Inbouw LPG3 bij 371k, nu 15k verder: LPG rijdt zuiniger!
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Het vakjargon vliegt me om de oren...ben een behoorlijke techneut, maar op gebied van auto multimedia loop ik zwaar achter (tja, in moderne leaseauto zit dat spul allemaal al ingebouwd). Klinkt goed. Ik heb trluwens een iphone 4s gekocht. Leek me voorlopig voldoende.
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Gewoon een mailtje naar Bob van VolvoTech sturen met je wensen. Dit heb ik twee weken geleden ook gedaan. Sinds twee dagen heb ik een CFE en Imiv LE (beiden zelf gemonteerd, is plug and play) i.c.m. m'n iPhone 4S.
Ben er erg blij mee. Super geluid en goeie after sales van VolvoTech!
Ben er erg blij mee. Super geluid en goeie after sales van VolvoTech!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Bouma206
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 22:16
- Locatie: Alde Leie
Hele verHaal gelezen. Leuk hoor. Ik had exact hetzelfde een jaar terug. Wij hebben een vergelijkbare auto gekocht maar dan d5 en 2003.
Benieuwd naar je fotos.
Veel plezier ermee maar dat gaat gewoon lukken!
gr Arend
Benieuwd naar je fotos.
Veel plezier ermee maar dat gaat gewoon lukken!
gr Arend
Fryslân boppe!
Volvo 855 TDI
Volvo XC70 D5 mj 2002
Volvo V70 modeljaar 2005 d5
XC70 summum D5 mj2008
Audi A6 Allroad 2.7 proline
Volvo XC90 2.5T
Volvo XC70 D5 nordic+ mj2014
Volvo V90 CC D5 AWD Pro
Volvo XC90 T8 R design
Volvo 855 TDI
Volvo XC70 D5 mj 2002
Volvo V70 modeljaar 2005 d5
XC70 summum D5 mj2008
Audi A6 Allroad 2.7 proline
Volvo XC90 2.5T
Volvo XC70 D5 nordic+ mj2014
Volvo V90 CC D5 AWD Pro
Volvo XC90 T8 R design
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Levering wordt medio komende week. I.v.m. plaatsing nieuwe trekhaak met kabelboom moeten de functies worden ingeleerd m.b.v. Volvo-apparatuur. Dit gebeurt dus bij een collega-dealer, kost een dagje extra.
Hmm..als ik onder mijn Citroen Ds een trekhaak wil is het een kwestie van 9 draadjes aansluiten en daarna kan ie het. Blijkbaar moet een moderne auto daarvoor naar school...
Hmm..als ik onder mijn Citroen Ds een trekhaak wil is het een kwestie van 9 draadjes aansluiten en daarna kan ie het. Blijkbaar moet een moderne auto daarvoor naar school...
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Vorige week de XC70 (na bijna een maand!) opgehaald. Ik kon natuurlijk niet wachten...
Ik heb er omdat ik zakelijk nog een lease-auto heb en prive niet veel rijd nog niet heel veel mee gereden, maar de kms die ik heb gereden zijn verslavend. Ongelofelijk dat ik mij met een leasebudget van 1200 euro/mnd (en keuzebeperking...) zo heb moeten 'behelpen' de afgelopen 4 jaar!
De XC70 is erg netjes afgeleverd, met nieuwe Westfalia trekhaak eronder, 2 witte platen erbij. Heeft verder grote beurt gehad en ook een nieuwe distributieriem met waterpomp. Waarom dat laatste is mij niet duidelijk want dat hoeft toch niet bij de 300.000 km beurt? Volgens het onderhoudsboekje niet. Nou ja, ben ik er voorlopig van af...Verder netjes gepoetst en een bosje bloemen erbij. Keurige zaak! (de Groot, Veenendaal)
Verder de vorige eigenaar adhv de papieren achterhaald en dat blijkt een directeur uit het zakelijke netwerk van mijn schoonvader. Volgens hem een rustige en zeer precieze persoon. Ja, dat had ik uit de conditie van de auto al opgemaakt...
Va het weekend een toertochtje gemaakt gecombineerd met wandeling. De auto rijdt echt heel goed, minder rammels en kraakjes dan mijn 4 jaar oude Peugeot 5008 met minder dan de helft kms...
Verder valt op dat de automaat echt heel schokvrij schakelt en dat de auto echt heel rap is. Tevens dat je op de snelweg echt de cc moet gebruiken als je je verbruik met 2-3 l/100 km wilt reduceren zonder snelheid te verliezen. Het gaspedaal reageert zo volatiel dat het verbruik er sterk van af hangt, itt mijn zakelijke diesel die zo veel minder vermogen heeft dat een beetje meer gas op de snelweg niet zichtbaar is in meer verbruik.
Nog even een paar vragen: allereerst mbt de sleutel, zie foto hieronder. Waarvoor dient het gele knopje? En waarvoor het rode driehoekje?
En nog geen tijd gehad de manual van internet de downloaden. Waar is de 'W' vd automatische trnasmissie voor? Ik neem aan winterstand? Wat verandert er dan? En hoe gebruik je de handmatige bediening vd geartronic?

Ik heb er omdat ik zakelijk nog een lease-auto heb en prive niet veel rijd nog niet heel veel mee gereden, maar de kms die ik heb gereden zijn verslavend. Ongelofelijk dat ik mij met een leasebudget van 1200 euro/mnd (en keuzebeperking...) zo heb moeten 'behelpen' de afgelopen 4 jaar!
De XC70 is erg netjes afgeleverd, met nieuwe Westfalia trekhaak eronder, 2 witte platen erbij. Heeft verder grote beurt gehad en ook een nieuwe distributieriem met waterpomp. Waarom dat laatste is mij niet duidelijk want dat hoeft toch niet bij de 300.000 km beurt? Volgens het onderhoudsboekje niet. Nou ja, ben ik er voorlopig van af...Verder netjes gepoetst en een bosje bloemen erbij. Keurige zaak! (de Groot, Veenendaal)
Verder de vorige eigenaar adhv de papieren achterhaald en dat blijkt een directeur uit het zakelijke netwerk van mijn schoonvader. Volgens hem een rustige en zeer precieze persoon. Ja, dat had ik uit de conditie van de auto al opgemaakt...
Va het weekend een toertochtje gemaakt gecombineerd met wandeling. De auto rijdt echt heel goed, minder rammels en kraakjes dan mijn 4 jaar oude Peugeot 5008 met minder dan de helft kms...
Verder valt op dat de automaat echt heel schokvrij schakelt en dat de auto echt heel rap is. Tevens dat je op de snelweg echt de cc moet gebruiken als je je verbruik met 2-3 l/100 km wilt reduceren zonder snelheid te verliezen. Het gaspedaal reageert zo volatiel dat het verbruik er sterk van af hangt, itt mijn zakelijke diesel die zo veel minder vermogen heeft dat een beetje meer gas op de snelweg niet zichtbaar is in meer verbruik.
Nog even een paar vragen: allereerst mbt de sleutel, zie foto hieronder. Waarvoor dient het gele knopje? En waarvoor het rode driehoekje?
En nog geen tijd gehad de manual van internet de downloaden. Waar is de 'W' vd automatische trnasmissie voor? Ik neem aan winterstand? Wat verandert er dan? En hoe gebruik je de handmatige bediening vd geartronic?

Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2381
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Mooi dat de XC70 zo goed bevalt!
Waterpomp zal vervangen zijn uit voorzorg, kost iets meer en nu kan deze als het goed is mee tot de volgende distributiewissel. Tussentijds vervangen is prijzig omdat dan alles weer los moet.
Mbt de knopjes, ik zou zeggen, ga eens naast de auto staan en druk er op. Gele geeft direct resultaat, die rode moet je of langer inhouden of twee keer kort achter elkaar indrukken, en dan niet schrikken....
(En nogmaals het zelfde doen om het weer uit te schakelen)
Of lees hier even op pag 78-79......
Waterpomp zal vervangen zijn uit voorzorg, kost iets meer en nu kan deze als het goed is mee tot de volgende distributiewissel. Tussentijds vervangen is prijzig omdat dan alles weer los moet.
Mbt de knopjes, ik zou zeggen, ga eens naast de auto staan en druk er op. Gele geeft direct resultaat, die rode moet je of langer inhouden of twee keer kort achter elkaar indrukken, en dan niet schrikken....

(En nogmaals het zelfde doen om het weer uit te schakelen)
Of lees hier even op pag 78-79......
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Het gele knopje is inderdaad om de parkeerverlichting (en eventueel verlichting onder de buitenspiegels) in te schakelen. Ook wel approach-verlichting genoemd. Het rode driehoekje is de "panic-button" en zal de alarmsirene in werking stellen indien je hem indrukt zoals Jers3n al zegt.
De W op de transmissie is inderdaad de winterstand. Druk je die in, dan zal de bak normaal gesproken in zijn 2 optrekken en dus minder koppel op het (gladde) wegdek loslaten.
De W op de transmissie is inderdaad de winterstand. Druk je die in, dan zal de bak normaal gesproken in zijn 2 optrekken en dus minder koppel op het (gladde) wegdek loslaten.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Ik heb het inmiddels gelezen in de manual (gelijk maar even op mijn iphone gezet zodat ik hem onderweg bij me heb). Ondanks complete aflevering zat het instructieboekje er niet bij.Het gele knopje is inderdaad om de parkeerverlichting (en eventueel verlichting onder de buitenspiegels) in te schakelen. Ook wel approach-verlichting genoemd. Het rode driehoekje is de "panic-button" en zal de alarmsirene in werking stellen indien je hem indrukt zoals Jers3n al zegt.
De W op de transmissie is inderdaad de winterstand. Druk je die in, dan zal de bak normaal gesproken in zijn 2 optrekken en dus minder koppel op het (gladde) wegdek loslaten.
Bij mij gebeurt er meer als ik op het gele knopje druk: ook de sirene van het alarm gaat gillen...vermoedelijk een keuze van de inbouwer van het alarmsysteem. Met het driehoekje gaat de gewone claxon signaleren. Kortom: enige afwisseling om een hele camping 's nachts op stang te jagen....

Zonet een stuk gereden, W schakelt inderdaad sneller op. Manual ook even geprobeerd, vooral handig in de bergen met kampeerwagen erachter. Verder zal ik het niet vaak gebruiken denk ik. In ons dorp ligt ergesn een beroerd stuk klinkerstraat waarop ik de laatste tijd constateer dat ik de radio in mijn P 5008 harder moet zetten als ik erover heen rijd. Zo veel lawaai maakt mijn onderstel na 125k. Met de Volvo gaat dat 1) soepeler en 2) veel stiller, zonder gebonk...

Ik ga op MP even voor 12,50 een navigatie CD bestellen voor het huidige 1205 systeem. Uit nieuwsgierigheid proberen, op later moment zal er wel een originele HU in komen met adapter iphone, carkit en houder. Tegen die tijd eens mijn licht opdoen bij Volvotech.
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat je alarm gaat loeien als je het gele knopje indrukt klopt niet! Zou ik even naar laten kijken als ik jou was.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Vrees dat er meer is om naar te laten kijken. Van 't weekend overigens heerlijke (eerste) echte rit retourtje Randstad gemaakt. Heerlijke machine.
Maar nu: ik had een navigatie CD-ROM voor mijn HU1205 besteld. Voor 15 euro niet te veel om te proberen of het systeem werkt.
Vanavond op de oprit in de auto gekropen, CD erin, motor aan voor beetje verwarming en met instructieboekje erbij alles doorgelopen. Voor een outdated systeem helemaal niet verkeerd, up te date kaart t/m 2010, in mijn dagelijkse leasebak was de boel al verouderd bij aanschaf vd auto (kaarten 2008, auto is van 2010, geen discussie over mogelijk met importeur).
Kortom: ik blij, voorlopig kan ik hier mee vooruit. Ik ga pas eind maart echt met deze auto rijden, nu nog lease-auto (zonder bijtelling).
Maar wat nu: ik zet de motor af en stap uit. Sluit de boel af en nu blijven alle 3 de remlichten branden. Ik heb het rempedaal niet eens aangeraakt.
Met looplamp onder dashboard gekropen. Schakelaar staat strak tegen rempadaal aan. Als ik rempedaal indruk komt ie niet mee, maar de schakelaar staat al maximaal uit (palletje 3mm uit behuizing) lijkt me echt niet verder te kunnen. Maar pedaal staat dan in rust, kan ook niet verder terug komen, want zit op stalen beginblokkering. Lijkt dus iets elektronisch te zijn...
Om de accu niet om zeep te helpen en omdat ik geen zin heb om de accu eraf te halen (alles terugprogrammeren) heb ik de 2 peren eruit gehaald. Nu branden alleen de leds van de 3e, dat kost niet zo veel stroom.
Ik heb gelukkig nog 6 mnd Bovag garantie, maar word hier niet blij van. Moest met de leasebak al zo stervensvaak naar de dealer, maar die zat in zelfde plaats als m'n werk. Nu moet ik wat verder. Zucht.
Tips?
Update een dag later: even met kijkhulp vanmorgen getest wat er gebeurt als ik het korte palletje vd rempedaalschakelaar iets indruk. Dan gaan de remlichten wel uit. De schakelaar en relais doen het dus gewoon.
Garage gebeld: kon gelijk langskomen, zouden even bekijken of deze schakelaar nastelbaar is (blijkt ie vaak te zijn) en anders gelijk een nieuwe bestellen.
Met brandende remlichten en (dus) iedereen op grote afstand achter me op de snelweg naar de garage. Monteur dook onder het dasboard en daar bleek al dat de schakelaar met wat kracht (durfde ik niet) telescopisch uittrekbaar was. Daarna brengt het terugkerende rempedaal de schakelaar op het juiste punt zodat hij weer 'op scherp' staat. Je moet dat net even weten.
Een tevreden klant verliet 5 min later de garage op weg naar zijn werk. Nadeel: een woonwerkrit op eigen kosten, voordeel: de Volvo rijdt zo veel beter dan de lease-auto...en dat rechtvaardigt elke extra eurocent!
Maar nu: ik had een navigatie CD-ROM voor mijn HU1205 besteld. Voor 15 euro niet te veel om te proberen of het systeem werkt.
Vanavond op de oprit in de auto gekropen, CD erin, motor aan voor beetje verwarming en met instructieboekje erbij alles doorgelopen. Voor een outdated systeem helemaal niet verkeerd, up te date kaart t/m 2010, in mijn dagelijkse leasebak was de boel al verouderd bij aanschaf vd auto (kaarten 2008, auto is van 2010, geen discussie over mogelijk met importeur).
Kortom: ik blij, voorlopig kan ik hier mee vooruit. Ik ga pas eind maart echt met deze auto rijden, nu nog lease-auto (zonder bijtelling).
Maar wat nu: ik zet de motor af en stap uit. Sluit de boel af en nu blijven alle 3 de remlichten branden. Ik heb het rempedaal niet eens aangeraakt.
Met looplamp onder dashboard gekropen. Schakelaar staat strak tegen rempadaal aan. Als ik rempedaal indruk komt ie niet mee, maar de schakelaar staat al maximaal uit (palletje 3mm uit behuizing) lijkt me echt niet verder te kunnen. Maar pedaal staat dan in rust, kan ook niet verder terug komen, want zit op stalen beginblokkering. Lijkt dus iets elektronisch te zijn...
Om de accu niet om zeep te helpen en omdat ik geen zin heb om de accu eraf te halen (alles terugprogrammeren) heb ik de 2 peren eruit gehaald. Nu branden alleen de leds van de 3e, dat kost niet zo veel stroom.
Ik heb gelukkig nog 6 mnd Bovag garantie, maar word hier niet blij van. Moest met de leasebak al zo stervensvaak naar de dealer, maar die zat in zelfde plaats als m'n werk. Nu moet ik wat verder. Zucht.
Tips?
Update een dag later: even met kijkhulp vanmorgen getest wat er gebeurt als ik het korte palletje vd rempedaalschakelaar iets indruk. Dan gaan de remlichten wel uit. De schakelaar en relais doen het dus gewoon.
Garage gebeld: kon gelijk langskomen, zouden even bekijken of deze schakelaar nastelbaar is (blijkt ie vaak te zijn) en anders gelijk een nieuwe bestellen.
Met brandende remlichten en (dus) iedereen op grote afstand achter me op de snelweg naar de garage. Monteur dook onder het dasboard en daar bleek al dat de schakelaar met wat kracht (durfde ik niet) telescopisch uittrekbaar was. Daarna brengt het terugkerende rempedaal de schakelaar op het juiste punt zodat hij weer 'op scherp' staat. Je moet dat net even weten.
Een tevreden klant verliet 5 min later de garage op weg naar zijn werk. Nadeel: een woonwerkrit op eigen kosten, voordeel: de Volvo rijdt zo veel beter dan de lease-auto...en dat rechtvaardigt elke extra eurocent!
Laatst gewijzigd door Koffiemolen op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Even nog een vraag m.b.t. bandenonderhoud. Ik heb een set van 4 Pirelli's op de auto liggen. Deze zijn speciaal voor AWD-auto's, ben het type even kwijt. Voor zit er 5 mm op, achter 3,2. Links en rechts verschilt niet. Voor en achter dus wel zo'n 2mm verschil. Is dat bij een Haldexsysteem bezwaarlijk? Zo ja: dan zal ik 4 nieuwe banden moeten kopen. Zo nee: dan binnenkort 2. Valt op dat de voorbanden van 2009 zijn, en de achterbanden van 2006, ofwel: daar zijn echt veel km's meer gereden! Dat zegt veel over de wijze waarop ermee is gereden, maar ook dat er dus wel met een profieldiepteverschil voor/achter is gereden. Onderhoud was bij erkende en bekende Volvo-dealer, dus ik ga er van uit dat dit i.t.t. Visco niet veel uit maakt. Klopt dat?
Verder nog iemand tips voor het ideale middel om het ABS kunststof van de bumpers en wielomlijsting op te frissen n fris te houden? Had het licht verweerde kunststof nu met Valma spul behandeld. Ziet er mooi uit, maar na een paar regenbuien zie je weer precies op de plaatsen waar de kofferbak afwatert van die witte watersporen lopen. Ik heb ook nog een fles AutoGlymm staan, die ga ik nog testen. Alle tips welkom.
Qua verbruik kom ik nu gemiddeld uit op zo'n 11,9 liter/100 km gecombineerd. De eerste tank is er doorheen. Normaal lijkt me?
Verder nog iemand tips voor het ideale middel om het ABS kunststof van de bumpers en wielomlijsting op te frissen n fris te houden? Had het licht verweerde kunststof nu met Valma spul behandeld. Ziet er mooi uit, maar na een paar regenbuien zie je weer precies op de plaatsen waar de kofferbak afwatert van die witte watersporen lopen. Ik heb ook nog een fles AutoGlymm staan, die ga ik nog testen. Alle tips welkom.
Qua verbruik kom ik nu gemiddeld uit op zo'n 11,9 liter/100 km gecombineerd. De eerste tank is er doorheen. Normaal lijkt me?
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8495
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De kunstofdelen kan je best behandelen met gekookte lijnzaadolie, is spot goedkoop en geeft een mooi resultaat.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29425
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Wel goed gebruiken; dun opbrengen, maximaal 10 minuten laten inwerken en dan uitwrijven geeft het optimale en lang aanhoudende resultaat.BlackcurrantV70 schreef: De kunstofdelen kan je best behandelen met gekookte lijnzaadolie, is spot goedkoop en geeft een mooi resultaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8495
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En het doekje met lijnzaadolie niet opgerold in de vuilisbak gooien, daar dit hitte genereert en brand kan veroorzaken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Ok, dank. Ik ben vertrouwd met lijnzaadolieproducten..maar wist niet dat dat ook voor dit doeleind goed werkt.En het doekje met lijnzaadolie niet opgerold in de vuilisbak gooien, daar dit hitte genereert en brand kan veroorzaken.
Over welke productvorm hebben we het hier c.q. waar en onder welke productnaam te koop?
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29425
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Bij de Gamma, flesjes gekookte lijnolie van 500 ml.Koffiemolen schreef:Ok, dank. Ik ben vertrouwd met lijnzaadolieproducten..maar wist niet dat dat ook voor dit doeleind goed werkt.En het doekje met lijnzaadolie niet opgerold in de vuilisbak gooien, daar dit hitte genereert en brand kan veroorzaken.
Over welke productvorm hebben we het hier c.q. waar en onder welke productnaam te koop?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Daar kennen ze me wel! Met alle Olympische medailles nog korting ookBij de Gamma, flesjes gekookte lijnolie van 500 ml.

Dank!
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Ik zeg wederom wat ik altijd zeg:
Probeer voor verweerde kunststof eens Polytrol. Houdt minstens een half jaar als je 2 lagen smeert en je doet een eeuw met zo'n blikje. Te verkrijgen bij de meeste watersportzaken, wordt ook veel gebruikt voor het polyester van boten.
Probeer voor verweerde kunststof eens Polytrol. Houdt minstens een half jaar als je 2 lagen smeert en je doet een eeuw met zo'n blikje. Te verkrijgen bij de meeste watersportzaken, wordt ook veel gebruikt voor het polyester van boten.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29425
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Jij bent wel een echte Polytrol fan.MU schreef: Ik zeg wederom wat ik altijd zeg:
Probeer voor verweerde kunststof eens Polytrol. Houdt minstens een half jaar als je 2 lagen smeert en je doet een eeuw met zo'n blikje. Te verkrijgen bij de meeste watersportzaken, wordt ook veel gebruikt voor het polyester van boten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Niet meer dan de gemiddelde lijnoliefan die hier rondloopt schat ik zolint schreef:Jij bent wel een echte Polytrol fan.MU schreef: Ik zeg wederom wat ik altijd zeg:
Probeer voor verweerde kunststof eens Polytrol. Houdt minstens een half jaar als je 2 lagen smeert en je doet een eeuw met zo'n blikje. Te verkrijgen bij de meeste watersportzaken, wordt ook veel gebruikt voor het polyester van boten.

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997