Volvo test magneten in wegdek

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41419
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo test magneten in de manier van zelf-rijden auto's

Afbeelding

Als onderdeel van het project Volvo's voor autonome rijexamen nu ook magneten in de weg om meer accurate toe positioneren zichzelf passerende auto's. Voordelen van vägmagneter zijn vele.
Auteur: Mattias Rabe
Een paar maanden gaf Volvo ons een beetje kijken naar de toekomst en hoe autonoom rijden - zelfrijdende auto's - er zou kunnen uitzien. De "Drive Me" Volvo is een onderdeel van het begin van dit jaar en zal in een paar jaar, wat resulteert in 100 zelfrijdende auto's die Göteborg wegennet bezetten.

Nu, zegt Volvo op een ander onderzoek dat een deel van de toekomst van de zelfrijdende auto's kunnen worden:. Vägmagneter
Met magneten geplaatst in de weg om zelf te rijden auto's zijn om hun positie te bepalen met een veel hogere nauwkeurigheid dan, bijvoorbeeld, GPS en camera. De magneten zijn niet zo gevoelig voor fysieke barrières of het weer.

- De magneten creëren een onzichtbare "spoorweg", dat letterlijk de weg vrijmaakt voor het positioneren met een afwijking van minder dan vier centimeter. We hebben de techniek getest in verschillende snelheden en de resultaten tot nu toe zijn veelbelovend, zegt Jonas Ekmark, Preventieve Leader Veiligheid bij Volvo Car Group.

- Ons doel is dat de auto moet in staat zijn om de run volledig kunnen oplossen. Nauwkeurige en betrouwbare positionering is een noodzakelijke voorwaarde voor een zelf-rijdende auto. Het is heel goed mogelijk om autonome voertuigen te introduceren zonder de wijzigingen aan de bestaande infrastructuur. Deze technologie is het creëren van nieuwe en interessante mogelijkheden, zoals aanvulling van de wegmarkeringen met magneten, vervolgt hij.

Op haar testfaciliteit in Hällered buiten Göteborg, heeft Volvo bouwde een 100-meter lange testbaan. 20 centimeter onder het wegdek een patroon van cirkelvormige ferriet magneten in grootte 40x15 mm geplaatst. Testten toen het magneetsysteem met auto's voorzien van magnetische sensoren. Belangrijke factoren die worden geëvalueerd in de test worden sensing bereik, betrouwbaarheid, duurzaamheid, kosten en effecten op het onderhoud van wegen.

- Onze ervaring tot nu toe is dat ferriet is een efficiënte, betrouwbare en relatief goedkope oplossing, zowel in termen van infrastructuur en auto-sensortechnologie. De volgende stap is om tests uit te voeren in het echte verkeer, legt Jonas Ekmark.

Strategische partner en financier transport administratie van het project. Transport Administration Verkeersveiligheid directeur Claes Tingvall staat welwillend tegenover vägmagneter:

- Sample resultaten zijn zeer interessant, vooral omdat er een potentieel voor verbetering van de verkeersveiligheid in aanvulling op de voordelen voor de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen. Een grootschalige implementatie van vägmagneter zou wel eens een deel van het Zweedse doel om een ​​toonaangevend land in termen van technologie die bijdraagt ​​aan een duurzaam vervoerssysteem, zegt hij.

Vägmagneter is niet alleen gunstig voor het verbeteren van self-driving auto positie. Vägmagneter voor andere voordelen met zich:

Het gebruik van magnetische gebaseerde positionering in preventieve veiligheidssystemen kan helpen voorkomen uitwijken ongevallen.
De magneten kunnen ook bijdragen aan een betere nauwkeurigheid voor de winter onderhoud dat schade aan de met sneeuw bedekte items zoals hekwerken en borden langs de weg kunnen voorkomen.
Het creëert ook mogelijkheden voor een efficiënter gebruik van de rijweg als nauwkeurige positionering maakt het mogelijk om kleinere bestanden.

bron: teknikensvärld.se
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

het Nederlandse persbericht:

Volvo experimenteert met wegmagneten

Volvo Car Group heeft een onderzoek afgerond naar het gebruik van magneten in het wegdek. Het onderzoek, dat gezamenlijk is gefinancierd met de Zweedse Transport Bureau (trafikverket), is een potentiele doorbraak in de implementatie van autonoom rijdende voertuigen. De magneten helpen op nauwkeurige wijze de positie van de auto te bepalen.

Betrouwbaarheid en uiterst nauwkeurige positiebepaling zijn cruciale punten in de ontwikkeling van zelfrijdende auto`s. Huidige positioneringstechnologieën zoals GPS en camera`s zijn beperkt in hun nauwkeurigheid onder sommige omstandigheden. De werking van geïntegreerde wegmagneten blijft optimaal, zelfs bij fysieke obstakels en slechte weersomstandigheden.

“De magneten vormen een zichtbaar spoor met een onnauwkeurigheid van slecht één decimeter. We hebben de technologie met diverse snelheden getest, en de uitslagen zijn tot dusver erg positief te noemen,” zegt Jonas Ekmark, leider preventieve veiligheid bij Volvo Car Group.

Volvo Cars speelt een belangrijke rol in een grootschalig pilot project waarin 100 zelfrijdende Volvo`s deelnemen aan het dagelijks verkeer in het Zweedse Gotenborg.

“Ons doel is om een auto alle mogelijke handelingen tijdens het rijden, volledig zelfstandig te laten uitvoeren. Nauwkeurige en betrouwbare positionering zijn een noodzakelijk voorwaarden voor een zelfrijdende auto,” legt Jonas Ekmark uit. Hij voegt toe: “Het is mogelijk om zelfrijdende auto`s te implementeren zonder aanpassingen te hoeven doen aan de huidige infrastructuur. Daarmee biedt deze technologie interessante mogelijkheden, zoals het aanvullen van wegmarkering met magneten.”

Helpt van de weg raken voorkomen
Naast de potentiële mogelijkheden op het gebied van autonoom rijden, kunnen geïntegreerde wegmagneten diverse oplossingen bieden voor andere problemen.
• Door een positioneringssysteem, dat op basis van magneten werkt, in te bouwen in preventieve veiligheidssystemen kan worden voorkomen dat een auto van de weg raakt.
• Magneten kunnen de exacte plek van tijdelijk wegmarkering indiceren. Hiermee kan tijdens de wintermaanden schade worden voorkomen aan onder sneeuw bedolven barrières en borden langs de rand van de weg.
• Het is ook mogelijk om de ruimte op de wegen efficiënter te benutten. Dankzij de exacte positionering kunnen rijbanen smaller worden.
Nauwkeurig, betrouwbaar en kosten efficiënt
Het researchteam van Volvo Cars liet een 100 meter lange testweg aanleggen op het testcentrum in Hällered nabij Gotenborg in Zweden. Een baan van ferriet magneten (40x15mm) is 200 mm onder het wegoppervlak aangebracht. De auto werd uitgerust met meerdere magnetisch veld sensoren.

Het onderzoeksprogramma is opgezet om kritische succesfactoren te bepalen zoals bereik, betrouwbaarheid, duurzaamheid, kosten en de invloed op wegonderhoud.

“Onze ervaring heeft uitgewezen dat ferriet magneten een efficiënte, betrouwbare en relatief goedkope oplossing zijn voor de infrastructuur en de sensortechnologie op de auto. De volgende stap is om het toe te passen in het werkelijke verkeer,” legt Jonas Ekmark uit.

Claes Tingvall, Travel Safety Director bij Swedish Transport Administration, is het daarmee eens: “De testresultaten zijn zeer interessant. Het laat potentie zien op het gebied van veiligheid en voordelen voor de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen. Een grootschalige implementatie van de wegmagneten kan een onderdeel worden van het doel om Zweden voorop te lopen met technologie die bijdraagt aan duurzame mobiliteit,” zegt Claes Tingvall.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”