Pm gestuurd.Bluemagics schreef: Kan iemand mij een tip geven (in PM) van een garage die de Heico set (en 19" velgen, alleen installatie, ik koop de velgen elders) kan monteren? Het liefst met een beetje korting! In woon in Den Haag.
V60 PIH vs HEICO SPORTIV
-
- 4th Gear member
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
-
- 4th Gear member
Natuurlijk Rob, bij deze gedaan.Theking schreef: Hoi IV39, zou je mij ook een adres willen doorgeven?, ook in de regio van Den Haag!
Alvast bedankt,
Rob
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
-
- 3rd Gear member
Ik heb het helaas nog niet terug kunnen vinden maar weet iemand of een zware last op de trekhaak problemen kan geven met de Heico set icm 19 inch? Wil niet tegen dezelfde problemen aanlopen als met de s-line verlaging van onze Audi A4, iedere flinke kuil drukte de banden even tegen de auto..
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
-
- 4th Gear member
Sinds afgelopen vrijdag is ook bij mijn PIH de (volledige) Heicoset eronder gezet. Dit icm 18" wielen.
Ik moet zeggen dat de wegligging flink verbeterd is maar de lovende woorden die ik hier op het forum lees deel ik niet helemaal (snaarstrak, als een M onderstel, etc.).
Hoewel de grenzen verder weg liggen voel je het gewicht nog steeds hard duwen, zeker als je bv. een snelle doordraaier neemt.
Als ik dit vergelijk met een V60 D2 dan merk ik aan alles dat de D2 een stuk lichtvoetiger is.
Conclusie: de moeite waard maar verwacht geen wonderen.
Ik moet zeggen dat de wegligging flink verbeterd is maar de lovende woorden die ik hier op het forum lees deel ik niet helemaal (snaarstrak, als een M onderstel, etc.).
Hoewel de grenzen verder weg liggen voel je het gewicht nog steeds hard duwen, zeker als je bv. een snelle doordraaier neemt.
Als ik dit vergelijk met een V60 D2 dan merk ik aan alles dat de D2 een stuk lichtvoetiger is.
- EV70S
- 3rd Gear member
Interessant maar wat voor 18" banden heb je erop liggen, ik verwacht 235/45/18 en dat is nadelig voorv60pih schreef: Sinds afgelopen vrijdag is ook bij mijn PIH de (volledige) Heicoset eronder gezet. Dit icm 18" wielen.
het stuurgevoel.
Ik heb (nog) standaard onderstel maar van 235/45/18 zomerset naar 245/40/18 winterset vond ik de
auto al directer en minder het eerste 'zoeken/duwen' van het gewicht laten merken.
Natuurlijk blijft het ook met Heico, 19 inch en 35-serie banden nog 300+ kg in de kofferbak en
daarmee geen T4.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
-
- 5th Gear member
Zeker als je de standaard schokdempers blijft gebruiken, zullen deze veel sneller slijten.
Met als gevolg dat de wegligging vanaf nu duidelijk minder gaat worden. Echter dit gaat langzaam. Totdat je een keer in een standaard auto rijdt en er achterkomt dat je
verlaagde wagen zelfs slechter is gaan rijden.
Dit ligt niet aan Volvo of Heico, maar komt gewoonweg heel veel voor.
Met als gevolg dat de wegligging vanaf nu duidelijk minder gaat worden. Echter dit gaat langzaam. Totdat je een keer in een standaard auto rijdt en er achterkomt dat je
verlaagde wagen zelfs slechter is gaan rijden.
Dit ligt niet aan Volvo of Heico, maar komt gewoonweg heel veel voor.
- Superfunky
- 5th Gear member
Zeker niet! Maar dat heeft toch ook nooit iemand gezegd? Volgens mij heb (o.a. ik) steeds gezegd dat het heel veel beter is, bijna Duits goed, maar zeker geen BMW of Audi en al helemaal geen M3!EV70S schreef:
Natuurlijk blijft het ook met Heico, 19 inch en 35-serie banden nog 300+ kg in de kofferbak en
daarmee geen T4.
- @je
- 2nd Gear member
Iemand ervaring met deze set en een caravan erachter?
Vandaag voor het eerst met de caravan gereden en dat was niet echt positief.
Wat een wip-kip!
Auto is wat nerveus en de vering voelt slap aan, elk hobbeltje en de kont gaat op en neer...
Zou hem graag een stuk strakker krijgen, maar weet niet of de verlaging zo`n succes zal zijn met een caravan.
Vandaag voor het eerst met de caravan gereden en dat was niet echt positief.
Wat een wip-kip!
Auto is wat nerveus en de vering voelt slap aan, elk hobbeltje en de kont gaat op en neer...
Zou hem graag een stuk strakker krijgen, maar weet niet of de verlaging zo`n succes zal zijn met een caravan.
- RoaldH
- 6th Gear member
Ik merk ook dat mijn 245/40/18 zomerset minder zoekt/duwt dan de 235/45/17 winterset.EV70S schreef: Interessant maar wat voor 18" banden heb je erop liggen, ik verwacht 235/45/18 en dat is nadelig voor
het stuurgevoel.
Ik heb (nog) standaard onderstel maar van 235/45/18 zomerset naar 245/40/18 winterset vond ik de
auto al directer en minder het eerste 'zoeken/duwen' van het gewicht laten merken.
daarmee geen T4.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
Heb de set er sinds gisteren ook onder zitten. Week geleden over gegaan van 17" winter naar 18" zomer wat al een lichte verbetering qua wegligging gaf. Echter met de volledige Heico set ligt de wagen stukken beter op de weg, zeker bij rijstrookwisselingen. Uiteraard nog niet zo goed als een Audi S line maar ja er staat dan ook Volvo op de neus.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
-
- 5th Gear member
@vonkenvolvo
Heb je de snelheids weergave ook laten afstemmen op de grotere diameter van de 18" bandenmaat?
Normaal monteren ze bij grotere velgdiameter een band met een lagere zijwang, zodat de diameter gelijk bijt. Volvo doet dit niet.
Heb je de snelheids weergave ook laten afstemmen op de grotere diameter van de 18" bandenmaat?
Normaal monteren ze bij grotere velgdiameter een band met een lagere zijwang, zodat de diameter gelijk bijt. Volvo doet dit niet.
- Superfunky
- 5th Gear member
Grappig, precies mijn ervaring!Vonkenvolvo schreef: Heb de set er sinds gisteren ook onder zitten. Week geleden over gegaan van 17" winter naar 18" zomer wat al een lichte verbetering qua wegligging gaf. Echter met de volledige Heico set ligt de wagen stukken beter op de weg, zeker bij rijstrookwisselingen. Uiteraard nog niet zo goed als een Audi S line maar ja er staat dan ook Volvo op de neus.
Ik heb de auto afgesteld op 18 inch en met de 245/35/19 is de snelheidsmeter nagenoeg perfect. Bij 120 is de werkelijke snelheid 119.
Voor hen die het willen narekenen voor hun keuze t.o.v. mijn meting nog maar eens de link:
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
-
- 4th Gear member
Misschien een benadering maar natuurlijk wel het betere giswerk.Voor hen die het willen narekenen voor hun keuze t.o.v. mijn meting nog maar eens de link:
- Als je nieuwe band 4mm slijt heb je in omtrek zomaar een verschil van 2%
- Warme of koude (lucht in) banden beinvloeden de bandomtrek ook met zomaar 1%;
- Luchtdruk in de band beinvloed de omtrek enorm;
- Inveren van de band bij rijden veinvloed de omtrek;
- Hedendaagse electronica werkt standaard met 5% marge op de componenten, dus meetfouten in wielsensoren, weerstanden, IC's, UC's, etc.;
- Electronica wordt beinvloed door de temperatuur van de componenten;
- etc., etc.
Het is niet voor niets dat het wettelijk is geregeld dat een snelheidsmeter een aantal procenten meer MOET aangeven dat de werkelijke snelheid.
-
- 1st Gear member
Vandaag de zomerbanden eronder gekregen. Michelin 235/40R18
Hierbij een foto van mijn V60 Ice white op MAK Gothenburg Ice Titan. Auto is helaas niet schoon ivm wisselvallige weer.
(begon vandaag zelfs even te hagelen.....)

Hierbij een foto van mijn V60 Ice white op MAK Gothenburg Ice Titan. Auto is helaas niet schoon ivm wisselvallige weer.
(begon vandaag zelfs even te hagelen.....)

Laatst gewijzigd door Ral op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.