NielsPHEV schreef:
SF, Wanneer je zachtjes remt dan regenereer je in het hybrid schem bubbeltjes in het power scheme links de balk die naar onder beweegt. Wanneer je harder remt (of de auto instabiel zou worden) gaan de rem blokjes meedoen. Het regenereren doet met de erad.
Wanneer je de auto in pure zet is ie beter electrisch te berijden cq kun je wat meer "gas" geven voordat de diesel aanslaat. De airco/stoelverwarming kan je in pure overigens gewoon aan zetten (het moet wel leuk blijven).
Ik red zo'n 32 - 45 km electrisch voor de grotere range moet je rijden als een oud w... en geen snelweg
Ok, dat snap ik. Maar als je hard remt, blijf je toch ook bubbels houden?
Het is me dus niet duidelijk wanneer je nu op de erad remt en wanneer op de blokken.
Nog een vraag, als je zachtjes remt, branden je remlichten dan?? En als je op de ACC remt, branden je remlichten dan ook?
En de derde vraag, als je gas los laat, remt de auto dan op de erad of pas als je lichtjes het pedaal indrukt?
Overigens ook nog goed nieuws, 1:15 vanochtend! (Maar wel omdat ik groot stuk binnendoor ging!).
En om nog ff wat te klagen: wat een gemis zeg, geen motortemperatuur meter! Dat vind ik echt heel, heel slecht! Ik ben al bijna op het punt dat ik de eerst 10km in AWD ga rijden om zeker te zijn dat de boel goed is opgewarmd, nu denk ik steeds bij het aanslaan van de diesel: dit vind 'tie niet fijn!!
Positief puntje: super dat je in Sensus gewoon je Bluetooth apparaat over de speakers kunt afspelen! Foxsports op de ipad mini en het geluid gewoon door de hele auto!