Ik heb nu een 960 met automaat, ivm rugklachten wilde ik meer automaat rijden wegens de vele kilometers die ik maak en de vele files.
Nu valt mij op dat deze vele malen soepeler schakelt en een stuk logischer dan de automaat in de V70 (nieuw type) die wij bezitten. Die schiet soms te pas en onpas in de hoge toeren, vooral op de snelweg als je even een auto of vrachtwagen wilt inhalen, dan gebruik je al snel de kickdown. En dan springt dat ding in de 6000rpm.
De 960 daarentegen die gaat veel geleidelijker, de V70 heeft alleen de winterstand, maar de 960 heeft E S en W. Rij altijd in de Economic stand, heeft die genoeg power maar schiet die niet onnodig in die toeren, daar heb ik zo een hekel aan. Doe je met een schakel auto ook niet.
Al is de S stand ook weleens leuk, kan je vertellen daar kan niemand tegen op schakelen haha

. Maar heb het hier dan wel over de 6 cilinder 2.5
Qua toeren bij hoge snelheid dacht ik eerst van oh nee. Maar vind het niet storend itt de V70 die 5 trapsautomaat is. Volgens mij zorgen de 6 cilinders ook voor iets minder toeren. Als ik 160 rij met de 960 dan heb ik niet het idee dat de motor veel meer lawaai maakt dan de V70.
En qua km stand komen beide auto's overeen. De 960 heeft 402.000 gelopen en de V70 380.000.
Dus een automaat kan prima tegen hoge standen. En lekkende automaat heb ik nagenoeg geen last van, ja ze zweten, maar welke auto doet dat niet.