Het grote volvo v60 PIH problemen topic

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
jvov60
4th Gear member

diesel01 schreef:
jvov60 schreef: Natuurlijk moet het op een fatsoenlijke manier.
Maar mijn ervaring is dat dat het niveau (bijvoorbeeld bereidheid "gezeur" toch op te lossen en niet snel te zeggen "dat hoort zo, kan niet anders"), vriendelijk en correctheid van de (mijn) Volvo-dealer niet op het niveau van de BMW- en Mercedes dealer zit.
Neem het eens met hem op, kan heeeuuul verhelderend zijn...
Where is the love :love:
Ik ben niet degene die het niveau van de Volvo-dealer op het premium niveau moet brengen waar ze graag ook het merk willen positioneren.
De Volvo-organisatie moet dat zelf doorvoeren en verbeteren waar nodig. Afkijken hoe dat moet kan Mercedes en BMW.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
diesel01
Geartronic member

Ik heb totaal geen problemen met dealer, doen hun werk goed en vlot.
Kom ik zonder bellen binnen lopen met een probleem lost men het ook op.
Mss heeft het met mijn instelling te maken dat "al het mogelijke direct kan worden gedaan en al het andere duurt even langer"
Maarumhh als de Volvodealer niet premium is waarom dan geen Audi, Mercedes of BMW?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
jvov60
4th Gear member

diesel01 schreef: Ik heb totaal geen problemen met dealer, doen hun werk goed en vlot.
Kom ik zonder bellen binnen lopen met een probleem lost men het ook op.
Mss heeft het met mijn instelling te maken dat "al het mogelijke direct kan worden gedaan en al het andere duurt even langer"
Maarumhh als de Volvodealer niet premium is waarom dan geen Audi, Mercedes of BMW?
Mercedes en BMW (in een Audi wil ik niet rijden) hadden geen 0% bijtelling auto. Reed voor Volvo wel meer dan 10 jaar in de merken.
Maar Volvo is een sympathiek merk. Ik rijd er dan ook graag en met veel plezier in.
Desalniettemin kan (en moet) het niveau van de Volvo-dealer veel hoger. Hoop dat Volvo NL hier nog mee aan de slag gaat de komende jaren.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Magliaveli
3rd Gear member

jvov60 schreef: Natuurlijk moet het op een fatsoenlijke manier.
Maar mijn ervaring is dat dat het niveau (bijvoorbeeld bereidheid "gezeur" toch op te lossen en niet snel te zeggen "dat hoort zo, kan niet anders"), vriendelijk en correctheid van de (mijn) Volvo-dealer niet op het niveau van de BMW- en Mercedes dealer zit.
Ik denk dat ik een andere BMW dealer had als jij. Wat een bende doven was het daar, er kon niks, er werd niet meegedacht enz. ALLES kost €€€€€ (en veel)
Complete centrale unit (die waar oa de navi in zit) vervangen voor meer als €1000,--, er werd geen zekerheid gegeven of dat de storing op zou lossen. binnen een jaar weer dezelfde storing... Geen garanti, viel niet over te praten. Blijkt het uiteindelijk een klein krasje op de navi dvd te zijn (die had met waarschijnlijk bij de servicebeurt even er uit gehad) maar dat is dan waarschijnlijk de eerste keer ook geweest. En bedankt.... Hier moest ik overigens zelf achter komen want de BMW kon de storing niet opgelost krijgen.

Een ander voorbeeld is je auto wegbrengen voor een kleine beurt en terugkrijgen met de melding dat men de schroefdraad van de carterplug verkloot heeft waardoor de motor olie lekt. of ik even 900 euri neer wil teggen voor een andere carterpan... Voor iets wat door de BMW kapot gemaakt is he.

Zolang ik niet van dat soort dingen tegen kom bij Volvo hoor je mij nog niet echt klagen
IkeV70
5th Gear member

Discussies over kwaliteit van dealers vs automerk is volkomen zinloos. Het is helemaal niet merkgebonden.

@diesel01 : Jij hebt waarschijnlijk nooit meegemaakt dat je splinternieuwe auto meerdere malen niet wil starten, stil komt te staan op je vakantieadres en afgesleept moet worden, 4x in 1 maand naar de garage terug moet omdat ze storingen niet opgelost krijgen, weken achtereen bij de dealer staat, meldingen geeft dat functies niet beschikbaar zijn, uren aan de software update computer moet, etc. Het is voor jou daarom misschien moeilijk voor te stellen dat dat in sommige gevallen tot wat teleurstelling en irritatie leidt bij de rijders. Niet zozeer gericht op de dealer, maar gericht op het product.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
diesel01
Geartronic member

Idd je zegt het zelf al..de dealer doet daar niet zoveel aan, die probeert het alleen op te lossen.
Het lijkt erop dat Volvo iets te snel op de markt heeft gezet en doordat er een hoop mensen euro of beter gezegd subsidie tekens in de ogen hadden zijn die fuckt.
Het gebeurt helaas vaker dat dat nieuwe auto's kinderziekten heeft en nu er een shitload aan computers moet samenwerken en een elektrisch systeem van 400volt inzit worden die problemen alleen maar groter.
Het blijkt maar weer dat de techniek kapot kan.
Maar heeft de boekhouder 2013 al in de boeken?
De besparing verzoet toch alle ellende.
Indien onze Volvo ons 2x zou laten staan op een vakantie adres zijn de credits idd zo weg en word het tijd voor wat anders.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
v60pih seeker
1st Gear member

Verzoeten of zoeten is een gladde oppervlakteafwerking van natuursteen, evenals polijsten. Waar polijsten een hoogglansresultaat geeft, leidt verzoeten echter tot een minder sterke glans van het oppervlak. Verzoeten is de laatste fase van het schuurproces van natuursteen. Een lichte glans wordt wel aangeduid als "licht gezoet", matglans als "gezoet" en een glans die nadert aan hoogglans als "donker gezoet"

hmmm.......denk niet dan mijn pih is gezoet!
diesel01
Geartronic member

v60pih seeker schreef:
Verzoeten of zoeten is een gladde oppervlakteafwerking van natuursteen, evenals polijsten. Waar polijsten een hoogglansresultaat geeft, leidt verzoeten echter tot een minder sterke glans van het oppervlak. Verzoeten is de laatste fase van het schuurproces van natuursteen. Een lichte glans wordt wel aangeduid als "licht gezoet", matglans als "gezoet" en een glans die nadert aan hoogglans als "donker gezoet"

hmmm.......denk niet dan mijn pih is gezoet!
Ook wel een taalnazi genoemdt.
V90 T6 Recharge Rdesign
Ben
Executive Member
Contacteer:

Zullen we het nu weer over de PIH gaan hebben ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
IkeV70
5th Gear member

diesel01 schreef: Idd je zegt het zelf al..de dealer doet daar niet zoveel aan, die probeert het alleen op te lossen.
Het lijkt erop dat Volvo iets te snel op de markt heeft gezet en doordat er een hoop mensen euro of beter gezegd subsidie tekens in de ogen hadden zijn die fuckt.
Het gebeurt helaas vaker dat dat nieuwe auto's kinderziekten heeft en nu er een shitload aan computers moet samenwerken en een elektrisch systeem van 400volt inzit worden die problemen alleen maar groter.
Het blijkt maar weer dat de techniek kapot kan.
Maar heeft de boekhouder 2013 al in de boeken?
Indien onze Volvo ons 2x zou laten staan op een vakantie adres zijn de credits idd zo weg en word het tijd voor wat anders.
Kan allemaal zijn, nieuwe auto's, kinderziektes, computers, etc. Dat verklaart de problemen wel, maar praat ze niet goed. Denk je nu echt dat het minder erg is dat je auto ermee stopt onderweg naar je vakantieadres omdat het nu eenmaal nieuwe tecnhniek is en Volvo het allemaal nog niet zo goed onder de knie heeft? Vind je nu echt dat men daarom geen recht heeft om te klagen over het niet functioneren van het product?

En nee, fiscale voordelen verzachten dit natuurlijk ook niet. JIj en alle Volvo fans op dit forum kunnen niet anders dan het eens zijn met ons PIH rijders dat we vantevoren hadden mogen verwachten een deugdelijk product geleverd te krijgen van Volvo. Dat heeft niets te maken met wel of geen BPM of bijtelling betalen.

(gelukkig zijn de meeste PIH's, waaronder de mijne, ook gewoon deugdelijke producten)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Een reset naar fabrieksinstellingen van het Sensus systeem zorgde er heel even voor dat ik de apps weer kon zien en gebruiken. Nadat ik de auto even op slot had gezet en weer ontgrendeld had, waren de apps weer ontoegankelijk.
jorisee
1st Gear member

Apps? Hoeveel heb jij er dan? Ik maar 1
Paul
Geartronic member

Ik zat net in een My14.5 enige app was een browser.
Maar bij hem viel ook radio steeds uit....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Poni
3rd Gear member

jvov60 schreef:
Mercedes en BMW (in een Audi wil ik niet rijden) hadden geen 0% bijtelling auto. Reed voor Volvo wel meer dan 10 jaar in de merken.
Maar Volvo is een sympathiek merk. Ik rijd er dan ook graag en met veel plezier in.
Desalniettemin kan (en moet) het niveau van de Volvo-dealer veel hoger. Hoop dat Volvo NL hier nog mee aan de slag gaat de komende jaren.
Volgens mij krijg je na een bezoekje aan de dealer regelmatig een uitnodiging om aan een tevredenheidsonderzoek mee te werken. (Ik wel tenminste).
Ik hoop dat je dit ook doet.
Persoonlijk denk ik dat het zeer van de dealer afhangt en bij sommige dealers ook nog weer van de persoon die je voor je hebt.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

jorisee schreef: Apps? Hoeveel heb jij er dan? Ik maar 1
Send to car, lokale zoekactie, Tune-In en volgens mij nog een.

Heb trouwens gevonden hoe ik de eerste twee via een omweg kan benaderen. Bij de navigatieinstellingen kun je ergens zoeken op het internet drukken en dan kom je uit bij deze twee apps.
Torekov
1st Gear member

ÄLG schreef: Na week of 3 gebruik begon bij mij de standkachel te jammeren , inmiddels 2x naar dealer , 1e keer een software update zonder resultaat overigens , 2e x trof men een niet deugdelijke montage aan van de kachel in de motorruimte. Auto ook toen meegenomen met een gevoel dat dit waarschijnlijk niet de oplossing van het probleem kon zijn... en inderdaad de volgende morgen jammert de kachel er weer vrolijk op los.

De kachel wordt nu hoogstwaarschijnlijk volledig vervangen.

Verder valt mij op dat de gesp van de passagiers gordel in geval niet in gebruik, tegen de deurpost aan rammelt , overigens ook een kwaal in de V70 . Dus of op de stoel proberen te plaatsen of gewoonweg in de sluiting drukken.

Verder functioneert n 9000 km alles naar behoren en voldoet de auto aan mijn hooggespannen verwachtingen :-)

Inmiddels na een klein weekje bij de dealer te hebben gestaan, en naar zeggen van werkplaats chef regelmatig in contact met Zweden te zijn geweest, het probleem
standkachel opgelost.
Ik heb de foto's van het onderdeel gezien en dan met name de beugel waarmee deze is gemonteerd. Wat blijkt ; de beugel is vanuit fabriek 'koud' op de carrosserie
gemonteerd. Dit is aangepast door draadeinden met rubber dempers er tussen te zetten. Probleem is hier daadwerkelijk mee opgelost.
Er is gelijkertijd een navigatie update geupload welke de recent opgetreden weergave van wegafsluitingen (rode kruisjes) ook heeft opgelost.

Zo fijn om na 5 dagen afzien in een Superb 1.6TDI greenline met campingstoelen weer terug te keren in de PIH... ongekend wat een overgang :-)
RichieB
6th Gear member

Goed om te lezen dat het is opgelost. Maareh, jouw Volvo dealer gaf je een Skoda als tijdelijke auto? Mag je die niet gewoon weigeren? ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Torekov
1st Gear member

RichieB schreef: Goed om te lezen dat het is opgelost. Maareh, jouw Volvo dealer gaf je een Skoda als tijdelijke auto? Mag je die niet gewoon weigeren? ;-)
Tsja , das de tol die je betaalt als je kiest voor een pure werkplaats filiaal met een persoonlijke benadering. Het kan dan voorkomen dat de paar Volvo leenauto's al zijn vergeven. Ach je moet maar zo denken, om te genieten moet je af en toe afzien... hele jaar vakantie is ook niet leuk :D
v60pih seeker
1st Gear member

Geef mij maar een heel jaar vakantie!

ik moet deze week naar de dealer ivm precondition (aan de kabel) dat ik nog niet werkend heb gekregen. Buiten laden werkt weer wel.

Hoop dat ik eind van die dag de pih weer kan ophalen incl werkend precon en de zomerbandjes :-)

Rekent volvo kosten voor een huur/leenauto? of is dat ook weer dealerafhankelijk
ferretje
4th Gear member

Zo'n dure auto en moest ik zelf nog de zomertijd instellen... Ik wil mijn geld terug...

Of een goeie tip hoe ik dit automatisch kan laten gaan?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”