Vandaag weer even bij de garage geweest. Gezien de problemen met de locatiebepaling van het VOC systeem (tegelijkertijd op twee plekken laden), was advies gekomen om VOC GPS antenne uit te wisselen.
Verder nog wat kleine dingen laten meenemen.
Nu nog de oude laadlocaties weg zien te krijgen, zodat ik niet meer de melding ...bezig met bijwerken... krijg.
Het grote volvo v60 PIH problemen topic
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
De vraag is: vertrouw je aan deze dealer/monteur nog je auto toe? Ze zullen maar dezelfde fout maken onder de motorkap. 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen. Daarnaast weer een aantal updates voor de o.a. melding lage accuspanning, IAM update, BT update. Voor de eerste update van de lage accuspanning had ik alleen problemen als de 12x accu ver was leeggetrokken door uitgesteld laden. De laatste tijd had ik om de haverklap foutieve meldingen. Door ruim 4 weken niet kunnen laden is het gemiddeld verbruik weg gestegen van 4,1 naar 4,6 l/100 km. Hopelijk zal dat weer snel wat verminderen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
vind hem wel leuk zo die ruitenwisser 

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Super dat de auto weer doet wat je van hem mag verwachten.RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Op termijn zullen er wel bedrijfjes opduiken die de modules kunnen repareren. Nu hoeft er maar 1 component stuk te zijn en ze wisselen de complete module. Dat hoort ook in de garantie periode.
Maar als de garantie eraf is, dan is dat zeker niet leuk. Het zijn allemaal unieke onderdelen waarvoor ze de hoofdprijs kunnen vragen.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
- Locatie: A6
No problemos tot nu toe!
Verbaas me altijd erg over sommige "ramp-verhalen". Il ben dan wel benieuwd om hoeveel auto's dit gaat? Als je sommige verhalen leest, dan lijken er veel problemen te zijn, maar: zou het ook zo kunnen zijn dat je alleen de klachten hoort? En dat de tevreden rijders zich niet laten horen? Als dan 1 op de paar honderd auto's problemen heeft, dan valt het toch wel mee? Anders zou er per definitie geen goed of betrouwbaar merk meer over zijn....
Ik heb inmiddels in 11 jaar ca 900.000 km in Volvo's gereden met maar 1 probleempje, een kapot kinderslot.
Zullen we een nieuw topic openen: het grote v60 pih geen problemen topic
Verbaas me altijd erg over sommige "ramp-verhalen". Il ben dan wel benieuwd om hoeveel auto's dit gaat? Als je sommige verhalen leest, dan lijken er veel problemen te zijn, maar: zou het ook zo kunnen zijn dat je alleen de klachten hoort? En dat de tevreden rijders zich niet laten horen? Als dan 1 op de paar honderd auto's problemen heeft, dan valt het toch wel mee? Anders zou er per definitie geen goed of betrouwbaar merk meer over zijn....
Ik heb inmiddels in 11 jaar ca 900.000 km in Volvo's gereden met maar 1 probleempje, een kapot kinderslot.
Zullen we een nieuw topic openen: het grote v60 pih geen problemen topic

V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Haha, ik vind t niet erg, daar problemen gebeuren altijd.
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken

2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- s60magic
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
- Locatie: Drenthe
Zo is het maar net, daar kunnen de Duitse dealers nog van leren.
Jaromir schreef: Haha, ik vind t niet erg, daar problemen gebeuren altijd.
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken![]()
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Werkplaatstarief en onderdelen van Audi gaan voor niets?vaudi schreef:Super dat de auto weer doet wat je van hem mag verwachten.RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Op termijn zullen er wel bedrijfjes opduiken die de modules kunnen repareren. Nu hoeft er maar 1 component stuk te zijn en ze wisselen de complete module. Dat hoort ook in de garantie periode.
Maar als de garantie eraf is, dan is dat zeker niet leuk. Het zijn allemaal unieke onderdelen waarvoor ze de hoofdprijs kunnen vragen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19
De V60 PIH heeft de beschikking over een zogenaamd "drive-by-wire" remsysteem.IkeV70 schreef:Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.RoaldH schreef: My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...IkeV70 schreef: Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Tsja, ik ben een van de mensen die errug veel problemen met zijn auto heeft gehad.
Maarreh, ik het herhaal het nog maar eens, sinds begin dit jaar heb ik geen ernstige issues meer gehad.
Bovendien heb ik een dealer die zijn best doet om alles opgelost te krijgen en daarbij ook nog eens de nodige aandacht aan nazorg besteedt.
Inmiddels dus een happy berijder van de PIH.
Maarreh, ik het herhaal het nog maar eens, sinds begin dit jaar heb ik geen ernstige issues meer gehad.
Bovendien heb ik een dealer die zijn best doet om alles opgelost te krijgen en daarbij ook nog eens de nodige aandacht aan nazorg besteedt.
Inmiddels dus een happy berijder van de PIH.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 03.01.2014 - 07:47
Dan werkt bij jou de gordelaanspanner niet, weer een probleem met een V60RoaldH schreef:De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...IkeV70 schreef: Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik reed in een leenauto -> V40 D2Vonkenvolvo schreef:Dan werkt bij jou de gordelaanspanner niet, weer een probleem met een V60RoaldH schreef:De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...IkeV70 schreef: Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik ook. Ik was positief verrast door die V40 in vergelijking tot de PIH.RoaldH schreef: Ik reed in een leenauto -> V40 D2
Meer ruimte achterin, betere remgedrag, strakker bochtgedrag, D2 is echt veel zuiniger, maar toch redelijk vlot. Gemiddeld verbruik van 4 l/100 km, range >1200km. Waardes waar mijn PIH alleen maar van kan dromen... En dan was die D2 nog niet eens ingereden. Stond nog geen 1000km op de teller.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5