De reden dat ik een week S60 reed was overigens dat ik in mijn eigen auto wegens problemen een volledig nieuw powershift versnellingsbak gemonteerd moest worden

Zo vanzelfsprekend is dat niet hoor. Vind de 1.4Tsi nog steeds een levendigere en fijnere motor dan de D2 eerlijk gezegd (maar ik heb dan ook een sterke voorkeur voor benzinemotor)BlackcurrantV70 schreef: vergelijking was tussen een D3 en een D2, dat een D2 al beter rijdt dan een volksewagen is een normaal gegeven natuurlijk.
Valt me alles mee hoor, vooral in mijn portemonneeBlackcurrantV70 schreef:
Wat ik bedoelde is dat als je eenmaal van het koppel van een 5 pitter (D3, D3AWD, D4 of D5) geproefd hebt, de D2 wel eens zou kunnen tegenvallen....
juist wel er komen weer verse D5's met 4 cilinders dat wel. Als de prestaties van de de nwe D5 te omschrijven als de nwe VEA D4 * 1,25 is dat belooft dat veel goeds. Met de D4 is Volvo al class leading qua verbruik en prestaties !arnoud schreef: Dat nooit-meer-iets-anders zal je tegen gaan vallen als er binnenkort geen D5's meer gemaakt gaan worden...
Was (en ben) heel tevreden geweest met m'n v60 d2 , heb nu een d3 136 pk aangeschaft en moet zeggen een wereld van verschil (is natuurlijk ook een 5 cilinder)never_stop_exploring schreef: Ik heb mijn s60 nu een maand, het is een D3 Geartronic.
Ben gaan proefrijden met een S60 D2, naar mijn mening een motor die veel te zwak is voor een auto van 1600 kg.
Naar mijn mening, ik kan mij voorstellen dat sommige mensen heel gelukkig kunnen zijn met een S60 D2.
Ik rijd tussen de 3 en de 4 duizend km per maand, ik hou er dan ook van met een wagen te rijden met een veel vermogen die op lage toeren schakelt.
Een 1600 vind ik "springering", alsof die altijd veel moeite moet doen om vlot te rijden. Een 2000 vijfcilinder is "gebalanceerd vermogen" rustig als je wil, snel als het moet.
Geartronic heeft zijn degelijkheid bewezen, de andere versnellingsbak ken ik niet.
Het gebeurde niet altijd, dat was net het ergste, je wist op voorhand nooit of de auto direct gaat oppakken ofdat ie weer 5sec niks ging doen.Marcnij schreef: @BlackcurrantV70: die problemen met traag schakelen, trad dat continue op of zo nu en dan?
Ik heb namelijk gisteren proef gereden met een C70 2.0D met powershift en heb helemaal niets van de genoemde klachten ervaren.
Ik vond het een erg plezierig rijdende combinatie, waarbij ik wel moet opmerken dat ik uit een handgeschakelde auto kom.
Mijn V70 D2 staat bij de autohersteller na een aanrijding van achteren (enkel bumper beschadigd+lakschade achterklep, de andere auto kon afgesleept wordenBlackcurrantV70 schreef: Mijn vergelijking was tussen een D3 en een D2, dat een D2 al beter rijdt dan een volksewagen is een normaal gegeven natuurlijk.