Volvo v70 D2 tunen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
4wielen
5th Gear member

Martinox schreef:respectloze afzijk reacties.
Jeetje zeg, wat een lange tenen. Weet je wat het woord 'respect' betekent? En zo ja, waar is hier een gebrek aan respect dan?

Ik vind overigens wel dat er niet te pas en te onpas hoeft te worden aangevoerd dat tunen van bijtellingsgedrochten niet door de beugel kan. Dat moeten mensen zelf weten. En als werkgevers het ook ok vinden, wie zijn wij dan om daarover te oordelen? Zo'n D2 wordt nooit een D5 en de enige die daar last van heeft is de berijder zelf. Dus laat ze lekker.

Succes met het vinden van ervaringen. Voorzover ik weet zijn die er niet zoveel. Ik zou zelf ook erg voorzichtig zijn met het kietelen van een 1,6-je, maar het is niet mijn auto...

PS Het is trouwens afzeiken, maar dat zul je ook wel niet waarderen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

lint schreef:Ben ik het niet mee eens, op een forum mag je ook je eigen mening laten horen over zaken waar je anders over denkt dan de TS.
De manier waarop dat gebeurt moet inderdaad wel getuigen van enig respect voor elkaar, maar niet meteen je op de tenen getrapt voelen :D
Feit is dat "betrokkene" nagenoeg alleen maar negatief kan / wilt reageren, en de manier waarop getuigt geheel niet van respect. Een andere mening is prima, dat moet juist op een forum.

Echter het alleen maar niet on-topic reageren slaat nergens op. Iedere maal worden door een aantal mensen dit soort antwoorden gegeven die het topic alleen maar vervuilen.

Wat krachtigere moderatie zou zeker niet slecht zijn.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
lint
Geartronic member

Rutger schreef:
lint schreef:Ben ik het niet mee eens, op een forum mag je ook je eigen mening laten horen over zaken waar je anders over denkt dan de TS.
De manier waarop dat gebeurt moet inderdaad wel getuigen van enig respect voor elkaar, maar niet meteen je op de tenen getrapt voelen :D
Feit is dat "betrokkene" nagenoeg alleen maar negatief kan / wilt reageren, en de manier waarop getuigt geheel niet van respect. Een andere mening is prima, dat moet juist op een forum.

Echter het alleen maar niet on-topic reageren slaat nergens op. Iedere maal worden door een aantal mensen dit soort antwoorden gegeven die het topic alleen maar vervuilen.

Wat krachtigere moderatie zou zeker niet slecht zijn.
Nee, anders wordt het heel snel een dictatuur en dat moeten wij ook niet willen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Martinox schreef:Ik betaal al meer dan genoeg belasting, nog afgezien van belachelijke boetes op oa het A2 traject, en daar wil ik graag iets van terugverdienen van de CJIB maffia.
en dan mij de les lezen over respect? dubbele moraalridder, je hoefde niet te hard te rijden, dat is JOUW keuze..
Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

Belachelijke boetes terugverdienen? Gewoon niet te hard rijden, da's snel verdiend!

(Wees blij dat het met zo'n 1.6-je überhaupt nog lúkt om te hard te rijden, whahahaha....) :lol:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
lint
Geartronic member

Oceanracer schreef:Belachelijke boetes terugverdienen? Gewoon niet te hard rijden, da's snel verdiend!

(Wees blij dat het met zo'n 1.6-je überhaupt nog lúkt om te hard te rijden, whahahaha....) :lol:
+1!
MGB GT 1976
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Oceanracer schreef:Belachelijke boetes terugverdienen? Gewoon niet te hard rijden, da's snel verdiend!
Nee!! Vooral boetes blijven krijgen. Als heel Nederland zich ineens eng netjes aan de regels blijft houden, schieten ze zo ongelooflijk in de stress in Den Haag... Wie weet wat ze dan met de brandstofaccijnzen, wegenbelasting, etc gaan doen...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Fmaassen
Starter

Beste mede volvo liefhebbers,

Zelden heb ik zo'n zielige reacties gezien als hier op het forum.
Je bent allemaal hier op het forum voor hetzelfde doel, praten over onze wagens problemen oplossen en nog veel meer.

Mocht je een slechte dag hebben ofzo, reageer dan gewoon even niet.
Geef verder gewoon normale antwoorden waar de toppic starter iets mee kan.

Wat een zielige en kinderachtige bedoeling hier!!
Oceanracer
Geartronic member

In Friesland zegt men "Wie kaatst, kan de bal verwachten"...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Klop helemaal maar óók het kaatsspel kent spelregels en het balletje moet aan de eisen voldoen.
Ik heb het idee dat men in dit geval dat even vergeten is .........

Misschien beginnen met een zachte bal

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
lint
Geartronic member

Goed idee, is beter voor de tere zieltjes die heel snel gepikeerd raken als er iets gezegd wordt dat ze niet aanstaat.
MGB GT 1976
Silver_R
6th Gear member

lint schreef:Goed idee, is beter voor de tere zieltjes die heel snel gepikeerd raken als er iets gezegd wordt dat ze niet aanstaat.
:twisted:
guidof
4th Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef: (Wees blij dat het met zo'n 1.6-je überhaupt nog lúkt om te hard te rijden, whahahaha....) :lol:
Afgelopen weekeinde van Amsterdam via Göteborg naar huis in Stockholm gereden, met mijn 1.6-je niet gemerkt dat ik iets tekort kwam op de autobahn... en de tijd die je bespaart om niet te hoeven tanken! ;-)
/Guido

2020 KIA eNIRO EV
2011 Volvo V70 II DRIVe Momentum
1999 Volvo S40 1.8 Europa

AfbeeldingAfbeelding
Bakboord1
4th Gear member

guidof schreef:
Oceanracer schreef: (Wees blij dat het met zo'n 1.6-je überhaupt nog lúkt om te hard te rijden, whahahaha....) :lol:
Afgelopen weekeinde van Amsterdam via Göteborg naar huis in Stockholm gereden, met mijn 1.6-je niet gemerkt dat ik iets tekort kwam op de autobahn... en de tijd die je bespaart om niet te hoeven tanken! ;-)
Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Persoonlijk vind ik de 1.6 aan de erg krappe kant. Het doet wat het moet doen en niets meer. Maar dit is erg smaakgevoelig. Ik houd van iets meer snelheidssensatie bij het accelereren.

Qua taal vind ik het een kwestie van respect naar je lezer om netjes leesbaar te schrijven. Een zin met bijvoorbeeld "groter als jou auto" is gewoon tenenkrommend. Af en toe een fout is menselijk maar soms wordt het wel erg bont gemaakt.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
BlackcurrantV70
7th Gear member

Ik snap best dat de gemoederen hier wat oplopen, maar we moeten toegeven dat sommigen de topics een beetje beu worden over tunen van de krappe torretjes met lage bijtelling.

Om over de garantie nog maar te zwijgen, sommige forumleden met een ruime Volvo ervaring zien de bui al hangen, als Polestar geen tuning levert voor de D2 gaan sommige nieuwkomers wel elders, desnoods zonder behoud van garantie, maar ohwee als er iets fout loopt achteraf, dan is Volvo een merk met slechte betrouwbaarheid...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Silver_R
6th Gear member

BlackcurrantV70 schreef:Ik snap best dat de gemoederen hier wat oplopen, maar we moeten toegeven dat sommigen de topics een beetje beu worden over tunen van de krappe torretjes met lage bijtelling.

Om over de garantie nog maar te zwijgen, sommige forumleden met een ruime Volvo ervaring zien de bui al hangen, als Polestar geen tuning levert voor de D2 gaan sommige nieuwkomers wel elders, desnoods zonder behoud van garantie, maar ohwee als er iets fout loopt achteraf, dan is Volvo een merk met slechte betrouwbaarheid...
+1
codriver
3rd Gear member

Ik heb 3 getunede Volvo's gehad en veel probleemloze kilometers gereden, ik denk dat een motor minder te lijden heeft van chiptuning dan van bijvoorbeeld met koude motor plankgas weg jagen. m.a.w. hoe ga je met de auto om.
Ik ken een voorbeeld van iemand die binnen 30.000 km 3 versnellingsbakken van een V50 D2 stuk had, wat bleek dat die man bij ong. 50 km/u, met ingetrapte koppeling, naar de eerste versnelling schakelde en daardoor de sychromeshring sloopte.
Alles is stuk te krijgen ook een Volvo.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Wapperino
2nd Gear member

Tunen of geen tunen, de schadelijke uitstoot is dit topic is enorm ! :fart:
V60 D6 Hybrid MY14, 215.000

XC70 3.2 MY08, 325.000 Summum,High Performance Audio, Xenon, RTI, Vida Dice

XC90 D5 163 Pk, 340.000 Km, MY2004, Exclusive, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, Geartronic, Standkachel.
EWD en Vida Dice[/s]

Regret is a waste of time.
Martinox
Starter

Lekker veel ongenuanceerde reacties hier op dit forum over dit topic
Ik zou de meesten hier aanraden wat meer te lezen en wat minder te roepen
Ik lees dit in het duitse magazine "Tuner"
5 powerboxen getest op rollenbank en gewoon rijden
De grootste producent levert 50.000 van die kastje per jaar over de hele wereld
Ga me nou niet vertellen dat al die kopers schade krijgen

http://www.racechip.de/downloads/racech ... nsicht.pdf
Laatst gewijzigd door Martinox op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Geachte Martinox. Welkom op dit forum en ik neem kennis van het gegeven dat u reeds 4 posts heeft gedaan. Dit forum heeft een behoorlijk zelfreinigend vermogen en aldus ben t u even aan de beurt.
Het zal gelegen zijn in het gegeven dat u lid bent geworden op het moment dat er van forum werd gewisseld maar op het oude forum had u meer dan voldoende leesvoer gehad om u te bezinnen alvorens te roepen dat hier ongenuanceerde reacties staan. Over powerboxen is genoeg gezegd, over tuning ook en, voor de weet, er zijn hier een aantal lid geweest die, zeer wel mogelijk tgv (ondeugdelijke-/ ondeskundige-/ powerboxtuning) het zaakje volledig naar de kleauten hielpen om vervolgens, zoals een paar posts naar boven zo treffend te lezen is, hier kwamen uithuilen en om het hardst riepen dat Volvo waardeloos was, garantievoorwaarden niet waren nagekomen en die dealers pek en veren verdienden.

Het zal allemaal, dat is geweest. Ten aanzien van die powerboxen: Vooral doen, niet gaan janken en we spreken af dat je de reparties bij de dealer laat doen en die, omdat er in strijd is gehandeld met de garantievoorwaarde, zonder morren geheel uit eigen knip gaat betalen. Succes.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”