OK, het is alweer even geleden, maar toch een update: de kabelboom is even nagekeken door de garage, en ik zat er niet ver naast. Even iets omdraaien, aansluiten, klaar
De trekhaak & elektra werken prima, en hebben de aanhanger alweer heel wat km voortgetrokken.
Afijn: eind goed, al goed!
Het heeft even geduurd, maar ach...
trekhaak monteren?
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Contacteer:
-
- Starter
HALLO MISSCHIEN HEB JE HIER WAT AAN
EEN TREKHAAK BIJ EEN SLOPER GEKOCHT
DE MONTAGEGATEN ZITTEN MOEREN DIE JE HET BEST OPNIEUW KUNT TAPPEN M10X1,5MM WANT DAAR KAN ML OF ROTZOOI IN ZITTEN
IN MIJN GEVAL KON HET HITTESCHILT BLIJVEN ZITTEN ALLEEN DE 2 VOORSTE MOERTJES LOSGEMAAKT V40 KAN JE SIMPEL ZELF DOEN MIJN KOSTEN WAREN 25 EURO MAAR DAT WAS ECHT GOEDKOOP ALLEEN DE KABELBOOM MOET IK NOG AANSLUITEN
HEB HEM OP DE ACHTERKANT OP BABYBRUGJES GEZET
EEN TREKHAAK BIJ EEN SLOPER GEKOCHT
DE MONTAGEGATEN ZITTEN MOEREN DIE JE HET BEST OPNIEUW KUNT TAPPEN M10X1,5MM WANT DAAR KAN ML OF ROTZOOI IN ZITTEN
IN MIJN GEVAL KON HET HITTESCHILT BLIJVEN ZITTEN ALLEEN DE 2 VOORSTE MOERTJES LOSGEMAAKT V40 KAN JE SIMPEL ZELF DOEN MIJN KOSTEN WAREN 25 EURO MAAR DAT WAS ECHT GOEDKOOP ALLEEN DE KABELBOOM MOET IK NOG AANSLUITEN
HEB HEM OP DE ACHTERKANT OP BABYBRUGJES GEZET
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wauw, dat zijn een boel hoofdletters...
Nu ik toch weer geattendeerd werd op dit onderwerp, toch nog maar even een fotootje van het eindresultaat (met het fototoestel, dus tikkie slechte kwaliteit):
Nu ik toch weer geattendeerd werd op dit onderwerp, toch nog maar even een fotootje van het eindresultaat (met het fototoestel, dus tikkie slechte kwaliteit):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Arjan75
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nou... volvo power...volvo-s40 schreef:Had eigenlijk volvo power moeten staan
Ik rijd een 2.0 liter (geen turbo), en eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen. Ook al is de aanhanger vrijwel leeg als ik hem trek, dan nog heeft het karretje flink problemen om de combinatie boven de 80 km/uur te krijgen. Als ik tegen een viaduct op moet, kan ik alweer terug naar zijn 4, anders val ik stil...
KidsPower is ook wat dat betreft een betere naam!
PS: ook als de aanhanger best vol is, heb je hetzelfde resultaat. Het gewicht is dus niet het probleem, wel de luchtweerstand.
-
- 2nd Gear member
Ik sta zelf op het punt om er een trekhaak onder te zetten, maar hoe sluit je de elektriciteit in de auto aan? Zit er een aparte stekker op de kabelboom? Prik je hem aan de achterlichten met een koppelstuk? Of moet je met de soldeerbout aan de slag? In de auto is voor zover ik weet alles origineel, maar zonder de bekleding er af te trekken zie ik geen apart aansluitpunt.
- volvo-s40
- 4th Gear member
Ligt er aan welk bouwjaar je hebt.
Phase 1 voor 2000 zitten links achter bij je achterverlichting in de stekkers vast en rechts zitten er nog 2 zekeringen tussen.
Phase 2(3) zit er een stekker achter je bekleding, waar je de trekhaak bekabeling in kunt klikken... deze moet dan wederom wel een stekker hebben. Massa kabels zitten aan het chassis vast met een oogje.
Lekker duidelijk verhaal, heb zo even geen foto's bij de hand.
Phase 1 voor 2000 zitten links achter bij je achterverlichting in de stekkers vast en rechts zitten er nog 2 zekeringen tussen.
Phase 2(3) zit er een stekker achter je bekleding, waar je de trekhaak bekabeling in kunt klikken... deze moet dan wederom wel een stekker hebben. Massa kabels zitten aan het chassis vast met een oogje.
Lekker duidelijk verhaal, heb zo even geen foto's bij de hand.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 2nd Gear member
Stekkertje gevonden
Ik bestel een nieuwe kabelboom (niet origineel, wèl specifiek voor de V40), dus hopelijk zit het stekkertje daar standaard aan. Ik bestel immers een kabel zodat ik niet met losse kabeleindjes hoef te gaan zitten kloten. Ik zag zo geen bevestigingspunt voor de massa, maar waarschijnlijk zit die van het achterlicht zelf wel dichtbij genoeg... bedankt voor het antwoord!

-
- 1st Gear member
Op zoek naar een betaalbare trekhaak maar eens op Marktplaats gaan zoeken, vind ik een nieuwe trekhaak voor m`n v40 voor 100 euro ( Bosal) bij een particulier.
Even naar Tilburg en alles in ontvangst genomen, alle bevestigingsmaterialen etc. nog in de verpakking, kabelboom nooit uitgepakt.
Daarna de hele handel naar een monteur in Rooi gebracht die hem voor 150 euro wil plaatsen. Voor 250 totaal een nieuwe trekhaak onder de Volvo.
Inmiddels wat gereden met de aanhanger zonder klachten, trekkracht van de 1.8 motor is prima.
groeten uit Rooi
Even naar Tilburg en alles in ontvangst genomen, alle bevestigingsmaterialen etc. nog in de verpakking, kabelboom nooit uitgepakt.
Daarna de hele handel naar een monteur in Rooi gebracht die hem voor 150 euro wil plaatsen. Voor 250 totaal een nieuwe trekhaak onder de Volvo.
Inmiddels wat gereden met de aanhanger zonder klachten, trekkracht van de 1.8 motor is prima.
groeten uit Rooi