Nu heb ik wat rondgekeken naar volvo 850, c70 maar bijvoorbeeld ook naar een s40 (oke, da's geen roffel).
Momenteel rij ik in een peugeot 306 bouwjaar 2000 en hoewel daar niks mis mee is en ik er al een karrevracht aan onderhoud aan heb gedaan is het wel wat klein voor mijn statuur (1,95m). Daarom zoek ik ook een grotere wagen en vooral de c70 vind ik erg mooi maar dat zijn eigenlijk allemaal 2.3 T5 motoren die erin zitten ( muv italiaanse modellen).
Omdat ik ook een actief zelf sleutelaar ben (sleutel veel bij een zelfsleutel garage in Den Haag) help ik ook anderen met sleutelen en ook een groepje meiden die met een volvo 850 t5 estate mee gaan doen aan de Carbage run. leuke auto moet ik zeggen met 3 ton op de klok, ziet er niet uit maar dat maakt niet uit, wordt toch geverft

Maargoed, ik vroeg me dus af wat de beste keuze is v.w.b. de motor. Ik denk dat de roffel motoren over het algemeen verschikkelijk degelijk zijn en astronomische kilometerstanden behalen maar in hoeverre geld dat ook voor de T modellen?. Zoals gezegd kan ik best zelf een hoop doen, turbo vervangen is ook goed te doen maar als die stuk gaat ben ik zo richting de 1000e kwijt voor een nieuwe ben ik bang.