V60 PIH - rijervaringen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

het is inderdaad geen wedstrijd Jelle en er bestaat niet zoiets als teveel informatie

Ik heb overigens de indruk dat je wellicht een polestar editie zoals je de polestar S60 zou kunnen noemen verwart met de polestar tuning die voor een heleboel modellen leverbaar is.
evol
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56

Naar mijn mening trekt mijn auto naar rechts, hebben meer mensen dat gevoel?
Als je gewoon rechtdoor rijdt en je stuur los laat (niet met 160 doen uiteraard...), gaat jullie auto dan naar rechts? Mijne lijkt dat altijd te doen, soms wat sneller dan anders.

Vandaag de auto daarvoor bij de dealer gehad. Ze hebben hem uitgelijnd, maar ik merkte vooralsnog weinig verschil. Eerst nog maar eens vragen hoe mijn vriendin het ervaart, dan misschien nog maar eens terug. En misschien ben ik wel een zeikerd :'(
Don't hate the player, hate the game.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Een leuke review:
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Ik hoop dat de groep waarop die fietsen kunnen worden geladen, sterk genoeg is.
Leuk filmpje inderdaad.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
hueting
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:01

Evol,

hou er ook rekening mee dat een weg altijd op afschot ligt. Je auto staat dus nooit waterpas. Dit is om het regenwater goed van de weg af te laten lopen.
Daardoor heeft een auto altijd iets de neiging om naar de kant van de weg te rijden. De meeste wegen liggen in dakprofiel. Dat betekend dat in beide rijrichtingen de auto de neiging heeft naar rechts te trekken Ook heb je wegen die over de volle breedte naar 1 kant aflopen. Hierbij heb je vanuit de ene rijrichting dat de auto naar rechts trekt en vanuit de andere kant juist naar links trekt. Als je zo'n weg weet zou je kunnen checken of hij altijd naar rechts trekt. Dan ligt het dus aan je auto.
evol
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56

Goeie tip, ik ga er nog eens op letten in elk geval. Dit is wel de eerste auto waar het me zo sterk bij opvalt.
Don't hate the player, hate the game.
Griffin
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 29.12.2013 - 17:44

evol schreef: Naar mijn mening trekt mijn auto naar rechts, hebben meer mensen dat gevoel?
Als je gewoon rechtdoor rijdt en je stuur los laat (niet met 160 doen uiteraard...), gaat jullie auto dan naar rechts? Mijne lijkt dat altijd te doen, soms wat sneller dan anders.
Aangezien de meeste wegen een beetje bol staan i.v.m. het aflopen van regenwater is het normaal dat een auto wat naar rechts lijkt te trekken.
alexmem
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14.12.2012 - 20:15
Locatie: Vlagtwedde

Na mijn winterbandenwissel was het naar rechts trekken vele malen erger dan voorheen. Ze hebben lang gezocht, niets gevonden en er uiteindelijk toch weer 4 nieuwe banden om gelegd (Michelin ipv Goodyear). Daarna was het wat beter. Maar het is nog steeds - met groot verschil - de meest naar rechts trekkende auto waarin ik ooit reed.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ja, linkse rakkers kunnen natuurlijk geen PIH betalen. :D
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

alexmem schreef: Na mijn winterbandenwissel was het naar rechts trekken vele malen erger dan voorheen. Ze hebben lang gezocht, niets gevonden en er uiteindelijk toch weer 4 nieuwe banden om gelegd (Michelin ipv Goodyear). Daarna was het wat beter. Maar het is nog steeds - met groot verschil - de meest naar rechts trekkende auto waarin ik ooit reed.
Is de auto al eens opnieuw uitgelijnd?
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Ik ben benieuwd. Die van mij trekt ook een beetje naar rechts, dit is na het controleren van de bandenspanning wel iets beter geworden maar hij trekt nog steeds.
Morgen gaan er winterbanden onder (Continentals) dan hoop ik dat het helemaal weg is. Anders wordt er opnieuw uitgelijnd...
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
evol
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56

RichieB schreef: Ja, linkse rakkers kunnen natuurlijk geen PIH betalen. :D
:D

Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Hopelijk maken zomerbanden het gevoel wat minder dan straks.
Don't hate the player, hate the game.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Die van mij rijd echt zeer koersvast Zeker nu de bandjes ingelopen zijn en al wat ruwer profiel vertonen.
Loopt op pas na 400 meter iets naar rechts bij aflopende weg, maar dat hoort ook zo te zijn.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Experimenteer eens met de bandenspanning. Sommigen hebben goede ervaring met 2,8 bar.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Montalbano
3rd Gear member
Berichten: 305
Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56

Ik heb hem ook op 2.8 bar en auto is zeer koersvast
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Twee weken geleden heeft Hooftman Woerden alle puntjes aangepakt.
Auto staat er weer piekfijn bij.
Ook de kachel is vervangen omdat deze een zeer doordringend en irritant loeigeluid produceerde.
De nieuwe kachel maakte nog meer lawaai, maar wel een constant geluid.
Vandaag nog even teruggegaan.
Bleek dat het aanjager toerental te hoog afgeregeld was (stond op 60%, maar moet circa 44% zijn).

Moet zeggen, maakt een groot verschil. Je hoort hem nog, maar niet meer overal bovenuit.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

ik deel de mening over de wegligging volkomen! Ook ik ben in het begin geschrokken. Nu na 16.000 km raak ik een beetje gewend aan de kwaliteiten van de auto. Maar de wegligging is gewoon niet sterk. Mijn V60 2.0d lag bij hoge snelheden beter op de weg. Dus is mijn vraag: wie vindt dit ook en gaat er iets aan laten doen? Aanpassing onderstel? Wat is de aanpassing die hier genoemd wordt "SF"? Wie doet dat, wat houdt het in en wat kost het? Het gaat mij niet om het verlagen van de auto, het gaat mij om een strakkere wegligging. Gewoon rechtuit. Niet eens zozeer in de bochten.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ik heb er helemaal geen problemen mee.
Het comfort is heel goed. Daar gaat het voor mij om bij een auto waarin ik dagelijks veel kilometers maak.
Als je flitsend bochten wilt nemen moet je met een licht autootje op een circuit gaan spelen is mijn mening.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Ik ken ook een PIH rijder met klachten over koersvastheid. Wel met winterbanden. Die van mij rijd veel meer ontspannen (michelin zomerbanden met 2,8 bar koud)
Wellicht kun je de sporing nog wat laten bijstellen. Doorgaans heeft men een wat ruime tolerantie en iets meer toespoor doet wonderen.
Er zit dus zeker verschil tussen onze auto's
Wellicht kun je bij de dealer nog even vergelijken met hun demo.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

ik heb geen problemen met de wegligging, hij is wat zoekerig. Maar ligt goed op de weg. rijd op 17" winterbanden
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”