http://v60-hybrid.de/

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
JRK

Superfunky schreef:'Kweenie hoor, maar degene die een PiH aangeschaft heeft vanwege het gunstige verbruik, heeft ergens iets niet begrepen!
Het is een fiscaal wassenneus verhaal dat ding. En ook de enige reden waarom ik hem heb aangeschaft.
De oldsko0l V60 D5 met Girltronic heeft een brandstofklasse F. Hoe wil je die ooit naar een A slepen bij veelvuldig gebruik van de D5 motor. Ik moet elke dag 2x 80km afstand afleggen, ik wist vantevoren wel hoe de vlag er voor zou hangen. De elektro motor is een extraatje, maar niet de hoofdaandrijving.

Jelle
vaudi
5th Gear member

Het gaat hier meer om de levensduur van de D5 dan om het verbruik.
De levensduur zou onnodig verkort worden door plotseling uitschakelen v.d. flink verhitte motor onder die omstandigheden.
JRK

vaudi schreef:Het gaat hier meer om de levensduur van de D5 dan om het verbruik.
De levensduur zou onnodig verkort worden door plotseling uitschakelen v.d. flink verhitte motor onder die omstandigheden.
Gelukkig wordt er door meerdere mensen nu al aangegeven de ervaringen van de Duitse PiH Vrind niet geheel meer kloppen. Mogelijk door updates aan het systeem. Laten we hopen dat het in de toekomst nog meer verbeterd. van 200->130km/h remmen gaat sneller dan het afkoelen van de motor/turbo. Ik hoop dat het meer tijd gebonden is dan snelheid. Ik ben gewend om met de 850 altijd even na te draaien als ik de weg af kom stampen en hem op een parkeerplek neer moet zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”