Volvo V70 2.0T R-Edition of een V70 2.5T Geartronic Summum

triumph
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2012 - 16:55

Hoi, ik heb een vraag aan allen die hier iets over weten het is voor mijn een onwijs moeilijke keuze.
Nu rijd ik een S60 T5 uit 2001 met 250 pk, willen nu een andere Volvo kopen en dan een V70.
Nu is mede mijn vraag van de 2 motoren welke zou het best zijn met de minste problemen?
Vind de R-design erg mooi maar als de motor net te licht zou zijn, is dat ook niet wat en de R-designs koop je nieuwer voor hetzelfde geld als een 2.5T zijn dacht t/m 2009 gemaakt?
Dus mijn vraag is eigelijk hoe is/bevalt de V70T 2.0T R-Edition en hoe is/bevalt de V70 2.5T Geartronic Summum vooral motorisch.
Hoe zit het met storingsgevoeligheid van een 2.0T versus een 2.5T.
Als iemand hier iets over kan melden, heel graag.

Alvast Bedankt
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28540
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De 2.5T motor is nog een echte 5 cylinder met alle daarbij horende voordelen maar is ook minder zuinig dan de 2.0T.
Om het verschil zelf te ervaren is een proefrit met beide motoren aan te raden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24592
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ik vraag me af of die 2.5T echt zo veel zuiniger is dan een 2.0T. Die laatste is niet echt een zuinige broeder. Ben eens met een V60 2.0T naar Zuid Limburg geweest en op die rit het gemiddeld verbruik volgens de boordcompu met moeite rond de 1:10 kunnen houden. Dat red ik met mijn veel zwaardere V70 2.4 automaat ook, inclusief stadsverkeer. Ik zou voor de 2.5T gaan, ook omdat ik gek ben op de vijfpitter. R-Design is voornamelijk uiterlijk vertoon. En als je zoekt, zul je ook wel een 2.5T met R-design treffen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
triumph
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2012 - 16:55

beide alvasy bedankt voor jullie reply, ik hoop dat er nog meer komen dit helpt me alweer een stukje verder naar de goede keuze.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Wat je met z'n vijven kunt doen, doe je niet met z'n vieren. En ten aanzien van het verbruik, dat zit echt in de marge en een te verwaarlozen verschil. En wat dan nog, de 5 cilinder rules!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik zou zeker voor de 2.5 T (of 5 cil T5) gaan. Volgens mij is de 2.0 T een powershift automaat dus in het geval van een automaat een extra reden om de 5 cil te nemen
triumph
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2012 - 16:55

dank voor jullie adviesen het gaat inderdaad over een automaat nu in mijn s60 t5 heb ik ook een automaat en dat zijn goede bakken van volvo wist niet dat die powershift automaat van de 2.0t niet zo goed is.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24592
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

er is niets mis met die Powershift. Is eigenlijk een handbak, 2 drieversnellingsbakken die naast elkaar staan en automatisch bedient worden. Rij je in 2 staat in de andere bak 3 al klaar. Gaat snel en soepel.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Walter schreef: er is niets mis met die Powershift. Is eigenlijk een handbak, 2 drieversnellingsbakken die naast elkaar staan en automatisch bedient worden. Rij je in 2 staat in de andere bak 3 al klaar. Gaat snel en soepel.
Er wordt hier nog wel eens over de betrouwbaarheid van de Powershift gesproken... Ik denk dat NielsPHEV daar op doelt.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

BartS schreef:
Walter schreef: er is niets mis met die Powershift. Is eigenlijk een handbak, 2 drieversnellingsbakken die naast elkaar staan en automatisch bedient worden. Rij je in 2 staat in de andere bak 3 al klaar. Gaat snel en soepel.
Er wordt hier nog wel eens over de betrouwbaarheid van de Powershift gesproken... Ik denk dat NielsPHEV daar op doelt.
Precies, daarnaast ervaar ik ps persoonlijk ook als wat "bijterig" bij metname het wegrijden en ben ik dol op de T5 en 2.5T motoren
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Van kennissen welke een 2.0T hebben verneem ik dat deze inderdaad slecht boven de 1:10 uitkomen.
En voor dat verschil zou ik wel een 2.5 zoeken. Rijdt toch een stukje lekkerder op een of andere manier.

Let ook op dat een R-Design een wat steviger onderstel heeft als een normale. Misschien dat dat ook wat uitmaakt in de zoektocht.
triumph
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2012 - 16:55

bedankt allemaal voor jullie reacties zit nu inderdaad zo'n 75% op een 2.5T te kijken, en van dat onderstel van die R wist ik maar toch nog bedankt;-))
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

De V70 R Design vind ik te stoterig, past niet zo bij het serene karakter van de wagen. Wil je dynamisch, neme een V60.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Powershift komt er bij mij nooit meer in, we hebben in 2010 een nieuwe C70 2.0D powershift gekocht en na 18 maanden ten einde raad ingeruild voor een C70 D3 geartronic, sindsdien alleen nog maar brede glimlach in de auto.

En wij waren niet de enige die problemen ervaren hebben met de powershift....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Jungle
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 13.07.2012 - 16:32

Met de 2.0T heb ik geen ervaring, maar ik rijd al bijna twee jaar met veel plezier in mijn 2,5T Summum. Een heerlijk soepel rijdende en probleemloze vijfcilinder met GT.

Tot nu toe weinig geks tegengekomen, met uitzondering van een onterechte "oliepeil laag" melding (verholpen door de dealer met een software update) en recent een recent een lekje in het LCD scherm van de rechter klok op het dashboard.

Echt zuinig rijden doet ie overigens niet: ik heb moeite om 1:10 te halen maar dat kan ook komen doordat ik veel korte ritten rij en soms wat last heb van een zware rechtervoet 8-)
Laatst gewijzigd door Jungle op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5T Summum 2008 [VolvoTune]
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn S60 2.5T handbak, en zoek specifiek naar een S80 uit 2009-2011 met handbak. Heb diverse 2.0T's (203pk) proef gereden, ook een T5 ( das een gekietelde 2.0t met 241 pk), allemaal met handbak. Maar mij kunnen ze niet bekoren die 4-pittertjes van ford.. Niet zo soepel en smeuïg als een 5-pitter van Volvo, en het geluid is helemaal niks, het klinkt gewoon niet..!

Heb ook proef gereden met een 2.5T, een versie met 200pk en eentje met 231pk (vanaf 2010). En dat is het echte werk, gewoon heerlijk, lekker geluid en lekker soepel. En het verbruik is nagenoeg gelijk als met een 2.0, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ik ga voor een 5 cilinder, nu het nog kan...

Succes met je keuze en zoektocht!
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
René D
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 30.03.2014 - 21:38

Hoi

Ik heb sinds enkele dagen een my2010 V70 2.0T met geartronic.
Altijd met handschakel gereden dus was wat huiverig over automaten.
Ik moet zeggen ik ben verkocht.
bij normaal rijden merk je het schakelen bijna niet.
Het enige minpunt is de vertraging bij weg rijden.

Als je zuinig wil rijden koop dan een diesel.
Benzine auto van 1500 + kg kost brandstof.

René
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V


DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
triumph
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.06.2012 - 16:55

Allemaal bedankt voor de reacties heb hier veel aan gehad met mijn keuze en het is een V70 2.5T Geartronic Summum geworden uit 2009.
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...

grt Arthur
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28540
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

triumph schreef: Allemaal bedankt voor de reacties heb hier veel aan gehad met mijn keuze en het is een V70 2.5T Geartronic Summum geworden uit 2009.
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...

grt Arthur
Dat is mooi, veel plezier met de V70 2.5T.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

triumph schreef: Allemaal bedankt voor de reacties heb hier veel aan gehad met mijn keuze en het is een V70 2.5T Geartronic Summum geworden uit 2009.
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...

grt Arthur
goede auto met een heerlijk blok dat kan bijne niet meer mis ! veel plezier er mee
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”