Het premium audiosysteem van mijn V70 MY 2008 - valt af en toe uit. (geluid valt 1 seconde weg, is geen zenderstoring). Daarnaast valt met het uitvallen van het audiosysteem (waarbij dan ook het audioscherm uitvalt) ook het originele navigatiesysteem uit en zakt het scherm in het dashboard, waarna het audio systeem direct weer opstart en het navigatiesysteem ook weer uit het dashboard komt. De verbinding met mijn mobile telefoon via het audiosysteem is volledig uitgevallen!!
Wie weet wat hier aan de hand is!?
PS. ik ben niet sinds vandaag lid, maar was zowel mijn inlognaam als password vergeten. Erg lastig h.e.e.a te vinden op deze site, of ligt dat mij?! Het bericht sturen was ook een hele onderneming en is meer toevallig gelukt dan dat het wijsheid is? Geen idee hoe en waar het nu geplaatst wordt. (wie help mij).
Inmiddels volgens mij deze vraag onder kopje van V70 MY 2008 geplaatst!?
MODS EDIT: inderdaad is verplaatst.
uitval audio en navigatie V70 MY 2008
-
- 1st Gear member
Laatst gewijzigd door henk_bouwman op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Misschien treed het probleem op nadat er iets is ge-update? Nieuwe navigatie software of nieuwe software voor de audio?
Storingen al eens uitgelezen (bij de dealer)?
Gebeurd het ook als de navigatie niet gebruikt wordt? Of de telefoon niet gekoppeld is? Of de radio uit staat?
Kortom, of naar de dealer om de storing uit te laten lezen of aan slag om het probleem preciezer te lokaliseren.
Uitsluiten van mogelijkheden beperkt het zoekgebied!
Los contact of een crash in de software waardoor het hele systeem reset zou mijn gok zijn.
Storingen al eens uitgelezen (bij de dealer)?
Gebeurd het ook als de navigatie niet gebruikt wordt? Of de telefoon niet gekoppeld is? Of de radio uit staat?
Kortom, of naar de dealer om de storing uit te laten lezen of aan slag om het probleem preciezer te lokaliseren.
Uitsluiten van mogelijkheden beperkt het zoekgebied!
Los contact of een crash in de software waardoor het hele systeem reset zou mijn gok zijn.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
-
- 1st Gear member
Het trad afgelopen vrijdagmiddag ineens op. Aangezien dat altijd een handige tijd is, net voor het weekend, kan ik de vraag niet direct bij de dealer neerleggen. Ik ga morgen bij de plaatselijke Volvo dealer wel informeren naar de mogelijke oorzaken. Mijn inschatting is ook een software probleem. Mogelijk (hoop ik maar) dat een reset de oplossing biedt. Een nieuwe premium audio installatie zal niet goedkoop zijn.
Voordat probleem zich voordeed geen update gehad. Als navi. uitstaat treed de storing ook op. (ik heb navi onderweg maar uitgezet, elke 10 minuten in en uit het dashboard leek mij ook niet goed voor het systeem). De koppeling naar de telefoon werkt helemaal niet meer. Zelfs opnieuw aanmelden werkt niet meer. (mogelijk zit daar de oorzaak??).
Voordat probleem zich voordeed geen update gehad. Als navi. uitstaat treed de storing ook op. (ik heb navi onderweg maar uitgezet, elke 10 minuten in en uit het dashboard leek mij ook niet goed voor het systeem). De koppeling naar de telefoon werkt helemaal niet meer. Zelfs opnieuw aanmelden werkt niet meer. (mogelijk zit daar de oorzaak??).
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vervelend probleem. Ben benieuwd of een volledige reset naar fabrieksinstellingen het probleem oplost.
Maar de dealer kan vast uitsluitsel geven. Bizar wat ze allemaal kunnen uitlezen met hun apparatuur.
Maar de dealer kan vast uitsluitsel geven. Bizar wat ze allemaal kunnen uitlezen met hun apparatuur.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- FrankBis
- 2nd Gear member
Als ik het goed hebkan te maken hebben met een storing in de glasvezel verbinding (MOST) als daar een storing in zit gaat het hele zaakje op zwart en wordt er een reset uitgevoerd.
Moet wel uit te lezen zijn bij de dealer.
Moet wel uit te lezen zijn bij de dealer.
Don't drive faster, than you're guardian angel can fly!
Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
-
- 1st Gear member
Ik heb voor aanstaande maandag afspraak gemaakt bij de Volvo dealer. Ik laat weten wat de uitslag is.
-
- 1st Gear member
De V70 is bij de Volvodealer geweest voor diagnose van de storing. Normaal is het op te lossen door een update van de software door te voeren, zo niet in dit geval. De blue tooth module in de autoradio is kapot. Kosten voor vervanging €611,-! Alsof je en emmer leeg gooit. Als de storing geen gevolgen had gehad voor de autoradio en de werking van de routeplanner zou je nog uitstel dulden, echter, nu is en de radio en de routeplanner ook niet te gebruiken dus reparatie noodzakelijk. Het is niet anders.
-
- 1st Gear member
Ruildelen zijn wel te krijgen. Heb ik ook naar laten informeren. Echter, het moet wel passen bij het type radio (in dit geval een premium audio systeem). Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het type wat ik nodig had was niet te krijgen als ruildeel.
Voordeel van de software update (ook uitgevoerd) is wel dat er nu extra functies aan het beeldscherm van de radio zijn toegevoegd. Zo zie ik nu op het scherm bij achteruit rijden waar de achteruitrijsensoren een obstakel zien tov de auto. (was niet zo).
Voordeel van de software update (ook uitgevoerd) is wel dat er nu extra functies aan het beeldscherm van de radio zijn toegevoegd. Zo zie ik nu op het scherm bij achteruit rijden waar de achteruitrijsensoren een obstakel zien tov de auto. (was niet zo).
-
- 6th Gear member
PM het juiste type is naar me toe als je wilt?henk_bouwman schreef: Ruildelen zijn wel te krijgen. Heb ik ook naar laten informeren. Echter, het moet wel passen bij het type radio (in dit geval een premium audio systeem). Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het type wat ik nodig had was niet te krijgen als ruildeel.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
Volgens de rekening: Bluetooth-eenheid 31310713 regeleenheid, en BPM reload 30775612.
-
- 1st Gear member
Onder garantie, dat is interessant? Waarom? Ik heb €800,- betaald.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Omdat jou garantie waarschijnlijk verlopen was....
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
oké, ja dat klopt. Auto gekocht met 1 jaar Volvo garantie, maar die was inderdaad inmiddels verlopen. Ik dacht even dat je onder coulance toch de kosten vergoed had gekregen.
-
- 4th Gear member
Heb ook het premium Audio systeem ( DynAudio) met dubbele subwoofer. Ik had ook last van uitval, maar was gewoon een slecht contact op de zekering van het desbetreffende circuit.henk_bouwman schreef: Het premium audiosysteem van mijn V70 MY 2008 - valt af en toe uit. (geluid valt 1 seconde weg, is geen zenderstoring). Daarnaast valt met het uitvallen van het audiosysteem (waarbij dan ook het audioscherm uitvalt) ook het originele navigatiesysteem uit en zakt het scherm in het dashboard, waarna het audio systeem direct weer opstart en het navigatiesysteem ook weer uit het dashboard komt. De verbinding met mijn mobile telefoon via het audiosysteem is volledig uitgevallen!!
Wie weet wat hier aan de hand is!?
PS. ik ben niet sinds vandaag lid, maar was zowel mijn inlognaam als password vergeten. Erg lastig h.e.e.a te vinden op deze site, of ligt dat mij?! Het bericht sturen was ook een hele onderneming en is meer toevallig gelukt dan dat het wijsheid is? Geen idee hoe en waar het nu geplaatst wordt. (wie help mij).
Inmiddels volgens mij deze vraag onder kopje van V70 MY 2008 geplaatst!?
MODS EDIT: inderdaad is verplaatst.
Wat ik niet helemaal snap is dat je ook navigatie hebt. Want voor zover ik me herinner was het premium (Dynaudio) systeem niet compatibel met de navigatie omdat de center speaker veel groter was,...
Ik heb ook een MY2008, met premium sound ( Dynaudio) en ik kon geen navigatie nemen als ik voor het Dynaudio-systeem koos. Miscchien was er ook een 'gewone' premium ( niet DynAudio) waarbij het wel kon,...?
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- rwa
- 2nd Gear member
Ik heb in 2008 ook een v70 besteld gehad gewoon met dynaudio, subwoofer en navigatie , weet niet zeker ofdat dam een my2009 is gewwest maar de combinatie kon in elk geval.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
-
- 1st Gear member
Wimj, ik heb toch echt een premium Dynaudio-systeem met centerspeaker en origineel navigatiesysteem van Volvo.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Je kunt in zulke gevallen waar de module niet "noodzakelijk" is prima de betreffende module afkoppelen...
We hebben daar speciale glaslusjes voor, probleem opgelost voor Euro 20,=...
(niet gerepareerd natuurlijk, maar de rest doet het weer gewoon...)
We hebben daar speciale glaslusjes voor, probleem opgelost voor Euro 20,=...
(niet gerepareerd natuurlijk, maar de rest doet het weer gewoon...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.