Hoi, ik heb een vraag aan allen die hier iets over weten het is voor mijn een onwijs moeilijke keuze.
Nu rijd ik een S60 T5 uit 2001 met 250 pk, willen nu een andere Volvo kopen en dan een V70.
Nu is mede mijn vraag van de 2 motoren welke zou het best zijn met de minste problemen?
Vind de R-design erg mooi maar als de motor net te licht zou zijn, is dat ook niet wat en de R-designs koop je nieuwer voor hetzelfde geld als een 2.5T zijn dacht t/m 2009 gemaakt?
Dus mijn vraag is eigelijk hoe is/bevalt de V70T 2.0T R-Edition en hoe is/bevalt de V70 2.5T Geartronic Summum vooral motorisch.
Hoe zit het met storingsgevoeligheid van een 2.0T versus een 2.5T.
Als iemand hier iets over kan melden, heel graag.
Alvast Bedankt
Volvo V70 2.0T R-Edition of een V70 2.5T Geartronic Summum
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28538
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De 2.5T motor is nog een echte 5 cylinder met alle daarbij horende voordelen maar is ook minder zuinig dan de 2.0T.
Om het verschil zelf te ervaren is een proefrit met beide motoren aan te raden.
Om het verschil zelf te ervaren is een proefrit met beide motoren aan te raden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24591
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik vraag me af of die 2.5T echt zo veel zuiniger is dan een 2.0T. Die laatste is niet echt een zuinige broeder. Ben eens met een V60 2.0T naar Zuid Limburg geweest en op die rit het gemiddeld verbruik volgens de boordcompu met moeite rond de 1:10 kunnen houden. Dat red ik met mijn veel zwaardere V70 2.4 automaat ook, inclusief stadsverkeer. Ik zou voor de 2.5T gaan, ook omdat ik gek ben op de vijfpitter. R-Design is voornamelijk uiterlijk vertoon. En als je zoekt, zul je ook wel een 2.5T met R-design treffen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wat je met z'n vijven kunt doen, doe je niet met z'n vieren. En ten aanzien van het verbruik, dat zit echt in de marge en een te verwaarlozen verschil. En wat dan nog, de 5 cilinder rules!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24591
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
er is niets mis met die Powershift. Is eigenlijk een handbak, 2 drieversnellingsbakken die naast elkaar staan en automatisch bedient worden. Rij je in 2 staat in de andere bak 3 al klaar. Gaat snel en soepel.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Er wordt hier nog wel eens over de betrouwbaarheid van de Powershift gesproken... Ik denk dat NielsPHEV daar op doelt.Walter schreef: er is niets mis met die Powershift. Is eigenlijk een handbak, 2 drieversnellingsbakken die naast elkaar staan en automatisch bedient worden. Rij je in 2 staat in de andere bak 3 al klaar. Gaat snel en soepel.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Precies, daarnaast ervaar ik ps persoonlijk ook als wat "bijterig" bij metname het wegrijden en ben ik dol op de T5 en 2.5T motorenBartS schreef:Er wordt hier nog wel eens over de betrouwbaarheid van de Powershift gesproken... Ik denk dat NielsPHEV daar op doelt.Walter schreef: er is niets mis met die Powershift. Is eigenlijk een handbak, 2 drieversnellingsbakken die naast elkaar staan en automatisch bedient worden. Rij je in 2 staat in de andere bak 3 al klaar. Gaat snel en soepel.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Van kennissen welke een 2.0T hebben verneem ik dat deze inderdaad slecht boven de 1:10 uitkomen.
En voor dat verschil zou ik wel een 2.5 zoeken. Rijdt toch een stukje lekkerder op een of andere manier.
Let ook op dat een R-Design een wat steviger onderstel heeft als een normale. Misschien dat dat ook wat uitmaakt in de zoektocht.
En voor dat verschil zou ik wel een 2.5 zoeken. Rijdt toch een stukje lekkerder op een of andere manier.
Let ook op dat een R-Design een wat steviger onderstel heeft als een normale. Misschien dat dat ook wat uitmaakt in de zoektocht.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Powershift komt er bij mij nooit meer in, we hebben in 2010 een nieuwe C70 2.0D powershift gekocht en na 18 maanden ten einde raad ingeruild voor een C70 D3 geartronic, sindsdien alleen nog maar brede glimlach in de auto.
En wij waren niet de enige die problemen ervaren hebben met de powershift....
En wij waren niet de enige die problemen ervaren hebben met de powershift....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Jungle
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13.07.2012 - 16:32
Met de 2.0T heb ik geen ervaring, maar ik rijd al bijna twee jaar met veel plezier in mijn 2,5T Summum. Een heerlijk soepel rijdende en probleemloze vijfcilinder met GT.
Tot nu toe weinig geks tegengekomen, met uitzondering van een onterechte "oliepeil laag" melding (verholpen door de dealer met een software update) en recent een recent een lekje in het LCD scherm van de rechter klok op het dashboard.
Echt zuinig rijden doet ie overigens niet: ik heb moeite om 1:10 te halen maar dat kan ook komen doordat ik veel korte ritten rij en soms wat last heb van een zware rechtervoet
Tot nu toe weinig geks tegengekomen, met uitzondering van een onterechte "oliepeil laag" melding (verholpen door de dealer met een software update) en recent een recent een lekje in het LCD scherm van de rechter klok op het dashboard.
Echt zuinig rijden doet ie overigens niet: ik heb moeite om 1:10 te halen maar dat kan ook komen doordat ik veel korte ritten rij en soms wat last heb van een zware rechtervoet

Laatst gewijzigd door Jungle op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5T Summum 2008 [VolvoTune]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
- Locatie: Noordwijk Z-H
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn S60 2.5T handbak, en zoek specifiek naar een S80 uit 2009-2011 met handbak. Heb diverse 2.0T's (203pk) proef gereden, ook een T5 ( das een gekietelde 2.0t met 241 pk), allemaal met handbak. Maar mij kunnen ze niet bekoren die 4-pittertjes van ford.. Niet zo soepel en smeuïg als een 5-pitter van Volvo, en het geluid is helemaal niks, het klinkt gewoon niet..!
Heb ook proef gereden met een 2.5T, een versie met 200pk en eentje met 231pk (vanaf 2010). En dat is het echte werk, gewoon heerlijk, lekker geluid en lekker soepel. En het verbruik is nagenoeg gelijk als met een 2.0, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ik ga voor een 5 cilinder, nu het nog kan...
Succes met je keuze en zoektocht!
Heb ook proef gereden met een 2.5T, een versie met 200pk en eentje met 231pk (vanaf 2010). En dat is het echte werk, gewoon heerlijk, lekker geluid en lekker soepel. En het verbruik is nagenoeg gelijk als met een 2.0, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ik ga voor een 5 cilinder, nu het nog kan...
Succes met je keuze en zoektocht!
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
- René D
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 30.03.2014 - 21:38
Hoi
Ik heb sinds enkele dagen een my2010 V70 2.0T met geartronic.
Altijd met handschakel gereden dus was wat huiverig over automaten.
Ik moet zeggen ik ben verkocht.
bij normaal rijden merk je het schakelen bijna niet.
Het enige minpunt is de vertraging bij weg rijden.
Als je zuinig wil rijden koop dan een diesel.
Benzine auto van 1500 + kg kost brandstof.
René
Ik heb sinds enkele dagen een my2010 V70 2.0T met geartronic.
Altijd met handschakel gereden dus was wat huiverig over automaten.
Ik moet zeggen ik ben verkocht.
bij normaal rijden merk je het schakelen bijna niet.
Het enige minpunt is de vertraging bij weg rijden.
Als je zuinig wil rijden koop dan een diesel.
Benzine auto van 1500 + kg kost brandstof.
René
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V
DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V
DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18.06.2012 - 16:55
Allemaal bedankt voor de reacties heb hier veel aan gehad met mijn keuze en het is een V70 2.5T Geartronic Summum geworden uit 2009.
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...
grt Arthur
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...
grt Arthur
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28538
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is mooi, veel plezier met de V70 2.5T.triumph schreef: Allemaal bedankt voor de reacties heb hier veel aan gehad met mijn keuze en het is een V70 2.5T Geartronic Summum geworden uit 2009.
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...
grt Arthur
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
goede auto met een heerlijk blok dat kan bijne niet meer mis ! veel plezier er meetriumph schreef: Allemaal bedankt voor de reacties heb hier veel aan gehad met mijn keuze en het is een V70 2.5T Geartronic Summum geworden uit 2009.
gekocht bij Auto Uniek in Mill
ben er erg tevreden over tot nog toe maar heb 'm pas een week.
nogmaals bedankt...
grt Arthur