Superfunky's PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

diesel01 schreef: Ik ben blij dat ik geen telefoniste nodig heb om van a naar b te komen..
Niet bij de (Volvo)community willen horen maar wel lekker ouwehoeren als het niet werkt..
Wat doen jullie als het toiletpapier op is terwijl je net hebt zitten bouten, secretaresse bellen voor nieuwe rollen?
Tja, vroeger toen auto's nog geen rijdende computers waren...
Ik ben allang blij dat ik hem nog niet heb hoeven rebooten tijdens het rijden.

En wat betreft het toiletpapier, ik kies altijd een pot uit met voldoende papier. Plan ahead and rule the world!
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
v60pih
4th Gear member

Vandaar dat ik niet kan communiceren via de app. Echt waardeloos zo, maak iets goeds of maak het niet.

Anyway; vandaag de conceptcijfertjes over 2013 gekregen en dan weet ik weer waarvoor ik de PIH ben gaan rijden. Wat een heeeerlijk voordeel!
Skibs
2nd Gear member

Niet bij de (Volvo)community willen horen maar wel lekker ouwehoeren als het niet werkt..
Mag ik een teiltje? Als je in een Volvo community gelooft dan kijk je teveel Volvo reclames. Dat iemand warm wordt van een Katterug, P1800, prima: met andere eigenaren daarvan verwantschap voelen en het ding liefhebben, volledig op z'n plaats. Maar een moderne Volvo IS MAAR EEN AUTO. En geen heel bijzondere. Wel leuk, maar niks bijzonders, gewoon een massaproduct dat door jan en alleman wordt bereden. Als je jezelf daar een liefhebber van noemt of denkt dat je bij een 'community' hoort dan geloof je in sprookjes. Dit geldt ook voor ieder ander willekeurig modern merk/type auto. Een forum is er om gebruikerservaringen uit te wisselen en elkaar te helpen, daar hoef je geen 'liefhebber' (braak...) voor te zijn om er op te mogen.

Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..

Nog sneuer: irritant lopen doen en dat afdoen als ironie..

Mods edit
quote hersteld.
@Skibs, graag volledige quote code gebruiken
Laatst gewijzigd door Skibs op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Het begint steeds meer op een stammenstrijd te lijken, als het maar geen schisma wordt :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
v60pih seeker
1st Gear member

Het begint steeds meer op een stammenstrijd te lijken, als het maar geen schisma wordt

Lijkt meer op onuitgenodigd op een feest verschijnen!
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Skibs schreef:Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..
Ja, ken ik maar dat café is door omstandigheden al een tijdje gesloten

Uit de inventaris heb ik deze

Afbeelding

nog goedkoop over kunnen nemen .......

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Superfunky
5th Gear member

Toilettepapier??? Het moet niet veel erger worden nou he!

Ga zo eeer eens proberen of ik de batterij leeg krijg. Gisterenavond 1:12, excl elektra verbruik.
Voorzichtige conclusie tot op heden: ik rijd te snel voor een PiH. In theorie kan ik elektrisch van kantoor naar huis, maar in de praktijk loopt de motor gewoon.

Hoe zit dat nou met dat re-genereren? Begreep ik dat goed dat als je gas loslaat je ff kort, lichtjes je rem aan moet tikken zodat hij op de elektromotor afremt?
diesel01
Geartronic member

Skibs schreef:
Mag ik een teiltje? Als je in een Volvo community gelooft dan kijk je teveel Volvo reclames. Dat iemand warm wordt van een Katterug, P1800, prima: met andere eigenaren daarvan verwantschap voelen en het ding liefhebben, volledig op z'n plaats. Maar een moderne Volvo IS MAAR EEN AUTO. En geen heel bijzondere. Wel leuk, maar niks bijzonders, gewoon een massaproduct dat door jan en alleman wordt bereden. Als je jezelf daar een liefhebber van noemt of denkt dat je bij een 'community' hoort dan geloof je in sprookjes. Dit geldt ook voor ieder ander willekeurig modern merk/type auto. Een forum is er om gebruikerservaringen uit te wisselen en elkaar te helpen, daar hoef je geen 'liefhebber' (braak...) voor te zijn om er op te mogen.

Ken je dat, een kroeg die wordt verpest door irritante stamgasten met territoriumdrift en een gebrek aan een eigen privéleven? Voila..

Oei teentjes, kroeg wat is dat?? Ooh wacht een honk voor 40tigers, 50tigers met verlopen drankkoppen en hier en daar een verdwaalde "gevierde" ondernemer, No Thanks.
Leuk he die marketing van Vovo?
Allemaal mensen die niets met Volvo hebben maar je weet ze wel allemaal te vangen met een on call systeem waarbij er ongetwijfeld op afstand kan worden gezien waar je zit, wat je doet en welke site's je bezoekt met sensus..
Handel!!
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
NielsPHEV
7th Gear member

SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.

Wanneer je de auto in pure zet is ie beter electrisch te berijden cq kun je wat meer "gas" geven voordat de diesel aanslaat. De airco/stoelverwarming kan je in pure overigens gewoon aan zetten (het moet wel leuk blijven).

Ik red zo'n 32 - 45 km electrisch voor de grotere range moet je rijden als een oud w... en geen snelweg
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Skibs schreef:

Skibs, volgens mij ben je hier op
Afbeelding
Snap je dat we dan graag in sprookjes geloven? Zoek de foto's van de meeting in de Efteling maar op, grootste opkomst ooit
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef: SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.

Wanneer je de auto in pure zet is ie beter electrisch te berijden cq kun je wat meer "gas" geven voordat de diesel aanslaat. De airco/stoelverwarming kan je in pure overigens gewoon aan zetten (het moet wel leuk blijven).

Ik red zo'n 32 - 45 km electrisch voor de grotere range moet je rijden als een oud w... en geen snelweg
Ok, dat snap ik. Maar als je hard remt, blijf je toch ook bubbels houden?
Het is me dus niet duidelijk wanneer je nu op de erad remt en wanneer op de blokken.

Nog een vraag, als je zachtjes remt, branden je remlichten dan?? En als je op de ACC remt, branden je remlichten dan ook?

En de derde vraag, als je gas los laat, remt de auto dan op de erad of pas als je lichtjes het pedaal indrukt?

Overigens ook nog goed nieuws, 1:15 vanochtend! (Maar wel omdat ik groot stuk binnendoor ging!).
En om nog ff wat te klagen: wat een gemis zeg, geen motortemperatuur meter! Dat vind ik echt heel, heel slecht! Ik ben al bijna op het punt dat ik de eerst 10km in AWD ga rijden om zeker te zijn dat de boel goed is opgewarmd, nu denk ik steeds bij het aanslaan van de diesel: dit vind 'tie niet fijn!!

Positief puntje: super dat je in Sensus gewoon je Bluetooth apparaat over de speakers kunt afspelen! Foxsports op de ipad mini en het geluid gewoon door de hele auto!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Volgens mij remt 'ie op de motor zodra je gas loslaat en pas op de erad als je het pedaal beroert. Remlichten branden altijd met remmen, ook als ACC remt.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

IkeV70
5th Gear member

Je hoeft het rempedaal niet te beroeren, alleen gas loslaten is al voldoende om te regenereren. Dat kun je ook zien aan de bubbels en aan het stroomtoevoer-scherm. Heb wel het idee dat het altijd even duurt voordat die regeneratie werkt. Bij rempedaal werkt het direct.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
jvov60
4th Gear member

Superfunky schreef:
NielsPHEV schreef: SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.

Ok, dat snap ik. Maar als je hard remt, blijf je toch ook bubbels houden?
Het is me dus niet duidelijk wanneer je nu op de erad remt en wanneer op de blokken.

Nog een vraag, als je zachtjes remt, branden je remlichten dan?? En als je op de ACC remt, branden je remlichten dan ook?

En de derde vraag, als je gas los laat, remt de auto dan op de erad of pas als je lichtjes het pedaal indrukt?

Overigens ook nog goed nieuws, 1:15 vanochtend! (Maar wel omdat ik groot stuk binnendoor ging!).
En om nog ff wat te klagen: wat een gemis zeg, geen motortemperatuur meter! Dat vind ik echt heel, heel slecht! Ik ben al bijna op het punt dat ik de eerst 10km in AWD ga rijden om zeker te zijn dat de boel goed is opgewarmd, nu denk ik steeds bij het aanslaan van de diesel: dit vind 'tie niet fijn!!

Positief puntje: super dat je in Sensus gewoon je Bluetooth apparaat over de speakers kunt afspelen! Foxsports op de ipad mini en het geluid gewoon door de hele auto!
Gebruik het Performance thema van je dashboard.
Dan heb je in de meter aan de linkerkant meer inzicht in regeneratie en wanneer het remmen zonder blokken is.
Daarnaast zie je ook hoe hard je je rempedaal moet intrappen voor een stoplicht om geen kruip en stroomverlies te hebben.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Paul
Geartronic member

Ik heb die App dus ook niet, omdat het bezopen is dat elke auto het doet op Windows Phone en dan voor de D6 niet. Heb met Bluestacks Andriod geinstalleerd op mijn Samsung 9 serie, kan dat ding ook nooit zien waar mijn auto staat. Maar ja gelukkig onthoud ik het zelf. Voor verwarmen werkt gelukkig wel elke keer.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

Mijn ervaring is dat als je het gas loslaat en de remactie zet door (motor rem), dan gaat ERAD al lichtjes lopen en zie je een minimale regeneratie lopen. Als je het rempedaal iets intrapt (nog voor de remblokjes ingrijpen) zal erad echt goed gaan lopen en moeten de bubbeltjes in het linkerpaneel (zichtbaar in hybrid thema) tot halverwege moeten komen.

Voor wat betreft verbruik, je rijdt te snel voor de auto. :D

Ik rij op een afstand van 80km met accu gebruik ongeveer 3,2L per 100km. 1:30 ongeveer.
Thuis heb ik geen laadpaal dus met een lege accu haal ik dezelfde afstand met gemiddeld 6,1L per 100km. een 1:16 ongeveer.

In een beetje handmatig hybride geknutsel is het wel mogelijk om ongeveer 4,1L per 100km te rijden. ~1:24
Dat houdt in: werk naar huis de accu maximaal half leeg rijden en dan de save knop gebruiken. Van huis naar werk de andere helft leeg rijden.

Het blijft prutsen met die hybrides ;P

Heden:

Verleden:
Poni
3rd Gear member

Als je wil zien of er echt gerenegereerd wordt, dan kan je het best het hybride display (animatie) op het middenscherm aanzetten.
Bij mij zie ik dat als je gas loslaat, niet altijd direct wordt geregenereerd. zodra je rem licht aanraakt wel.

Verder geeft het ECO dashboard met een wijzer links aan of je wel of niet de (wiel)remmen gebruikt, volgens uitleg van de Pro-drive instructeur.
In dat display heeft de wijzer, links een klein pijltje. Zolang je remt en de wijzer blijft boven het pijltje, gebruik je de remmen niet.

Remlichten: ja die branden zodra je de rem ook maar even aanraakt en ook als de ACC afremt.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
v60pih
4th Gear member

Walter schreef: ... Remlichten branden altijd met remmen, ook als ACC remt.
En dat is absoluut 100% niet waar :)

Ga maar eens in het donker op de ACC de snelweg op. Als je dan een langzamere auto nadert, voel je duidelijk kleine remingrepen. Kijk je in je spiegel dan zie je geen remlichten.
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

v60pih schreef:

Ga maar eens in het donker op de ACC de snelweg op. Als je dan een langzamere auto nadert, voel je duidelijk kleine remingrepen. Kijk je in je spiegel dan zie je geen remlichten.
Maar remmen op de motor/Erad is wat anders dan remmen op de remblokken. O-)
Ergens ook wel prettig; Ik heb wel vaker achter een Frodje gereden met adaptive cruise controle. Ik kan je zeggen dat het geen pretje is als deze om de 100 meter de remlichten aan doet om bij te remmen.

Heden:

Verleden:
Walter
Geartronic member
Contacteer:

v60pih schreef:

Dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Enerzijds kan ik het me voorstellen, als het minimale ingrepen zijn kan het erg onrustig zijn voor het achteropkomend verkeer. Anderzijds is remmen remmen en is het lekker dat de slaapkop achter je dat ziet.
Afbeelding
Mijn blog

Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”