Het grote volvo v60 PIH problemen topic

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Vandaag weer even bij de garage geweest. Gezien de problemen met de locatiebepaling van het VOC systeem (tegelijkertijd op twee plekken laden), was advies gekomen om VOC GPS antenne uit te wisselen.
Verder nog wat kleine dingen laten meenemen.
Nu nog de oude laadlocaties weg zien te krijgen, zodat ik niet meer de melding ...bezig met bijwerken... krijg.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
mare
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 23.12.2013 - 21:50

Eerste bui na oplevering...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

mare schreef: Eerste bui na oplevering...
Hoe kan dat nu??
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
mare
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 23.12.2013 - 21:50

Ik denk dat de wisser eraf is gehaald voor de Diamond Bright top waslaag.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

De vraag is: vertrouw je aan deze dealer/monteur nog je auto toe? Ze zullen maar dezelfde fout maken onder de motorkap. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen. Daarnaast weer een aantal updates voor de o.a. melding lage accuspanning, IAM update, BT update. Voor de eerste update van de lage accuspanning had ik alleen problemen als de 12x accu ver was leeggetrokken door uitgesteld laden. De laatste tijd had ik om de haverklap foutieve meldingen. Door ruim 4 weken niet kunnen laden is het gemiddeld verbruik weg gestegen van 4,1 naar 4,6 l/100 km. Hopelijk zal dat weer snel wat verminderen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

vind hem wel leuk zo die ruitenwisser :)
mare
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 23.12.2013 - 21:50

ik heb in ieder geval een schone kentekenplaat :D
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Super dat de auto weer doet wat je van hem mag verwachten.

Op termijn zullen er wel bedrijfjes opduiken die de modules kunnen repareren. Nu hoeft er maar 1 component stuk te zijn en ze wisselen de complete module. Dat hoort ook in de garantie periode.
Maar als de garantie eraf is, dan is dat zeker niet leuk. Het zijn allemaal unieke onderdelen waarvoor ze de hoofdprijs kunnen vragen.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

No problemos tot nu toe!

Verbaas me altijd erg over sommige "ramp-verhalen". Il ben dan wel benieuwd om hoeveel auto's dit gaat? Als je sommige verhalen leest, dan lijken er veel problemen te zijn, maar: zou het ook zo kunnen zijn dat je alleen de klachten hoort? En dat de tevreden rijders zich niet laten horen? Als dan 1 op de paar honderd auto's problemen heeft, dan valt het toch wel mee? Anders zou er per definitie geen goed of betrouwbaar merk meer over zijn....

Ik heb inmiddels in 11 jaar ca 900.000 km in Volvo's gereden met maar 1 probleempje, een kapot kinderslot.
Zullen we een nieuw topic openen: het grote v60 pih geen problemen topic 8-)
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Haha, ik vind t niet erg, daar problemen gebeuren altijd.
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken :(
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Zo is het maar net, daar kunnen de Duitse dealers nog van leren.
Jaromir schreef: Haha, ik vind t niet erg, daar problemen gebeuren altijd.
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken :(
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.

Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

vaudi schreef:
RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Super dat de auto weer doet wat je van hem mag verwachten.

Op termijn zullen er wel bedrijfjes opduiken die de modules kunnen repareren. Nu hoeft er maar 1 component stuk te zijn en ze wisselen de complete module. Dat hoort ook in de garantie periode.
Maar als de garantie eraf is, dan is dat zeker niet leuk. Het zijn allemaal unieke onderdelen waarvoor ze de hoofdprijs kunnen vragen.
Werkplaatstarief en onderdelen van Audi gaan voor niets?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

IkeV70 schreef:
RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.

Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De V60 PIH heeft de beschikking over een zogenaamd "drive-by-wire" remsysteem.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

IkeV70 schreef: Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.

Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Tsja, ik ben een van de mensen die errug veel problemen met zijn auto heeft gehad.
Maarreh, ik het herhaal het nog maar eens, sinds begin dit jaar heb ik geen ernstige issues meer gehad.
Bovendien heb ik een dealer die zijn best doet om alles opgelost te krijgen en daarbij ook nog eens de nodige aandacht aan nazorg besteedt.

Inmiddels dus een happy berijder van de PIH.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Vonkenvolvo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 03.01.2014 - 07:47

RoaldH schreef:
IkeV70 schreef: Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.

Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...
Dan werkt bij jou de gordelaanspanner niet, weer een probleem met een V60
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Vonkenvolvo schreef:
RoaldH schreef:
IkeV70 schreef: Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.

Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...
Dan werkt bij jou de gordelaanspanner niet, weer een probleem met een V60
Ik reed in een leenauto -> V40 D2
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

RoaldH schreef: Ik reed in een leenauto -> V40 D2
Ik ook. Ik was positief verrast door die V40 in vergelijking tot de PIH.
Meer ruimte achterin, betere remgedrag, strakker bochtgedrag, D2 is echt veel zuiniger, maar toch redelijk vlot. Gemiddeld verbruik van 4 l/100 km, range >1200km. Waardes waar mijn PIH alleen maar van kan dromen... En dan was die D2 nog niet eens ingereden. Stond nog geen 1000km op de teller.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”