V70/2.4D/2003 schreef:Ik zie ze steeds duurder worden met allemaal 2,5 ton of meer op de klok.
Wat van belang is:
- Uitrusting
- Algehele staat van onderhoud, zowel optisch als technisch
Bij aankoop ALTIJD een nieuwe distributie er in. Dat kost een keer 300 euro aan materiaal maar ben je er in elk geval anderhalve ton vanaf.
En GEEN lekken/dieselshit bij de verstuivers/injectoren.
Voor de rest.....aankoopkeuring laten doen.
Maar een D5 met 2,5 ton op de klok die aan bovenstaande voldoet kun je best kopen en aftrappen naar 5 ton of meer.
ik zie ze ook alleen maar duurder worden!
maar wat is een reeële prijs
ANWB koerslijst is een aardige richtlijn,maar dan zijn de meeste een 2000-3000 euro te duur volgens mij
distributie moet om de 160.000 km en de leeftijd?
lekkage is wel te zien als de motorafdekplaat eraf is lijkt me
technische staat kan ik denk zelf aardig bekijken
al is niet alles te vinden, in de automaatbak kan je niet kijken
een elektronische storing die zich af en toe voordoet is moeilijk op te sporen
mijn vrouw beoordeeld de buiten- en binnenzijde
het blijft altijd een gok