Beste forumleden,
Even voorstellen ik ben sinds 1993 een tevreden Volvo rijder.
Ik heb in totaal 3 V40's gehad en tussendoor een Laguna (lease), daarna 2 keer een 2.4D 163 pk.
In de laatste rij ik al weer vanaf 2009 rond.
Het is een momentum in Barentz Blue metalic gekocht bij Broekhuis in Zeist met 57.000 km op de teller en heeft nu 176.000km gereden.
Tot nu toe kon ik met storingen prima op het forum terecht zonder zelf een topic te starten, maar nu ben ik na veelvuldig zoeken nog geen oplossing voor het probleem tegen gekomen.
Bij de 175.000km vroeg ik de dealer (Furness car in Zwolle) of ik al aan inruil moest denken.
Hij was net ingereden volgens hen, en als nieuw van buiten en binnen. Dus gewoon doorrijden.
Na de servicebeurt( 950 euro, alleen 1 nieuwe band en een accu verder de gewone zaken) viel mij op dat na het starten van de motor deze zo'n 5 tot 10 seconden stond te schudden(toerental wel regelmatig draaiend zo'n 700 toeren) en daarna weer netjes begon te lopen.
De week erop ging ik er steeds meer op letten, de temperatuur maakte helemaal niet zoveel uit.
Alleen als de motor echt koud was de vervelende trillingen verder probleemloos.
De auto heeft verschillende keren bij de dealer gestaan om de oorzaak van het "schudden" op te sporen.
Tot nu toe zonder resultaat; de auto heeft aan de computer gehangen, gloeikaarsen zijn gecheckt, compressie is goed, er is een verstuivertest(2 waren iets minder maar mocht geen naam hebben) met flesjes gedaan, er is een dynamo vrijlooppoelie (opeens een hinderlijke tik onder de motorkap) vervangen, de motor/verstuivers zijn gereinigd met Injectormax en er is vloeistof in de tank toegevoegd die de verstuivers reinigen.
Ook is het net of de motor op 4 poten loopt tijdens het wegrijden.
Volgens de dealer moet het zich nu vanzelf oplossen, het reinigingsmiddel moet zijn werk doen.
De tank is nu inmiddels half leeg maar ik heb het gevoel dat het schudden alleen maar erger wordt.
Als de motor lekker warm is rijdt de auto prima en lijkt er niets aan de hand.
Vanmiddag reed ik weg met een "koude start" bij 25 graden en toen stond de auto ook te schudden
Ik was niet van plan in te gaan ruilen, maar heb geen goed gevoel over waar dit probleem gaat eindigen.
Graag vanuit jullie kennis en ervaring advies wat de oorzaak hiervan kan zijn
Mvrgr
Henk
koude start 2.4D 163 pk 2005
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 23:47
Beste Mario het is een handgeschakelde versie 6 versnellingen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vliegwiel stuk, en dan een slecht lopende auto voor 10 seconden? Leg eens uit?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het gaat om het schudden wat hij doet en dat kan in het vliegwiel zitten inderdaad.edraket schreef: Vliegwiel stuk, en dan een slecht lopende auto voor 10 seconden? Leg eens uit?
Of toch een lekke injector.
Met goed uitlezen moet er toch wel iets uitkomen lijkt me.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Wordt een lekke injector herkend bij het uitlezen? We hebben een vergelijkbare klacht (al jaren), auto loopt verder zuinig, soepel en probleemloos.
Ons vliegwiel/koppeling zijn bij aanschaf, 150.000km geleden, onder garantie vervangen door Waregem cars, de Belgische Volvodealer.
Volgende week even laten uitlezen tijdens het vervangen van de distributie/waterpomp en alles wat daar bij komt kijken
......en dan op naar de volgende 150.000km

Ons vliegwiel/koppeling zijn bij aanschaf, 150.000km geleden, onder garantie vervangen door Waregem cars, de Belgische Volvodealer.
Volgende week even laten uitlezen tijdens het vervangen van de distributie/waterpomp en alles wat daar bij komt kijken




V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Da's waar, maar het stoort me niet echt en als iets niet los hoeft........, maar komt het aan het licht met uitlezen?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 23:47
Heb de laatste dagen minder last, kan dit het warme weer zijn?
Vliegwiel is bij 90.000 al vervangen, was toen de drukgroep die lekte.
Uitlezen is diverse keren gedaan, kwam niets aan het licht.
En een lekkende verstuiver had uit de flesjestest moeten komen toch ?
Vliegwiel is bij 90.000 al vervangen, was toen de drukgroep die lekte.
Uitlezen is diverse keren gedaan, kwam niets aan het licht.
En een lekkende verstuiver had uit de flesjestest moeten komen toch ?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het hydraulisch,s druklager lekte bedoel je denk ik,,Vezeventig schreef: Heb de laatste dagen minder last, kan dit het warme weer zijn?
Vliegwiel is bij 90.000 al vervangen, was toen de drukgroep die lekte.
Uitlezen is diverse keren gedaan, kwam niets aan het licht.
En een lekkende verstuiver had uit de flesjestest moeten komen toch ?
Drukgroep kan niet lekken..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 23:47
Mario C70,je zult ongetwijfeld gelijk hebben mbt het hydrologische druklager.
Ik heb er geen verstand van het is te lang geleden geweest
Ik heb er geen verstand van het is te lang geleden geweest
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat ik begrijp is het schudden alleen de eerste 10 seconden, en dan lijkt het vliegwiel me niet de oorzaak.MarioC70 schreef:Het gaat om het schudden wat hij doet en dat kan in het vliegwiel zitten inderdaad.edraket schreef: Vliegwiel stuk, en dan een slecht lopende auto voor 10 seconden? Leg eens uit?
Of toch een lekke injector.
Met goed uitlezen moet er toch wel iets uitkomen lijkt me.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als hij bij de koude start op vier cilinders loopt zoals TS aangeeft,dan is er blijkbaar toch een injector slecht.
Of een probleem met een of meerdere klepstoters.
Op afstand is dat natuurlijk allemaal moeilijk te beoordelen.
Of een probleem met een of meerdere klepstoters.
Op afstand is dat natuurlijk allemaal moeilijk te beoordelen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.