850 zonder sleutel

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

Beste leden,

Ik zit momenteel in de richting autotechnieken. en moet een eindwerk maken. Ze hebben mij de motor (op steun) van een Volvo 850 2.5l Diesel van 1996 gegeven
maar nu blijkt dat hiervan de sleutel kwijt is. Nu is mijn vraag hoe krijg ik deze motor gestart? Gewoon schakelaar tussen zetten zal niet lukken vrees ik want het gaan om een transponderslot. Nu hebben ze op school wel een ander slot van volvo met transponder en sleutel liggen.
Wat zijn de mogelijkheden om deze motor toch gestart te krijgen?

alvast bedankt
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Zoek het nummer op het slot is op als je wilt?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

Ik kan dit nu niet zien, dit slot is nog niet in mijn bezit ik zou er achtergaan moest ik hier iets mee kunnen doen..
Maar er werd mij al vertelt dat hiervoor een chasisnr van de wagen nodig is om de sleutel dan te programeren in de ecu...
Nu is het een motor op steun en ik vrees dat het chasis nr hier niet meer bij is.
Help ;(
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Heb je al geprobeerd of hij zo wil starten met doorverbinden?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

Neen maar volgens een garagist hier in de buurt zou hij wel starten dan maar zou hij geen brandstof krijgen, dus niet aanslaan
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Nou, het is misschien ff puzzeleln, maar wat de transponder kan onderbreken, kun je natuurlijk ook zo weer buiuten dat ding aan elkaar knopen.
Je drukt dan 12V op de diverse zaken, en klaar toch?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

ecu moet toch signaal krijgen van transponder? En zolang hij dit niet krijgt zal de motor niet starten / brandstof krijgen? of ben ik mis?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

jordy123 schreef: ecu moet toch signaal krijgen van transponder? En zolang hij dit niet krijgt zal de motor niet starten / brandstof krijgen? of ben ik mis?
Misschien omdat het een schoolproject is,is de startonderbreker er al uit geschreven,dat is ook mogelijk.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=62443
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

Heb een 'wrak' volvo 850 gekregen op school, ga ecu en contactslot op mijn motor plaatsen , hopelijk werkt het dan
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

Moet ik buiten de transponder, contactslot en ecu nog iets overbouwen wil ik kunnen starten?

mvg
jordy123
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24.02.2014 - 19:45

Nu valt mijn motor altijd stil , ik zie in de toevoer van de hogedruk pomp 'belletjes' maar vind nergens van waar hij lucht zou kunnen binnen trekken :(
de mazoutpomp zit volledig onder de mazout dus dat kan het ook niet zijn
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”