Maandagochtend Volvo V50 uit 2007?

Geleverd vanaf 2003
V502007
Starter

Bedankt voor al jullie reacties.
Nog even een aanvulling: wij hebben de auto bij een Volvo dealer gekocht, maar met 6 maanden garantie op het draaiende gedeelte van motor. We hebben afgezien van de Bovag garantie. We waren in de veronderstelling dat we daar wel vanaf konden zien, omdat we een Volvo uit 2007 kochten, op dat moment 3 jaar oud, die altijd in onderhoud was geweest bij een Volvo dealer. Een overzicht van de uitgevoerde onderhoudsbeurten met specificaties hebben we gezien.

Daarom vonden wij het de afspraak 80 - 20% ok, met een maximum van die 1500 euro. De dealer heeft veel meer kosten gehad dan de 80%.

Ik snap de opmerkingen, maar op dat moment moet de auto worden gerepareerd. En sta je een beetje met de rug tegen de muur, voor het gevoel dan.

Wat nu voor ons heel belangrijk is, wat we nog meer zouden kunnen verwachten aan reparaties. Het blijft gewoon lastig. Verkopen, maar wie wil zo'n auto nou nog hebben?
MU
5th Gear member

Longone schreef:Ik heb even voor de grap op Zomoto gekeken met een kenteken van een Volvo V50 2.0D uit 2007.

Bij kilometerstand 160.000 en 20.000 km per jaar geeft Zomoto al 195 Euro reparatiekosten per maand aan.
Dan is er in dit geval dus wat mis bij Zomoto .... wat TS overkomt met die auto is niet normaal, toch is dat het niveau dat Zomoto rekent voor elke V50 van dat type.

Hun overige berekeningen kloppen vrij goed, maar de reparatiekosten slaan bij bepaalde auto's echt als een tang op een varken.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
MarioC70
6th Gear member

Het is wel zo dat er met de V50 serie uit bepaalde bouwjaren ,heel veel vreemde en dure storingen zijn.
Rare electrische storingen komen vaak voor en waar je vaak lang naar moet zoeken als je geen ervaring hebt miet die auto,s.
In mijn omgeving zijn er veel V50 berijders zeer ontevreden over hun Volvo.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Paul
Geartronic member

In mijn omgeving zijn veel berijders van V50's erg tevreden over hun Volvo en balen dat de V40 wat kleiner is!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
s60magic
4th Gear member

S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
lint
Geartronic member

Paul schreef:In mijn omgeving zijn veel berijders van V50's erg tevreden over hun Volvo en balen dat de V40 wat kleiner is!
Dat heb je altijd, mensen die geen pech hebben gehad en dus tevreden zijn met hun V50 en mensen zoals TS die heel veel pech heeft gehad met zijn V50.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gast

Tja Volvo's diesel en regenereren en daardoor stijgen oliepijl en daardoor schrale smering.
Niet alleen bij de 2.0d ook bij de D5 zijn deze verhalen bekend. Niets nieuws onder de zon.
Ook de andere merken hebben dezelfde problemen. Lang leve de milieu eisen
Inderdaad worden daarom motorblokken gereviseerd/vervangen, maar het feitelijke probleem wordt veeal niet opgelost.
Namelijk ook het roetfilter vervangen.

De auto laten tunen en het roetfilter laten wegprogrammeren is echt de beste keuze die je ooit hebt kunnen maken.
Ik neem aan dat het roetfilter ook leeg is gehaald? Anders heeft het geen nut (gaat dicht zitten).
Fredhead
Geartronic member

Ik lees hier wat over de oudere modellen, mijn V50 uit 2004 heb ik op het vervangen van het motorblok na net zoveel ellende mee gehad.
In een kleine 2,5 jaar tijd ook ruim 6000 euro in de auto gestopt en vervolgens bleef het weer niet goed en uit pure ellende de auto ingeruild.
Heeft nog een jaartje in Nederland gereden bij een volgende eigenaar om vervolgens geëxporteerd te zijn.

Ook mijn V50 was een 2.0D, alleen zonder roetfilter
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
V50-Mart
4th Gear member

Wat is er op korte termijn te ondernemen tegen het illegaal verwijderen van roetfilters en het illegaal manipuleren van emissiewaarden door software-aanpassingen? Onlangs kwamen vertegenwoordigers van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, TNO, RAI Vereniging, Bovag en RDW bij elkaar voor een brainstormsessie over deze kwestie.Het verwijderen van het roetfilter en/of het manipuleren van de emissiewaarden door softwareaanpassingen aan het onboard diagnosesysteem is niet alleen illegaal, maar ook asociaal, vindt Jaap Tuinstra van RAI Vereniging. Ook zet hij vraagtekens bij het fenomeen chiptuning. “Als dat een verhoogde uitstoot oplevert aan de uitlaatpijp, zou dat niet mogen. Helaas is de handhaving van de betreffende regelgeving moeilijk.”“Maar niet onmogelijk”, denkt Henk Baarbé van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. De handhaving en controle is extra complex doordat de emissiewaarden bij de APK-II middels de OBD mogen worden uitgelezen. Maar het is ook een kwestie van mentaliteit. Door de economische omstandigheden durven autobedrijven hun klanten nu soms niet te adviseren het roetfilter te vervangen, omdat ze hen niet teveel op kosten willen jagen. In de praktijk blijkt ook vaak dat autobedrijven er onvoldoende van op de hoogte zijn dat roetfilters ook gereinigd kunnen worden.Hoewel de wet duidelijk is, wordt een geconstateerde afwijking van deze artikelen overigens niet vermeld in het rapport van periodieke keuring en geldt het dus niet als afkeurpunt bij de APK-II. Dat is nu precies het heikele punt dat de branchepartijen snel willen veranderen.

Daar zit je dan binnenkort zonder roetfilter.....succes ermee
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
MU
5th Gear member

V50-Mart schreef:Het verwijderen van het roetfilter en/of het manipuleren van de emissiewaarden door softwareaanpassingen aan het onboard diagnosesysteem is niet alleen illegaal, maar ook asociaal, vindt Jaap Tuinstra van RAI Vereniging.
Asociaal? Breek me de bek niet open. Onzinnige regelgeving die je op kosten jaagt door extra reparaties en vroegtijdig overlijden van je motor is asociaal. Draai de wereld even om ....
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
MarioC70
6th Gear member

Maar wat betreft de APK,gaat daar binnenkort verandering in komen,
bij geknoei aan filters enz,visueel te beoordelen,daar mag je de auto op afkeuren,maar die discussie is hier al geweest.
Ze willen nog veel meer gaan veranderen,wijzigingen aan de type goedkeuring willen ze ook aan gaan pakken.
Zoals sportuitlaten,spoor verbreders .afwijkende wielen,verlagen,schokbreker aanpassingen,enz enz..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
V50-Mart
4th Gear member

Ik vind het allemaal prima. wat ik interessanter vind...wat doen ze met mensen die het al aangepast hebben voor er nieuwe regelgeving komt?
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
volvo-s40
4th Gear member

V50-Mart schreef:Ik vind het allemaal prima. wat ik interessanter vind...wat doen ze met mensen die het al aangepast hebben voor er nieuwe regelgeving komt?
Maakt dat uit ? Als ze extra op kunnen verdienen, komt daar geen regeling op.

Zie oldtimers.
Gast

MarioC70 schreef:Maar wat betreft de APK,gaat daar binnenkort verandering in komen,
bij geknoei aan filters enz,visueel te beoordelen,daar mag je de auto op afkeuren,maar die discussie is hier al geweest.
Ze willen nog veel meer gaan veranderen,wijzigingen aan de type goedkeuring willen ze ook aan gaan pakken.
Zoals sportuitlaten,spoor verbreders .afwijkende wielen,verlagen,schokbreker aanpassingen,enz enz..
Hebben ze ook nog een jaar gezegd? Hahaha.
Dan liggen deze auto's al op de sloop...... :wink:
Gast

V50-Mart schreef:Daar zit je dan binnenkort zonder roetfilter.....succes ermee
Ben je nu zo naïef, of doe je maar alsof? :P
De naïviteit van het ministerie om te denken dat garagebedrijven dure apparatuur aan gaan/kunnen schaffen om dit ooit te kunnen controleren.
Kijk eens hoelang het heeft geduurd voor de remmentestbank verplicht werd. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”