XC60 D5 205pk - chiptuning resultaat?

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Overigens merk ik ook verbetering in het verbruik 1 op 12 is het nu geworden.
Mss straks nog een verbetering door montage van de zomerbanden a.s zaterdag.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
renezzzz
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
Locatie: Gex

1:12 is ~8.3l/100km.
Komt een stuk beter in de richting! Top service inderdaad.....
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
bvm
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 11.07.2010 - 18:47
Locatie: arnhem
Contacteer:

Ben blij met deze waarden. Was echt aan het dubben hem in ( terug) te ruilen voor een V70. Maar ook daar lees je geen gunstige verbruikscijfers meer. Heb zelfs bij 100 km per uur de 1:16 een tijd in beeld gehad.
De zomerbanden gaan er volgende week onder.
Mijn zwager gebruikt al 5 jaar 100 cc aceton per volle tank van 65 liter als toevoeging in zijn diesel. Heb daar wat over gelezen en denk er over na. Eerst maar genieten van dit resultaat.
lees: http://peswiki.com/index.php/Directory: ... Results.2C
http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/ ... gellak_rem
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21408
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bijzonder verhaal over dat aceton. Dat ga ik eens verder uitzoeken.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

aceton toevoegen is klinklare onzin
aleen de rit direct na het toevoegen geeft effect
want aceton verdampt.......
in het verleden ( ca 5 jaar terug ) heb ik 2 jaar op slaolie gereden, dat was lekker goedkoop 0,49/L. (met een Peugeot 406 1.6 D , 66Pk ) :lol:
Tevens heb ik toen heel wat afgekletst op www.ppo.nu , daar kwam dat aceton verhaal ook langs
Met z`n voor en tegenstanders.
Omdat ik het niet wist of het werkte heb ik 2 borrelglaasjes gevuld , 1 met aceton, en 1 met een mengsel van aceton en slaolie
het glaasje met aceton was na 24uur bijna geheel leeg : verdampt
het mengsel zag er direct na de toevoeging heel mooi uit, het vloeide heel egaal en een stuk soepeler dan alleen slaolie.
maar na 24u zat er nog maar een fractie van de aceton in de slaolie, en het was geen mooie emulsie meer. het was meer iets van grote druppels olie geworden.
dus die praktijkproef bewees wat sommigen al zeiden ,: aceton werkt maar even
het is weggegooid geld
keep calm!, your randomizer is running
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

maar hoe kan het nou uit een afgesloten tank verdampen? Dan condenseert het toch aan de zijkant, en druppelt het weer als vloeistof terug?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

t5power schreef:maar hoe kan het nou uit een afgesloten tank verdampen? Dan condenseert het toch aan de zijkant, en druppelt het weer als vloeistof terug?
Als je de wand van je tank zou uitvoeren als een gekoelde warmtewisselaar heb je gelijk, maarja dat is niet het geval.

Het aceton verhaal kan niet werken, alle moderne auto's verbranden echt nagenoeg alle brandstof er is immers niet of nauwelijks onverbrand en CO meer energie dan er in de brandstof zit kan je er niet uithalen. Het verhogen van het octaan getal kan tot een beter rendement leiden wanneer de laadruk wordt verhoogd door bv tuning (carnot rendement) deze erbetering zal beperkt bijven tot enkele procent punten en never nooit 10 - 30 % zijn !
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

t5power schreef:maar hoe kan het nou uit een afgesloten tank verdampen? Dan condenseert het toch aan de zijkant, en druppelt het weer als vloeistof terug?
een brandstoftank zit nooit voor 100% gas dicht, het is geen gastank!
Overdruk doordat de wagen in de hete zon staat moet weg kunnen, en iets vervluchtigends als aceton komt ook wel weg
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

renezzzz schreef:1:12 is ~8.3l/100km.
Komt een stuk beter in de richting! Top service inderdaad.....
1 op 12 haal ik nu al met mijn XC60 hoor, daarvoor heb geen tuning nodig.

Mijn D3 AWD is nagenoeg dezelfde motor als de D5 twin turbo.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
bvm
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 11.07.2010 - 18:47
Locatie: arnhem
Contacteer:

Als je geen caravan achter je auto hebt, is een 3D een fijne trekker.
maar met 1300kg aan de haak mis je behoorlijk wat vermogen.
Afgelopen zomer sprak ik op de camping in Frankrijk iemand met een XC60 2liter 163Pk en 400 nm. met een geknepen motor. Het verbruik was schrikbarend hoog. Hij verlange de weer terug naar zijn oude V70 met 180 Pk Reed zelf toen nog 1: 11 met een oude (2007) V70 met 226pk Rica tuning.

Ben
Gebruikersavatar
renezzzz
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
Locatie: Gex

BlackcurrantV70 schreef: 1 op 12 haal ik nu al met mijn XC60 hoor, daarvoor heb geen tuning nodig.

Mijn D3 AWD is nagenoeg dezelfde motor als de D5 twin turbo.
Wie zegt dat daar tuning voor nodig is... 1 op 12 komt meer in de richting van een normaal verbruik. Het is met 1 op 12 zelfs een beetje aan de hoge kant. Dat geldt zowel met als zonder tuning. Beter verbruik door tuning ben ik zelf niet van overtuigd. Het verbruik van een auto heeft alles te maken met het rijgedrag (afgezien van een niet goed lopende auto).
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
bvm
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 11.07.2010 - 18:47
Locatie: arnhem
Contacteer:

Beste XC 60 rijders,
Net terug van de geplande vakantie met caravan.
Moet zeggen dat ik niet meer terug wil naar de V70.
Het rijden met deze automaat en de power is een genot.
het verbruik is mij 100% meegevallen, de bijna 4000km met een 1300kg zware caravan aan de haak leverde een gemiddeld verbruik van 1: 9.8 op.
Moet hier wel bij vermelden dat hier ongeveer 2500km snelweg werd gereden met een gemiddelde snelheid van 110km.
Op binnenwegen met veel rotondes loopt het verbruik vrij snel op. Maar het gemiddelde geeft een goede indruk.
Na de tuning is de auto echt geweldig gaan lopen. Zonder caravan is het verbruik gemiddeld rond de 1: 13,8. Op buitenwegen 80km wegen kwam er een gemiddelde van 1: 16,2 op de teller.
Kortom een tevreden XC 60 rijder.
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

drowel schreef:Ja, het bovenstaande klopt wel... maar sommige tuners zijn dus bereid om de garantie over te nemen, en voor de kosten op te draaien op het moment dat het in de soep draait! Dat zorgt er dus ook voor dat tuners er bij gebaat zijn om niet te ver te gaan... en daarbij hoor ik eigenlijk ook NOOIT verhalen over gechipte auto's die kapot lopen.
Niet?, op het moment is er een draadje actief:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 41#1167841

Ben iig blij dat het niet altijd verkeerd gaat!
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21177
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

+1 bvm.
Ook mijn auto is zuiniger geworden en rijdt met tuning net even prettiger.
In manuele stand van de bak is de auto heerlijk op koppel te rijden en blijft het toerental lekker laag.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
haagcaab
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07.10.2007 - 22:17
Locatie: Scharsterbrug

Ik heb mijn v70 door RICA tuning onder handen laten nemen en er nog geen 1 dag spijt van gehad! Waarom zou je wanneer je het door een (Volvo) erkende tuner laat doen bang zijn voor motorschade?
BMW Z4, roadster 3.0 zescilinder (2002)
MG MGA, zwart (1959), met een 1800 MGB motor uit 1968
Peugeot 404 berline uit 1964
en een donkergrijze Volvo p1800s uit 1964 met koehoornbumpers (RHD) uit 1964
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik dacht dat alleen Polestar erkend was door Volvo....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Ronald ES
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16.02.2014 - 14:29

Afgelopen week mijn door de dealer gereden Polar witte Volvo XC60 D5 AWD Summm R-design opgehaald bij de Volvo dealer in Hamburg met slechts 5.300 km op de teller Bj. sept. 2013 model 2014.

Na ruim 3 jaar met een Grand Cherokee Overland te hebben gereden ben ik op het merk Volvo overgegaan. Van Hamburg ben ik naar Marbella gereden waar ik de grootste tijd van het jaar woon. Wachttijd in Spanje voor deze auto is. ong. 4 maanden. De reden dat ik over ben gegaan op het merk Volvo, is omdat ik afgelopen winter tijdens onze wintersport een Volvo V70 D3 Auto E drive via AVIS mee kreeg (model 2014). Ondanks het klassieke model beviel mij de auto direct goed. Vooral de ruime lederen zetels zaten bijzonder goed. Ik ben mij toen gaan oriënteren op een Volvo SUV. Mijn voorkeur gaat uit naar een hoge zit. Zo kwam ik bij de XC 60 terecht.

Naast de summum R-Design uitvoering, heeft de auto de volgende extra pakketten meegekregen. Xenium, Lichtpakket, Business pakket en Laadruimte pakket en nog een paar kleine extras, o.a. donkere achterruiten. Mooi compleet dus. Het grote navigatie scherm bied aardig wat multimedia en verbruik info mogelijkheden. Een (mini) USB stickje van 32Gb kan worden aangesloten onder de midden arm steun (handig) en een enorme MP3 muziek voorraad kan worden meegenomen. Bluetooth vrijspraak, streaming audio, internet via een smartphone, het is allemaal aanwezig. Het werkt bij Volvo net allemaal even anders als bij de Duitse concurrenten. Toch de meeste voorkomende functies zijn allemaal v.a. het lederen stuur te bedienen.

De auto was net ingereden door de dealer zelf en heeft de lange rit naar Spanje de 5 cil. 2.4 diesel motor goed gedaan.

hoe rijd de Volvo XC60? welnu in een woord...Topklasse. Over de Pyreneeën heen, bakken met regen moeten trotseren, hoge klim stukken door Andalusië enz. de XC60 gaf geen kick. Moeiteloos rijden met veel vermogen. De stoelen, ik stapte aan het einde van iedere dag (in 3 dagen gereden) fit uit. De R-design comfort nappa lederen stoelen zijn van grote, werkelijk grote klasse. Ik heb de auto ook een paar keer naar hoge snelheden boven de 200 km/u door kunnen trekken op de Duitse autobaan. Voor deze XC60 geen probleem. De motor draait 3.000 toeren bij 164 km/u. Bij gemiddeld 130 km/u rijd de XC 60 zuinig met een gemiddeld verbruik van 7 liter op 100 km.

De auto ligt als een rots op de weg en is de besturing van deze R-design zeer direct. Het algehele comfort ligt op een hoog niveau. het interieur oogt een en al luxe. Een panorama dak is aanwezig (Xenium pakket). Over de grote autobanen na Parijs richting het zuiden vrij snel gereden en het gemiddelde verbruik lag op 9.5 liter op 100 km/u. Best netjes dus daar ik flink door heb gereden op de lange stukken na Parijs.


tenslotte de waardering onderweg hoe men naar deze auto kijkt. Aan bewonderde blikken geen gebrek. Ik ben tot nu toe, na een eerst lange rit van 3.000 km buitengewoon tevreden met mijn XC60. De auto overtreft mijn verwachtingen.

Oh ja er is ook een nadeel, deze SUV (met alle extra accessoires) is niet bepaald goedkoop. Daar staat wel tegenover dat Volvo met deze XC60 veel kwaliteit er tegen over zet! Ik heb het tijdens de rit van Hamburg naar Malaga goed kunnen uitproberen. Ik kom graag nog eens terug met een update.
Laatst gewijzigd door Ronald ES op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mooi en welkom op het forum!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Mooi verhaal en bedankt voor het delen van je ervaring! Geweldig om gelijk zo'n rit te maken, leer je de auto goed kennen...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”