Hallo,
Mijn excuus dat ik mij niet gelijk voorstel, dat zal ik binnenkort wel even gaan doen!
Ik heb een technisch probleem met mijn Volvo.
Als ik de auto koud start draait de motor maar 800 toeren. Wanneer de motor warmer wordt gaat deze naar 1300 toeren.
Kan dit een temperatuursensor zijn? De temperatuur op het dashboard wordt wel gewoon goed aangegeven.
Ik zie dat Estate services die temperatuurzenders verkoopt. Zou dat de goede kunnen zijn?
Kortom,
Koud is 800 naarmate warmer 1300 als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Dashboard temp komt gewoon netjes in het midden te staan.
V70 uit 1998 2.5 10v handgeschakeld.
Wie o wie weet er iets?
Alvast bedankt!
V70 2.5 10v Stationair toerental.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
Ik zou juist wel denken aan de temp. sensor die de ecu aanstuurt. Als het zo structueel met koud/warm is. Bij vervuiling van bovengenoemde onderdelen dan maakt koud/warm minder verschil en gaat het toerental ook veel onregelmatiger staan schommelen of zou een kort intrappen van het gaspedaal al verandering geven, zowel positief als negatief!
Succes.
Succes.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 19.03.2014 - 16:02
Okee,
Ik ga morgen even een paar gasklep pakkingen halen en waarschijnlijk dit weekend ook gelijk die stappenmotor en boel even goed schoonmaken.
Zou dat dan ook die bovenste temperatuur sensor zijn? Die zeg maar onder het inlaat spruitstuk zit.
Temperatuur op dashboard wordt wel goed aangegeven, of is dat weer een 2e temperatuur sensor?
Ik ga morgen even een paar gasklep pakkingen halen en waarschijnlijk dit weekend ook gelijk die stappenmotor en boel even goed schoonmaken.
Zou dat dan ook die bovenste temperatuur sensor zijn? Die zeg maar onder het inlaat spruitstuk zit.
Temperatuur op dashboard wordt wel goed aangegeven, of is dat weer een 2e temperatuur sensor?
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik heb dit ook gehad. Bij koud starten net niet afslaan om vervolgens richting 700-800 toeren te kruipen, afslaan bij afremmen en ontkoppelen. Warm richting de 1200-1300 toeren. Na het schoonmaken van het gasklephuis en de stationairregelaar was het over. Ik vermoed dat je in de stationairregelaar (stappenmotor) zit. Hoe heb je hem schoongemaakt?
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km