Hoi Ludo, ik heb een foto gezien van de tank met open appendage kast. Deze heeft een filter.ben je wel zeker dat die nog in jouw installatie zit?.
V 40 uit '98 stottert. . . op benzine`en ook op LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Hoi Erik,
Zie dat je nog druk bezig bent je storing te vinden, wat een toestand.
De kabels zijn binnen, ik moet nu alleen nog even een stel torx-'dingen' halen om de kap eraf te halen.. helemaal vergeten dat die kap er voor zit en ik geen torx-'dingen' heb
Als het goed is, later meer
Nigel.
Zie dat je nog druk bezig bent je storing te vinden, wat een toestand.
De kabels zijn binnen, ik moet nu alleen nog even een stel torx-'dingen' halen om de kap eraf te halen.. helemaal vergeten dat die kap er voor zit en ik geen torx-'dingen' heb

Als het goed is, later meer

Nigel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Nou, ik heb de oude kabels eraf gehaald. 1 bobine kant was behoorlijk aan het bloemkolen geslagen, dus dat hebben we ook goed gereinigd en de kabeltjes aangesloten. Stukje gaan rijden en hij reageert iets beter, remmen op de motor voelt net even beter en accelleren en stationair gaat wat rustiger. Daar was dus wel wat winst te behalen, echter het vreemde inhoud gedrag lag dus niet aan de kabelsErik-V40 schreef:hoi Nigel,
Succes ermee!!
Ik ben benieuwd of er verbetering optreedt. . . .
Tot later,
groetjs van erik

Helaas lijkt het erop dat ook mijn kabeltjes nog prima zijn, dus heb ik nu ook een setje op 'voorraad'.
De auto houd eigenlijk alleen in als je op de motor remt, dan op de motor remt en dan in dezelfde versnelling accellereert, dan hapert ie 1 of 2 keer. Vooral bij heet weer voel je het duidelijk, bij vochtig of koud weer voel je eigenlijk niets... wordt een nare speurtocht ben ik bang.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10.05.2006 - 21:15
Ik lees je verhaal over inhouden en stotteren, vooral als er vermogen gevraagd wordt. Ik heb het zelfde gehad met een Opel Astra Station. Die wilde op de snelweg op LPG op een gegeven moment niet harder meer dan 120 km/u, op benzine wel wat harder. Na enkele maanden begon hij vreselijk in te houden onder de 2500 toeren. Wat bleek? De achterdemper zat verstopt, alle glaswol zat voor de uitgang (als je je hand er voor hield voelde je een zachte hete adem in plaats van een krachtige straal uitlaatgas).
De reden dat ik dit eerst op LPG ervaarde is dat de tegendruk die de uitlaat gaf er voor zorgde dat er geen voldoende cilindervulling meer plaatsvondt (het gas wordt immers niet onder druk ingespoten, i.t.t. de benzine). Dus: is je uitlaat open? Verwijder anders eens het laatste deel van de uitlaat (misschien ga je dan met een hoop herrie de heuvel op
)
De reden dat ik dit eerst op LPG ervaarde is dat de tegendruk die de uitlaat gaf er voor zorgde dat er geen voldoende cilindervulling meer plaatsvondt (het gas wordt immers niet onder druk ingespoten, i.t.t. de benzine). Dus: is je uitlaat open? Verwijder anders eens het laatste deel van de uitlaat (misschien ga je dan met een hoop herrie de heuvel op

- Erik-V40
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 13:57
- Locatie: IJmuiden
hoi allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit onderwerp startte, intussen heb ik
geprobeerd alle adviezen, door jullie gegeven op te volgen. . . . . .
Maar de mysterieuze storing is er nog steeds!!
Ik heb mail-contact gehad met Martin, ook hij had èrg goeie tips. . . .
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat m'n V40 óók inhoudt als ie bergafwaarts gaat; ik had nog nooit gekeken hoe snel hij eigenlijk wil. . . .
dus:gaspedaal in en karren maar!!
Tot mijn stomme verbazing hield 't op bij 145 à 150 km / h!!
Vorige week de kat losgehaald, waar de inhoud in stukken in lag.
Leeggehaald, maar geen verbetering.
Vandaag de gasklep schoongemaakt en de luchtmassameter èn gecontroleerd, aan de hand van de merktekens of er daar iets mee aan de hand is, maar dat is goed. . .
Na het schoonmaken is 't er iets beter op geworden, maar de storing zoals ik in m'n eerstemail beschreef zit er nog steeds, zij het nu in mindere mate.
Gedacht wordt nog aan de pingelsensor. . . .
Overigens heb ik 'm vandaag wéér uit laten lezen: geen enkele melding!!
Hoe nu verder??
Wie weet komt er van ons forum weer nieuwe info??!!
Het is een interessante storing, maar ondanks dat gaat't me toch wel een beetje m'n strot uithangen.
Tot een volgend bericht en jullie allemaal nogmaals bedankt voor de inzet!!
hoi hoi Erik
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit onderwerp startte, intussen heb ik
geprobeerd alle adviezen, door jullie gegeven op te volgen. . . . . .
Maar de mysterieuze storing is er nog steeds!!
Ik heb mail-contact gehad met Martin, ook hij had èrg goeie tips. . . .
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat m'n V40 óók inhoudt als ie bergafwaarts gaat; ik had nog nooit gekeken hoe snel hij eigenlijk wil. . . .
dus:gaspedaal in en karren maar!!
Tot mijn stomme verbazing hield 't op bij 145 à 150 km / h!!
Vorige week de kat losgehaald, waar de inhoud in stukken in lag.
Leeggehaald, maar geen verbetering.
Vandaag de gasklep schoongemaakt en de luchtmassameter èn gecontroleerd, aan de hand van de merktekens of er daar iets mee aan de hand is, maar dat is goed. . .
Na het schoonmaken is 't er iets beter op geworden, maar de storing zoals ik in m'n eerstemail beschreef zit er nog steeds, zij het nu in mindere mate.
Gedacht wordt nog aan de pingelsensor. . . .
Overigens heb ik 'm vandaag wéér uit laten lezen: geen enkele melding!!
Hoe nu verder??
Wie weet komt er van ons forum weer nieuwe info??!!
Het is een interessante storing, maar ondanks dat gaat't me toch wel een beetje m'n strot uithangen.
Tot een volgend bericht en jullie allemaal nogmaals bedankt voor de inzet!!
hoi hoi Erik
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Sjees kerel, wat een verhaal...Erik-V40 schreef:Overigens heb ik de uitlaat inmiddels vernieuwd.
Je zegt dat het schoonmaken van het gasklephuis wat geholpen heeft, kan het niet zijn dat er nog steeds iets niet fris in die regionen zit?
Dat is wat me enigszins logisch lijkt namelijk, aangezien het reinigen al wat verbetering gaf...
- Erik-V40
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 13:57
- Locatie: IJmuiden
hoi Nigel,
Leuk dat je reageert!!
Ik denk dat ik inderdaad verder moet zoeken in de regio "verontreinigingen"
Vanwege landurig verblijf in Frankrijk kon ik een tijdje niet actief zijn op het forum. . . .maar vanaf nu laat ik mijn bevindingen weer weten hier. . .
Bedankt en tot een volgende. . .
hoi Erik
Leuk dat je reageert!!
Ik denk dat ik inderdaad verder moet zoeken in de regio "verontreinigingen"
Vanwege landurig verblijf in Frankrijk kon ik een tijdje niet actief zijn op het forum. . . .maar vanaf nu laat ik mijn bevindingen weer weten hier. . .
Bedankt en tot een volgende. . .
hoi Erik
- tjaarts
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 10:43
- Locatie: Breda
Mijn v40 1.8 uit '98 heeft het gehad net na aankoop (feb 2006)
De garage heeft het verholpen en de auto begon minder benzine te verbruiken en was stukken sneller. Mij is toen verteld dat een of andere kamer waar lucht en brandstof door gaat (geen carburateur) zeer vet was. Deze is in dreft gelegd en was toen schoon. Probleem opgelost. Nu begint het weer een beetje op te treden. Ik ga dus ook weer eens laten checken. Mijn visie is dat de lambda sonde wel eens verouderd kan zijn waardoor er te veel brandstof ingespoten wordt. Hierdoor zou vettigheid (onverbrande delen) op kunnen treden. Succes!
De garage heeft het verholpen en de auto begon minder benzine te verbruiken en was stukken sneller. Mij is toen verteld dat een of andere kamer waar lucht en brandstof door gaat (geen carburateur) zeer vet was. Deze is in dreft gelegd en was toen schoon. Probleem opgelost. Nu begint het weer een beetje op te treden. Ik ga dus ook weer eens laten checken. Mijn visie is dat de lambda sonde wel eens verouderd kan zijn waardoor er te veel brandstof ingespoten wordt. Hierdoor zou vettigheid (onverbrande delen) op kunnen treden. Succes!
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Even een oud draadje een trap geven, maare, hoe is het inmiddels gesteld met de problemen? Zijn die nog aanwezig, welke stappen heb je inmiddels ondernomen, wat is het uiteindelijk NIET geweest?Ben wel benieuwd!
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Hallo Erik,
Even een oude topic openen.
Heb je inmiddels al een oorzaak gevonden voor het stotteren?
Of heb je de auto inmiddels ingeruild?
Gr. Ramon.
Even een oude topic openen.
Heb je inmiddels al een oorzaak gevonden voor het stotteren?
Of heb je de auto inmiddels ingeruild?
Gr. Ramon.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 02:34
Ik heb precies het zelfde probleem.
Alleen heb ik op de snelweg bijna geen last van.
Ik ben bij een volvo speciaalist geweest voor het uitlezen van de computer, zonder resultaat.
De speciaalist vermoet dat het ook een vervuilde of defecte lambda sensor kan zijn. Deze weekend ga ik probereb deze schoon te maken.
Ik zal laten weten wat het resultaat is
mvg Sanjay
Alleen heb ik op de snelweg bijna geen last van.
Ik ben bij een volvo speciaalist geweest voor het uitlezen van de computer, zonder resultaat.
De speciaalist vermoet dat het ook een vervuilde of defecte lambda sensor kan zijn. Deze weekend ga ik probereb deze schoon te maken.
Ik zal laten weten wat het resultaat is
mvg Sanjay
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13.02.2007 - 23:25
Ik heb ook weken met dit probleem gereden. Bobines vervangen,kat leeggemaakt,drukregelaar, benzinefilter,bougies vervangen. Geen resultaat. De bougiekabels had ik met een ohm meter doorgemeten. Goed dacht ik!?
Je kan zoiets onmogelijk doormeten, tenzij er echt een grote onderbreking is. Heb deze kabels vervangen en alles is ok.
Je kan zoiets onmogelijk doormeten, tenzij er echt een grote onderbreking is. Heb deze kabels vervangen en alles is ok.