Op zoek naar een V50

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

Als je echt betrouwbaar wil, en goedkoop wil rijden dan kies je best voor Honda...
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28947
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Allemaal leuk en aardig maar TS zoekt een Volvo en wel een V50!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Bartk
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 11.02.2011 - 08:49

Heb er evt eentje te koop staan, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=58618, weet natuurlijk niet of die in het budget past
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
Gebruikersavatar
Elho
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
Locatie: Limburg (B)

Mooi uitgerust v50 Bartk! Jammer om hem weg te doen!

Wat is de naam van de velgen die er onder hangen?
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
Boswachter
4th Gear member
Berichten: 509
Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08

Ik heb een V50 1.6d uit 2006 gereden.
Voors:
1.6 is lichter-> goedkoper in wegenbelasting
1.6d kan prima mee in het verkeer, zelfs met een vouwwagen en volle belading nooit problemen gehad, en bij inhalen kijk ik even wanneer er ruimte is i.p.v. naar links duiken en plankgassen.....
De V50 geeft veel waar voor haar geld, ik rijdt nu weer een wannabe VW en de afwerking is net iets minder Ik mis vooral de dala T-tec stoelen....

nadelen;
roetfilter vervangen is duur, en als er iets mis gaat kunnen de gevolgen enorm zijn (maar is bij 2.0 idem)
verbruik valt tegen (normaal rustig rijgedrag 1:20 echt niet, ik kwam niet verder dan 1:16,5, en ben geen jakkeraar of stadsrijder doe mij dan liever een VW diesel :P )
audio (neem zeker een high performance, en een 2007 model heeft USB in, ik weet nu wat een genot dat kan zijn 9vakantiemuziek voor de kinderen, hardrock voor pa, of Jazz voor rustiger rijden ....)
Onderhoud op zich is duur bij Volvo Ik heb hem vanwege betrouwbaarheid altijd dealer laten onderhouden en had regelmatig niet leuke facturen.... maar wel altijd een leuke leenauto....

Kijk naar de onderhoudsboekjes, vraag bij oudere auto's/hoge km stand naar vervangen roetfilter, waterpomp, dynamo en V snaar en hoe de airco is (die gaat snel stuk i.v.m. verkeer geplaatste verdamper)
Succes
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Het zuinige 1.6D (PSA HDI) blokje heeft maar 3,8 liter olie wat weer voor meer turboproblemen kan zorgen dan de 2.0D. Mede-forummer janvanmeer lost dit op door iedere 10.000 (i.p.v. 20.000) de olie te verversen en dat werkt uitstekend.

Zelf heb ik een ijzersterke D5 en rijd 1:20 in eco-mode. Als ik wat wilder rijd wordt het 1:15.
PieterNaber
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.07.2013 - 07:54
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ander vraagje... Als je zou gaan voor een Sport editie, bijvoorbeeld zoals deze advertentie. Iemand ervaring om die spiegelkapjes te vervangen? Die vind ik persoonlijk echt spuuglelijk, maar de rest ziet er strak uit! Wat kost dat ongeveer?
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

Longone schreef:Het zuinige 1.6D (PSA HDI) blokje heeft maar 3,8 liter olie wat weer voor meer turboproblemen kan zorgen dan de 2.0D. Mede-forummer janvanmeer lost dit op door iedere 10.000 (i.p.v. 20.000) de olie te verversen en dat werkt uitstekend.

Zelf heb ik een ijzersterke D5 en rijd 1:20 in eco-mode. Als ik wat wilder rijd wordt het 1:15.
Beste collega's,
Over de voor-en nadelen van de verschillende motoren kunnen we nog dagenlang en eindeloos over praten. Je vind hier op het forum zeer veel slecht nieuws over de volvo's. Is ook niet vreemd natuurlijk als je in kaart brengt hoeveel van de typen motoren in vele merken is ingebouwd. Zelden zul je deze aantallen tegenkomen. Een ANWB monteur vertelde mij eens dat de 1.6 en andere motoren vrij probleemloze motoren zijn.
De olie interval voor wisselen is bij mij inderdaad max. 10.000 km. Onderhoud doe ik zelf. Onderhoud is ook niet duur als je zelf doet en gebruikt is vrijwel alles verkrijgbaar.
Als je naar de dealer gaat, met alle respect, kan het een heel ander verhaal worden. Werkplaatstarieven zijn zeer hoog en zij moeten aan allerlei milieueisen voldoen. Voor mij geld dat niet en kan alles gratis afvoeren bij de gemeente. De onderdelen bestel ik bij Bogijn via internet, hoogste korting en geen verzendkosten. Olie gebruik ik van Valvoline, de hoogste kwaliteit volsyntheet 5w-30. Een vaatje van 60 ltr. kost €280,00. Is nog geen €5,--/ltr. EXACT DEZELFDE OLIE vind je bij bouwmarkt, Halfords etc. in 4 ltr. verpakking voor €69,95. Bij dealer hoor ik van collega €19,95/ltr.
Een oliefilter koop ik voor €5,20. Een kleine beurt is bij mij amper €25,00
De banden zijn door mij onlangs vernieuwd. Ik rijd er ruim 100.000 km mee.
Mijn echte dieselverbruik is tussen 1:20 en 1: 22. Echte gemeten waarden en vnl. snelweg max. 100.
Stel dat je motor echt vervangen moet worden. Deze koop je voor €1500,-- incl. turbo (1.6d)= btw vrij. In laten bouwen bij garage op de hoek voor €500,-- ecl. btw voor max. €2500,-- ligt er een ander in die niet meer dan 70.000 ervaring heeft (incl. turbo)
Zo kan ik maar door gaan. Kijk eens naar de andere prijzen op het forum. Onbegrijpelijk dat garages duizenden euro in rekening brengen zonder probleem op te lossen.
Vernieuwen verstuivers? Een dieselexpert vertelde me dat 80% van de verstuivers onnodig vervangen worden. Hij zei "haal je verstuivers er maar uit en laat ze testen" de uitslag ken ik al. Deze vertonen dermate afwijkingen in sproeibeeld, opbrengst enz. dat ze vervangen moeten worden. Het is zo dat verstuivers die 340.000 km ervaring hebben allemaal afwijkingen vertonen ondanks dat de motor mooi loopt.

Het is gewoon wat je eisen zijn en wat je wil en verwacht. Wat voor de een geweldig is kan voor een ander helemaal niets zijn.
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

Ik heb 2 x de 1.6D (1 Drive, 1 x normaal) Beide prima blokjes, genoeg over. Tuurlijk is de 2.0D iets potenter...

Rij in allebei eens zou ik zeggen, en hierboven +1
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Wij hebben op het moment meerdere V50's staan, wel allemaal wat jonger, ex lease, dus weet niet of dat budget technisch te doen is?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

janvanmeer schreef:
Longone schreef:Het zuinige 1.6D (PSA HDI) blokje heeft maar 3,8 liter olie wat weer voor meer turboproblemen kan zorgen dan de 2.0D. Mede-forummer janvanmeer lost dit op door iedere 10.000 (i.p.v. 20.000) de olie te verversen en dat werkt uitstekend.

Zelf heb ik een ijzersterke D5 en rijd 1:20 in eco-mode. Als ik wat wilder rijd wordt het 1:15.
Beste collega's,
Over de voor-en nadelen van de verschillende motoren kunnen we nog dagenlang en eindeloos over praten. Je vind hier op het forum zeer veel slecht nieuws over de volvo's. Is ook niet vreemd natuurlijk als je in kaart brengt hoeveel van de typen motoren in vele merken is ingebouwd. Zelden zul je deze aantallen tegenkomen. Een ANWB monteur vertelde mij eens dat de 1.6 en andere motoren vrij probleemloze motoren zijn.
De olie interval voor wisselen is bij mij inderdaad max. 10.000 km. Onderhoud doe ik zelf. Onderhoud is ook niet duur als je zelf doet en naar de dealer gaat, met alle respect, kan het een heel ander verhaal worden. Werkplaatstarieven zijn zeer hoog en zij moeten aan allerlei milieueisen voldoen. Voor mij geld dat niet en kan alles gratis afvoeren bij de gemeente. De onderdelen bestel ik bij Bogijn via internet, hoogste korting en geen verzendkosten. Olie gebruik ik van Valvoline, de hoogste kwaliteit volsyntheet 5w-30. Een vaatje van 60 ltr. kost €280,00. Is nog geen €5,--/ltr. EXACT DEZELFDE OLIE vind je bij bouwmarkt, Halfords etc. in 4 ltr. verpakking voor €69,95. Bij dealer hoor ik van collega €19,95/ltr.
Een oliefilter koop ik voor €5,20. Een kleine beurt is bij mij amper €25,00
De banden zijn door mij onlangs vernieuwd. Ik rijd er ruim 100.000 km mee.
Mijn echte dieselverbruik is tussen 1:20 en 1: 22. Echte gemeten waarden en vnl. snelweg max. 100.
Stel dat je motor echt vervangen moet worden. Deze koop je voor €1500,-- incl. turbo (1.6d)= btw vrij. In laten bouwen bij garage op de hoek voor €500,-- ecl. btw voor max. €2500,-- ligt er een ander in die niet meer dan 70.000 ervaring heeft (incl. turbo)
Zo kan ik maar door gaan. Kijk eens naar de andere prijzen op het forum. Onbegrijpelijk dat garages duizenden euro in rekening brengen zonder probleem op te lossen.
Vernieuwen verstuivers? Een dieselexpert vertelde me dat 80% van de verstuivers onnodig vervangen worden. Hij zei "haal je verstuivers er maar uit en laat ze testen" de uitslag ken ik al. Deze vertonen dermate afwijkingen in sproeibeeld, opbrengst enz. dat ze vervangen moeten worden. Het is zo dat verstuivers die 340.000 km ervaring hebben allemaal afwijkingen vertonen ondanks dat de motor mooi loopt.

Het is gewoon wat je eisen zijn en wat je wil en verwacht. Wat voor de een geweldig is kan voor een ander helemaal niets zijn.
Goed verhaal, maareuhh niet helemaal betrekking hebbend op de laatste vraag van TS....
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

janvanmeer schreef:
Longone schreef:Het zuinige 1.6D (PSA HDI) blokje heeft maar 3,8 liter olie wat weer voor meer turboproblemen kan zorgen dan de 2.0D. Mede-forummer janvanmeer lost dit op door iedere 10.000 (i.p.v. 20.000) de olie te verversen en dat werkt uitstekend.

Zelf heb ik een ijzersterke D5 en rijd 1:20 in eco-mode. Als ik wat wilder rijd wordt het 1:15.
Beste collega's,
Over de voor-en nadelen van de verschillende motoren kunnen we nog dagenlang en eindeloos over praten. Je vind hier op het forum zeer veel slecht nieuws over de volvo's. Is ook niet vreemd natuurlijk als je in kaart brengt hoeveel van de typen motoren in vele merken is ingebouwd. Zelden zul je deze aantallen tegenkomen. Een ANWB monteur vertelde mij eens dat de 1.6 en andere motoren vrij probleemloze motoren zijn.
De olie interval voor wisselen is bij mij inderdaad max. 10.000 km. Onderhoud doe ik zelf. Onderhoud is ook niet duur als je zelf doet enbetrekking hebbend op de laatste vraag van TS gebruikt is vrijwel alles verkrijgbaar.
Als je naar de dealer gaat, met alle respect, kan het een heel ander verhaal worden. Werkplaatstarieven zijn zeer hoog en zij moeten aan allerlei milieueisen voldoen. Voor mij geld dat niet en kan alles gratis afvoeren bij de gemeente. De onderdelen bestel ik bij Bogijn via internet, hoogste korting en geen verzendkosten. Olie gebruik ik van Valvoline, de hoogste kwaliteit volsyntheet 5w-30. Een vaatje van 60 ltr. kost €280,00. Is nog geen €5,--/ltr. EXACT DEZELFDE OLIE vind je bij bouwmarkt, Halfords etc. in 4 ltr. verpakking voor €69,95. Bij dealer hoor ik van collega €19,95/ltr.
Een oliefilter koop ik voor €5,20. Een kleine beurt is bij mij amper €25,00
De banden zijn door mij onlangs vernieuwd. Ik rijd er ruim 100.000 km mee.
Mijn echte dieselverbruik is tussen 1:20 en 1: 22. Echte gemeten waarden en vnl. snelweg max. 100.
Stel dat je motor echt vervangen moet worden. Deze koop je voor €1500,-- incl. turbo (1.6d)= btw vrij. In laten bouwen bij garage op de hoek voor €500,-- ecl. btw voor max. €2500,-- ligt er een ander in die niet meer dan 70.000 ervaring heeft (incl. turbo)
Zo kan ik maar door gaan. Kijk eens naar de andere prijzen op het forum. Onbegrijpelijk dat garages duizenden euro in rekening brengen zonder probleem op te lossen.
Vernieuwen verstuivers? Een dieselexpert vertelde me dat 80% van de verstuivers onnodig vervangen worden. Hij zei "haal je verstuivers er maar uit en laat ze testen" de uitslag ken ik al. Deze vertonen dermate afwijkingen in sproeibeeld, opbrengst enz. dat ze vervangen moeten worden. Het is zo dat verstuivers die 340.000 km ervaring hebben allemaal afwijkingen vertonen ondanks dat de motor mooi loopt.

Het is gewoon wat je eisen zijn en wat je wil en verwacht. Wat voor de een geweldig is kan voor een ander helemaal niets zijn.
Goed verhaal, maareuhh niet helemaal
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Hoe is het met de zoektocht?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Dag Pieter,

ik zou zowiezo gaan voor een eind 07 versie, telkens ik in de gargae kom (1x per jaar), kijk ik effe nr de nieuwe versie die er staat, en telkens ben ik verbaasd hoe ze toch weer kleine details verbeterd hebben.

Je vraag ivm de 1.6D hangt natuurlijk af van je eigen ingesteldheid, als je graag eens wat sprotiever rijdt, dan niet twijfelen en voor de 2.0 gaan.

Of wil je een serieuze sleerhut meenemen naar het zuiden, dan zou ik toch ook zonder nadenken een 2.0 nemen.

Grote verschil tssn de 1.6 en 2.0 vond ik toen, was dat de 2.0 altijd nog iets meer over heft, bvb een trage voorligger veilig inhalen.

Denk nu niet dat de 2.0 een racewagen is, dan neem je beter een benzine versie.

Ik vrees uiteindelijk, dat het puur de emoties zijn di estraks bepalen welke je gaat nemen, veel geluk en plezier ermee.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik heb in september 2012 een gebruikte V50 gekocht, en heb zowel in de 1.6D als de 2.0D een flinke proefrit gemaakt. Direct al viel de 1.6D af, wegens lawaai bij hogere snelheden, dan ook meer verbruik, en slechtere acceleratie bij lagere snelheden.

Ik ben wezen zoeken naar een ex-lease auto, voordelen en nadelen. Waarom?
- een lease auto krijgt altijd zijn onderhoud keurig op tijd. (voordeel)
- een lease auto kan afgetrapt zijn (och, 't is toch lease) Dat laatste is niet overal waar, want een lease rijder krijgt een gigantische rekening prive voor zijn kiezen als bij inleveren de auto meer dan overdadige slijtage heeft.

dus een ex-lease auto.
Ik heb uiteindelijk een V50 - 2.0D uit 2009 gekocht in sept 2012 voor € 10.250 met 128000 km op de teller. Bij de 122000 km is een complete beurt, incl roetfilter en additief, 2 nieuwe voorbanden, nieuwe remschijven met blokken voor, en blokken achter. De complete history was aanwezig, en gedaan door Scholten, Ede. De bestuurder verliet het bedrijf toen een maand later, en vandaar deze verkoop. Een fantastische auto, met alles erop en eraan, wo telefoon moduul met bluetoothinterface, NAV.

De auto is mijn lesauto, ben instructeur, dus heel netjes wordt er niet altijd in gereden, en soms zelf misdadig. :)
De km stand is nu 213500 (jan 2014) en tot nu toe kosten:
- 4 nieuwe winterbanden.
- 2 nieuwe zomerbanden, en later ivm lekke band, nog een zomerband.
- voor, nieuwe remblokken.
- nieuwe accu.
- 4 keer een beurt (olie-, lucht- , interieur- en brandstoffilter, olie.)
- 2 nieuwe ruitenwissers voor
- paar keer ruitenwisservloeistof.
- nieuwe richtingaanwijzer schakelaar (kandidaat ramde hem eraf)
- eenmaal een airco onderhoud (legen, drogen en vullen)
- 4 nieuwe lampjes voor koplamp, een maal nieuwe lamp remlicht achter, een maal nieuwe lamp richtingaanwijzer links.

Alle onderhoud doe ik zelf.
2 weken geleden zonder enige opmerking door de APK gekomen.

Zelf persoonlijk vind ik deze wagen bijzonder betrouwbaar, maar alles staat of valt met het onderhoud, vanaf km stand 000001. !!!! En daarom ging ik voor een ex-lease auto.
En zoals bij elk merk, je kan altijd een keer pech hebben, maar om dan de hele reeks af te kraken.....is niet terecht, lijkt me. Dat heb je bij elk merk.
Het enige waar ik wat vraagtekens bij zet: de implantatie en softwarematige verwerking van het hele roetfiltergebeuren.

Er zijn ruim 38000 V50's op de weg, waarvan omgeveer 12000 diesels.
Zijn dat allemaal slechte auto's? Dachetnie.

Bron:
aantal auto's: http://www.bovagrai.info/auto/2013/1.7.html
en verhouding benz/diesel: http://www.bovagrai.info/auto/2013/2.8.html

Maar het is een diesel, dus niet geschikt voor korte afstandjes, boodschappen en dat soort ritjes. Als je hem gebruikt, vind ik, moet je er ook minstens 50 km mee rijden. Goed op temp laten komen etc etc. En dat wordt door een heleboel dieselrijders te veel onderschat.

Dus mijn conclusie: een V50 met een 2.0D motor, mits goed onderhoud is bijzonder betrouwbaar!
Het enige wat mij opvalt: deze auto is in het algemeen beslist niet zuiniger dan mijn (ex)V70 met een D5 motor. De V50 doet gemiddeld per tankbeurt tussen de 6.0 en 6.4 per 100 km, en de V70 deed altijd beter dan 5.5 / 100 km, hoewel hij zwaarder is. Maar ja, lesauto, stadsritjes, parkeeropdrachten...etc etc, niet zo bevordelijk voor het verbruik, denk ik.

EDIT: nu ik dat zo terug lees........wat een lap tekst! :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

wim de jong schreef:Direct al viel de 1.6D af, wegens lawaai bij hogere snelheden
Bijzonder.
Op snelweg tempo overstemt wind- en bandengeluid de motor volledig.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Bartk
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 11.02.2011 - 08:49

de 1.6D met 6 versnelling maakt absoluut niet veel herrie, maar je moet echt wel de 6bak hebben met een 1.6.
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bartk schreef:de 1.6D met 6 versnelling maakt absoluut niet veel herrie, maar je moet echt wel de 6bak hebben met een 1.6.
Dat verschil is minder groot dan je zou denken:
bij 2500rpm doet de 1.6 Drive MY2010/2011 125 km/h in 5
bij 2500rpm doet de D2 MY 2012 128 km/h in 6

Het grootste minpunt van de 1.6D vind ik het gebrek aan trekkracht onderin.
Als je uitrollend in de 2e versnelling op een verkeerslicht af rijdt en het licht gaat plots op groen dan heb je bijna geen kracht om te accelereren en moet je toch nog terug naar 1.
Ik heb echter nooit met een 2.0D gereden, dus weet niet of die op dat punt beter i
Verder voldoet de 1.6D voor mij prima, zelfs met caravan (900kg).
Het is ook maar net wat je gewend (en verwend) bent kwa power.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”