Zoals iedereen weet hebben de auto's van rond 1999 tot 2002 problemen met de ETM.
Nu is dit simpel op te lossen door een andere TPS op de ETM te zetten. Dit scheelt geld en de kans dat het terug komt is minimaal. Bij de dealer krijg je vaak een ge-refurbished model.
Dit houdt in dat ze het oude principe weer gebruiken:
Ik heb nu contact met de fabrikant van deze alternatieve TPS sensoren.
Een minimale afname van deze sensoren is 5. Nu heb ik er zelf ook 1 nodig, heeft iemand anders misschien ook interesse?
Gr,
Kevin
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Klopt, bij de turbo moet je je ventilator er af halen om er goed bij te komen. (Mijn ervaring) Volgens mij bij de modellen zonder turbo zit hij gewoon tussen het motorblok en het luchtfilter in.
Ik ga zelf samen met forum sponsor Dennis850Estate eens kijken hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
zo maf dat die van mij, mijn vader, mijn zwager en stiefvader het gewoon blijven doen... Vallen allemaal in de gewraakte chassisreeks. Zou het dan misschien toch niet altijd voorkomen?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Tja, het kan even goed gaan maar uit eindelijk gaan ze allemaal.
Op de foto van mijn eerste post zie je waar het fout gaat. De koolstofbanen slijten.
Er gaat namelijk een metaal pennetje over de koolstofbanen. Zo wordt de positie gemeten. Na verloop van tijd slijt het koolstof tot dat hij slecht gaat lopen en veel benzine gaat gebruiken etc, De bekende problemen
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Nuance; er gaan er veel maar ze gaan niet allemaal. De vier auto's die ik aanhaal hebben gezamenlijk zo'n 700.000 km gereden. Dan hadden ze allang gegaan. Bekende problemen maar zeggen dat ze allemaal gaan is onzin verkopen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Nee, het is net zoals de koppeling, het is niet de vraag of die gaat. Hij gaat op een gegeven moment. Hij slijt, net zoals je banden. Tenzij er natuurlijk een nieuwer type ETM ooit is in geplaatst. Die hebben wel die digitale sensoren maar kosten ook big bucks.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
jij bent niet makkelijk te overtuigen geloof ik. Prima, als jij onzin wilt verkopen, hou ik je niet tegen als je jezelf een beetje voor schut probeert te zetten
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
geldt dat dan niet voor elk sleepcontact? Zou maar gelijk een stripje voor de sleepring bij je stuur bestellen. Gaan ook allemaal kapot... Je gaspedaal, zit er ook 1. En niet alleen deze bouwjaren maar nog veel meer. Vooralsnog vertrouw ik op mijn ervaring, kennis en het feit dat genoeg auto's ken die niet kapot zijn gegaan.
Dank voor je steun Mario
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
kevinwalter schreef:
Haal maar is een ETM uit elkaar. Dan zie je wat ik bedoel. Tuurlijk houdt de ene ETM het langer uit dan de ander.
Maar ja, het niveau van het forum gaat snel naar beneden met dit soort opmerkingen. (Wat de laatste tijd wel heel erg veel gebeurd)
Het gaat hier over de ETM. Niet over die andere onderdelen. Maak maar een ander topic aan voor die dingen.
Er zijn inderdaad problemen geweest met die dingen,maar het wil niet zeggen dat ze allemaal stuk gaan..
Ik zit hier met 50 jaar Volvo ervaring om me heen en die weten echt wel hoe een en ander in elkaar steekt.
Ze gaan wel is stuk,dat klopt,vandaar dat ze ook de aanschafprijzen hebben aangepast, maar ik ken er genoeg die nog met dezelfde rijden na 300000 km.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Voordat we hier persoonlijk mensen gaan afkraken. Het volgende.
1. Het is een FEIT dat er problemen KUNNEN zijn met de ETM van de door Kevinwalter genoemde bouwreeksen.
2. Het is een FEIT dat er nog vele wagens van die bouwreeksen rijden met de eerste ETM.
Deze twee feiten gecombineerd geven aan dat niet alle ETM's kapot hoeven te gaan. Dat is een FEIT.
Ik juich het toe dat Kevinwalter wat wil regelen om mensen te helpen. Daar is dit forum voor.
Maar hou alsjeblieft op met bekvechten en elkaar vliegen af te vangen.
Zo, even een update waarom die dingen slijten. Zoals je kan zien op foto 1 gaan die pennetjes heen en weer over de koolstofbanen van foto 2. Je ziet al helemaal banen van de pennetjes over de koolstofbanen. Ook koolstof aan de pennetjes.
Dit veroorzaakt het probleem bij de gaskleppen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Correct. Uiteindelijk gaan ze allemaal. De vraag is wanneer.
Ik heb zelf nog geen relatie kunnen leggen tussen kilometerstanden en het kapot gaan van de sleepsporen (want daar gaat het om).
Lijkt eerder te maken te hebben met een mindere verdeling tussen voller gas en minder gas, dus waarschijnlijk bij veel stadskm's eerder kapot.
Bij kapotte units zie ik ook vaak beperkingen in de contactplekken in beperkte stukjes van het sleepspoor, vaak niet helemaal door dus.
Klopt, hier de nieuwe sensor aangesloten. Woow wat een verschil! Als hij koud was wilde hij nog wel eens stotteren bij gas geven. Ook slecht stationair lopen (soms) en bijna afslaan als je de koppeling in trapte (soms).
Nu is alles in 1 klap verdwenen en hij draait ook wat rustiger voor mijn gevoel.
Eerste keer starten merk je het al. Hij is nog koud en met de oude sensor bleef hij even op 1300 tpm. Nu zakt hij direct naar 900tpm en als hij warm is tot +-650tpm.
Wat een stripje van 2 CM allemaal niet kan uitmaken...
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.