het is inderdaad geen wedstrijd Jelle en er bestaat niet zoiets als teveel informatie
Ik heb overigens de indruk dat je wellicht een polestar editie zoals je de polestar S60 zou kunnen noemen verwart met de polestar tuning die voor een heleboel modellen leverbaar is.
V60 PIH - rijervaringen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56
Naar mijn mening trekt mijn auto naar rechts, hebben meer mensen dat gevoel?
Als je gewoon rechtdoor rijdt en je stuur los laat (niet met 160 doen uiteraard...), gaat jullie auto dan naar rechts? Mijne lijkt dat altijd te doen, soms wat sneller dan anders.
Vandaag de auto daarvoor bij de dealer gehad. Ze hebben hem uitgelijnd, maar ik merkte vooralsnog weinig verschil. Eerst nog maar eens vragen hoe mijn vriendin het ervaart, dan misschien nog maar eens terug. En misschien ben ik wel een zeikerd
Als je gewoon rechtdoor rijdt en je stuur los laat (niet met 160 doen uiteraard...), gaat jullie auto dan naar rechts? Mijne lijkt dat altijd te doen, soms wat sneller dan anders.
Vandaag de auto daarvoor bij de dealer gehad. Ze hebben hem uitgelijnd, maar ik merkte vooralsnog weinig verschil. Eerst nog maar eens vragen hoe mijn vriendin het ervaart, dan misschien nog maar eens terug. En misschien ben ik wel een zeikerd

Don't hate the player, hate the game.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Een leuke review:
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik hoop dat de groep waarop die fietsen kunnen worden geladen, sterk genoeg is.
Leuk filmpje inderdaad.
Leuk filmpje inderdaad.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:01
Evol,
hou er ook rekening mee dat een weg altijd op afschot ligt. Je auto staat dus nooit waterpas. Dit is om het regenwater goed van de weg af te laten lopen.
Daardoor heeft een auto altijd iets de neiging om naar de kant van de weg te rijden. De meeste wegen liggen in dakprofiel. Dat betekend dat in beide rijrichtingen de auto de neiging heeft naar rechts te trekken Ook heb je wegen die over de volle breedte naar 1 kant aflopen. Hierbij heb je vanuit de ene rijrichting dat de auto naar rechts trekt en vanuit de andere kant juist naar links trekt. Als je zo'n weg weet zou je kunnen checken of hij altijd naar rechts trekt. Dan ligt het dus aan je auto.
hou er ook rekening mee dat een weg altijd op afschot ligt. Je auto staat dus nooit waterpas. Dit is om het regenwater goed van de weg af te laten lopen.
Daardoor heeft een auto altijd iets de neiging om naar de kant van de weg te rijden. De meeste wegen liggen in dakprofiel. Dat betekend dat in beide rijrichtingen de auto de neiging heeft naar rechts te trekken Ook heb je wegen die over de volle breedte naar 1 kant aflopen. Hierbij heb je vanuit de ene rijrichting dat de auto naar rechts trekt en vanuit de andere kant juist naar links trekt. Als je zo'n weg weet zou je kunnen checken of hij altijd naar rechts trekt. Dan ligt het dus aan je auto.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.12.2013 - 17:44
Aangezien de meeste wegen een beetje bol staan i.v.m. het aflopen van regenwater is het normaal dat een auto wat naar rechts lijkt te trekken.evol schreef: Naar mijn mening trekt mijn auto naar rechts, hebben meer mensen dat gevoel?
Als je gewoon rechtdoor rijdt en je stuur los laat (niet met 160 doen uiteraard...), gaat jullie auto dan naar rechts? Mijne lijkt dat altijd te doen, soms wat sneller dan anders.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 20:15
- Locatie: Vlagtwedde
Na mijn winterbandenwissel was het naar rechts trekken vele malen erger dan voorheen. Ze hebben lang gezocht, niets gevonden en er uiteindelijk toch weer 4 nieuwe banden om gelegd (Michelin ipv Goodyear). Daarna was het wat beter. Maar het is nog steeds - met groot verschil - de meest naar rechts trekkende auto waarin ik ooit reed.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ja, linkse rakkers kunnen natuurlijk geen PIH betalen. 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Is de auto al eens opnieuw uitgelijnd?alexmem schreef: Na mijn winterbandenwissel was het naar rechts trekken vele malen erger dan voorheen. Ze hebben lang gezocht, niets gevonden en er uiteindelijk toch weer 4 nieuwe banden om gelegd (Michelin ipv Goodyear). Daarna was het wat beter. Maar het is nog steeds - met groot verschil - de meest naar rechts trekkende auto waarin ik ooit reed.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Ik ben benieuwd. Die van mij trekt ook een beetje naar rechts, dit is na het controleren van de bandenspanning wel iets beter geworden maar hij trekt nog steeds.
Morgen gaan er winterbanden onder (Continentals) dan hoop ik dat het helemaal weg is. Anders wordt er opnieuw uitgelijnd...
Morgen gaan er winterbanden onder (Continentals) dan hoop ik dat het helemaal weg is. Anders wordt er opnieuw uitgelijnd...
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Experimenteer eens met de bandenspanning. Sommigen hebben goede ervaring met 2,8 bar.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Montalbano
- 3rd Gear member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56
Ik heb hem ook op 2.8 bar en auto is zeer koersvast
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Twee weken geleden heeft Hooftman Woerden alle puntjes aangepakt.
Auto staat er weer piekfijn bij.
Ook de kachel is vervangen omdat deze een zeer doordringend en irritant loeigeluid produceerde.
De nieuwe kachel maakte nog meer lawaai, maar wel een constant geluid.
Vandaag nog even teruggegaan.
Bleek dat het aanjager toerental te hoog afgeregeld was (stond op 60%, maar moet circa 44% zijn).
Moet zeggen, maakt een groot verschil. Je hoort hem nog, maar niet meer overal bovenuit.
Auto staat er weer piekfijn bij.
Ook de kachel is vervangen omdat deze een zeer doordringend en irritant loeigeluid produceerde.
De nieuwe kachel maakte nog meer lawaai, maar wel een constant geluid.
Vandaag nog even teruggegaan.
Bleek dat het aanjager toerental te hoog afgeregeld was (stond op 60%, maar moet circa 44% zijn).
Moet zeggen, maakt een groot verschil. Je hoort hem nog, maar niet meer overal bovenuit.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
ik deel de mening over de wegligging volkomen! Ook ik ben in het begin geschrokken. Nu na 16.000 km raak ik een beetje gewend aan de kwaliteiten van de auto. Maar de wegligging is gewoon niet sterk. Mijn V60 2.0d lag bij hoge snelheden beter op de weg. Dus is mijn vraag: wie vindt dit ook en gaat er iets aan laten doen? Aanpassing onderstel? Wat is de aanpassing die hier genoemd wordt "SF"? Wie doet dat, wat houdt het in en wat kost het? Het gaat mij niet om het verlagen van de auto, het gaat mij om een strakkere wegligging. Gewoon rechtuit. Niet eens zozeer in de bochten.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Ik heb er helemaal geen problemen mee.
Het comfort is heel goed. Daar gaat het voor mij om bij een auto waarin ik dagelijks veel kilometers maak.
Als je flitsend bochten wilt nemen moet je met een licht autootje op een circuit gaan spelen is mijn mening.
Het comfort is heel goed. Daar gaat het voor mij om bij een auto waarin ik dagelijks veel kilometers maak.
Als je flitsend bochten wilt nemen moet je met een licht autootje op een circuit gaan spelen is mijn mening.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Ik ken ook een PIH rijder met klachten over koersvastheid. Wel met winterbanden. Die van mij rijd veel meer ontspannen (michelin zomerbanden met 2,8 bar koud)
Wellicht kun je de sporing nog wat laten bijstellen. Doorgaans heeft men een wat ruime tolerantie en iets meer toespoor doet wonderen.
Er zit dus zeker verschil tussen onze auto's
Wellicht kun je bij de dealer nog even vergelijken met hun demo.
Wellicht kun je de sporing nog wat laten bijstellen. Doorgaans heeft men een wat ruime tolerantie en iets meer toespoor doet wonderen.
Er zit dus zeker verschil tussen onze auto's
Wellicht kun je bij de dealer nog even vergelijken met hun demo.