersom).
Heeft iemand Sygic geprobeerd? Werkt ook met Tomtom kaarten...
...
zakraket
4th Gear member

Ik heb Sygic ook al lang op mijn telefoon, heel fijn programma. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om het op SCT te zetten: ik heb pas vanmorgen de update geinstalleerd en nu moet ik denk ik eerst de boel opnieuw open zetten?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
noten093
2nd Gear member

zakraket schreef:Ik heb Sygic ook al lang op mijn telefoon, heel fijn programma. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om het op SCT te zetten: ik heb pas vanmorgen de update geinstalleerd en nu moet ik denk ik eerst de boel opnieuw open zetten?
Klopt. En de meeste proggies even verwijderen en opnieuw installeren
...
Bluesbroeder
3rd Gear member

noten093 schreef:Heeft iemand Sygic geprobeerd? Werkt ook met Tomtom kaarten...
Ik het Sygic geprobeerd maar was geen succes. Ook hier probleem dat muziek niet meer terug kwam na aanwijzing, liep vast en crashte regelmatig.
Ben nu Copilot aan het testen, ziet er goed uit maar die stem is echt niet om aan te horen. TomTom ook nog gebruikt maar vond ik niets (dit zal gezien opmerkingen hier, persoonlijke smaak zijn) :lol:

Is er trouwens een methode om in Copilot snel stembegeleiding aan en uit te zetten, of moet het gehele menu doorspitten?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
noten093
2nd Gear member

Bluesbroeder schreef:
noten093 schreef:Heeft iemand Sygic geprobeerd? Werkt ook met Tomtom kaarten...
Ik het Sygic geprobeerd maar was geen succes. Ook hier probleem dat muziek niet meer terug kwam na aanwijzing, liep vast en crashte regelmatig.
Ben nu Copilot aan het testen, ziet er goed uit maar die stem is echt niet om aan te horen. TomTom ook nog gebruikt maar vond ik niets (dit zal gezien opmerkingen hier, persoonlijke smaak zijn) :lol:

Is er trouwens een methode om in Copilot snel stembegeleiding aan en uit te zetten, of moet het gehele menu doorspitten?
Bij Copilot kan je de ingebouwde Parrot stem kiezen. Maar je moet wel UK Engels als taal kiezen anders klinkt het echt heel erg raar. Dan kun je tijdens uitspreken van voice instructies net als in IGO het volume vd SCT Voice wijzigen. Mute heb ik nog niet geprobeerd. Zal ook wel werken denk ik.
...
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”