Aankoop C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
ArieV40R
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.05.2010 - 21:36

Beste forumleden

Ik oriënteer mij op de aanschaf van een gebruikte C30 ca 2009/2010.

Gelet op de kilometerprijsberekening maakt het voor mij niet zoveel uit of ik op benzine of diesel ga rijden. Daarom vind ik de toekomstige onderhoudskosten belangrijk.

Wanneer komen de grote onderhoudskosten bij:

- C30 benzine-uitvoering met 50.000 km op de teller?

-C30 drive E (diesel) met 140.000km op de teller?

Alvast bedankt,

Arie
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Bij Volvo zijn de onderhoudsprijzen bekend bij elke kilometer, volgens mij 20k 350 euro en 40k dan weer 500 euro ofzo.
En bij die met 140.000km zijn er DrivE modellen die bij 160.000km nieuwe riem moeten. D2 hoeft dit niet.
Verder ben ik met al mijn auto's nooit iets geks kwijt geweest naast de standaardonderhoudsdingen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29482
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij kan je bij de dealer een onderhoudsschema vragen met de prijzen van alle beurten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Als je veel korte stukjes gaat rijden dan zou ik niet voor de d2/drive/1.6d gaan, de roetfilter kan dan gaan dicht zitten en de egr klep kan ook letterlijk roet in het eten gooien, wat natuurlijk de nodige kosten met zich mee brengt.
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

V50 R schreef: Als je veel korte stukjes gaat rijden dan zou ik niet voor de d2/drive/1.6d gaan, de roetfilter kan dan gaan dicht zitten en de egr klep kan ook letterlijk roet in het eten gooien, wat natuurlijk de nodige kosten met zich mee brengt.
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
Aan de andere kant: als je alleen maar lange afstanden rijdt (wij doen 2*26km/dag), gaat zo'n roetfilter veel langer mee dan 120.000km. Bij onze C30 is recent de regeneratievloeistof aangevuld (90,- eu) en is het filter getest, volgens de meting is het filter voor ongeveer 20 procent vol. Km-stand is nu 145.000
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
MartenS40
4th Gear member
Berichten: 655
Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16

Als je het precies wilt weten kijk dan hier:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
(ik zie overigens nu pas dat de link al gegeven was)

Kijk even bij autotrader oid voor een kenteken van een auto die je zou overwegen, vul dat in en voilla.

Overigens is het onderhoud bij de 1.8 en 2.0 (zijn nagenoeg identiek) allemaal niet zo spannend. Goed zelf te doen ook, en weinig problematische dingen.
Laatst gewijzigd door MartenS40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
nee hoor, als je maar om de 10.000 olie ververst met filter
Gebruikersavatar
MartenS40
4th Gear member
Berichten: 655
Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16

janvanmeer schreef:
Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
nee hoor, als je maar om de 10.000 olie ververst met filter
Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie? O-)
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

MartenS40 schreef: Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie? O-)
gewoon geen olie vervangen dan? draagt toch niet bij aan de levensduur...
olie aflaten dan meteen ff koelvloeistof mee doen boeit toch niet :D
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
Ik weet niet hoe je aan dat bedrag komt? 1600 voor een turbo?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
MartenS40
4th Gear member
Berichten: 655
Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16

Richo schreef:
MartenS40 schreef: Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie? O-)
gewoon geen olie vervangen dan? draagt toch niet bij aan de levensduur...
olie aflaten dan meteen ff koelvloeistof mee doen boeit toch niet :D
Tuurlijk olie verversen, even iets vaker als het kan, en zeker vaker bij veel korte ritjes. Je antwoorde op een suggestie van iemand die terecht opmerkt dat over het algemeen een slecht onderhouden diesel meer kan kosten dan een slecht onderhouden benzine (want kan meer kapot). Dan kun je daarna nog zoveel olie verversen tot je scheel ziet, de schade is al aanwezig en daar kom je niet meer onderuit.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
ArieV40R
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.05.2010 - 21:36

Bedankt voor de reacties jongens!
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

Heb je een keuze gemaakt dan?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Plaats reactie

Terug naar “C30”