
Als onderdeel van het project Volvo's voor autonome rijexamen nu ook magneten in de weg om meer accurate toe positioneren zichzelf passerende auto's. Voordelen van vägmagneter zijn vele.
Auteur: Mattias Rabe
Een paar maanden gaf Volvo ons een beetje kijken naar de toekomst en hoe autonoom rijden - zelfrijdende auto's - er zou kunnen uitzien. De "Drive Me" Volvo is een onderdeel van het begin van dit jaar en zal in een paar jaar, wat resulteert in 100 zelfrijdende auto's die Göteborg wegennet bezetten.
Nu, zegt Volvo op een ander onderzoek dat een deel van de toekomst van de zelfrijdende auto's kunnen worden:. Vägmagneter
Met magneten geplaatst in de weg om zelf te rijden auto's zijn om hun positie te bepalen met een veel hogere nauwkeurigheid dan, bijvoorbeeld, GPS en camera. De magneten zijn niet zo gevoelig voor fysieke barrières of het weer.
- De magneten creëren een onzichtbare "spoorweg", dat letterlijk de weg vrijmaakt voor het positioneren met een afwijking van minder dan vier centimeter. We hebben de techniek getest in verschillende snelheden en de resultaten tot nu toe zijn veelbelovend, zegt Jonas Ekmark, Preventieve Leader Veiligheid bij Volvo Car Group.
- Ons doel is dat de auto moet in staat zijn om de run volledig kunnen oplossen. Nauwkeurige en betrouwbare positionering is een noodzakelijke voorwaarde voor een zelf-rijdende auto. Het is heel goed mogelijk om autonome voertuigen te introduceren zonder de wijzigingen aan de bestaande infrastructuur. Deze technologie is het creëren van nieuwe en interessante mogelijkheden, zoals aanvulling van de wegmarkeringen met magneten, vervolgt hij.
Op haar testfaciliteit in Hällered buiten Göteborg, heeft Volvo bouwde een 100-meter lange testbaan. 20 centimeter onder het wegdek een patroon van cirkelvormige ferriet magneten in grootte 40x15 mm geplaatst. Testten toen het magneetsysteem met auto's voorzien van magnetische sensoren. Belangrijke factoren die worden geëvalueerd in de test worden sensing bereik, betrouwbaarheid, duurzaamheid, kosten en effecten op het onderhoud van wegen.
- Onze ervaring tot nu toe is dat ferriet is een efficiënte, betrouwbare en relatief goedkope oplossing, zowel in termen van infrastructuur en auto-sensortechnologie. De volgende stap is om tests uit te voeren in het echte verkeer, legt Jonas Ekmark.
Strategische partner en financier transport administratie van het project. Transport Administration Verkeersveiligheid directeur Claes Tingvall staat welwillend tegenover vägmagneter:
- Sample resultaten zijn zeer interessant, vooral omdat er een potentieel voor verbetering van de verkeersveiligheid in aanvulling op de voordelen voor de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen. Een grootschalige implementatie van vägmagneter zou wel eens een deel van het Zweedse doel om een toonaangevend land in termen van technologie die bijdraagt aan een duurzaam vervoerssysteem, zegt hij.
Vägmagneter is niet alleen gunstig voor het verbeteren van self-driving auto positie. Vägmagneter voor andere voordelen met zich:
Het gebruik van magnetische gebaseerde positionering in preventieve veiligheidssystemen kan helpen voorkomen uitwijken ongevallen.
De magneten kunnen ook bijdragen aan een betere nauwkeurigheid voor de winter onderhoud dat schade aan de met sneeuw bedekte items zoals hekwerken en borden langs de weg kunnen voorkomen.
Het creëert ook mogelijkheden voor een efficiënter gebruik van de rijweg als nauwkeurige positionering maakt het mogelijk om kleinere bestanden.
bron: teknikensvärld.se