Beste leden,
Ik zit momenteel in de richting autotechnieken. en moet een eindwerk maken. Ze hebben mij de motor (op steun) van een Volvo 850 2.5l Diesel van 1996 gegeven
maar nu blijkt dat hiervan de sleutel kwijt is. Nu is mijn vraag hoe krijg ik deze motor gestart? Gewoon schakelaar tussen zetten zal niet lukken vrees ik want het gaan om een transponderslot. Nu hebben ze op school wel een ander slot van volvo met transponder en sleutel liggen.
Wat zijn de mogelijkheden om deze motor toch gestart te krijgen?
alvast bedankt
850 zonder sleutel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45
Ik kan dit nu niet zien, dit slot is nog niet in mijn bezit ik zou er achtergaan moest ik hier iets mee kunnen doen..
Maar er werd mij al vertelt dat hiervoor een chasisnr van de wagen nodig is om de sleutel dan te programeren in de ecu...
Nu is het een motor op steun en ik vrees dat het chasis nr hier niet meer bij is.
Help ;(
Maar er werd mij al vertelt dat hiervoor een chasisnr van de wagen nodig is om de sleutel dan te programeren in de ecu...
Nu is het een motor op steun en ik vrees dat het chasis nr hier niet meer bij is.
Help ;(
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Nou, het is misschien ff puzzeleln, maar wat de transponder kan onderbreken, kun je natuurlijk ook zo weer buiuten dat ding aan elkaar knopen.
Je drukt dan 12V op de diverse zaken, en klaar toch?
Je drukt dan 12V op de diverse zaken, en klaar toch?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Misschien omdat het een schoolproject is,is de startonderbreker er al uit geschreven,dat is ook mogelijk.jordy123 schreef: ecu moet toch signaal krijgen van transponder? En zolang hij dit niet krijgt zal de motor niet starten / brandstof krijgen? of ben ik mis?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=62443
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45
Nu valt mijn motor altijd stil , ik zie in de toevoer van de hogedruk pomp 'belletjes' maar vind nergens van waar hij lucht zou kunnen binnen trekken
de mazoutpomp zit volledig onder de mazout dus dat kan het ook niet zijn

de mazoutpomp zit volledig onder de mazout dus dat kan het ook niet zijn