Beste forumleden
Ik oriënteer mij op de aanschaf van een gebruikte C30 ca 2009/2010.
Gelet op de kilometerprijsberekening maakt het voor mij niet zoveel uit of ik op benzine of diesel ga rijden. Daarom vind ik de toekomstige onderhoudskosten belangrijk.
Wanneer komen de grote onderhoudskosten bij:
- C30 benzine-uitvoering met 50.000 km op de teller?
-C30 drive E (diesel) met 140.000km op de teller?
Alvast bedankt,
Arie
Aankoop C30
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Bij Volvo zijn de onderhoudsprijzen bekend bij elke kilometer, volgens mij 20k 350 euro en 40k dan weer 500 euro ofzo.
En bij die met 140.000km zijn er DrivE modellen die bij 160.000km nieuwe riem moeten. D2 hoeft dit niet.
Verder ben ik met al mijn auto's nooit iets geks kwijt geweest naast de standaardonderhoudsdingen.
En bij die met 140.000km zijn er DrivE modellen die bij 160.000km nieuwe riem moeten. D2 hoeft dit niet.
Verder ben ik met al mijn auto's nooit iets geks kwijt geweest naast de standaardonderhoudsdingen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Als je veel korte stukjes gaat rijden dan zou ik niet voor de d2/drive/1.6d gaan, de roetfilter kan dan gaan dicht zitten en de egr klep kan ook letterlijk roet in het eten gooien, wat natuurlijk de nodige kosten met zich mee brengt.
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
Aan de andere kant: als je alleen maar lange afstanden rijdt (wij doen 2*26km/dag), gaat zo'n roetfilter veel langer mee dan 120.000km. Bij onze C30 is recent de regeneratievloeistof aangevuld (90,- eu) en is het filter getest, volgens de meting is het filter voor ongeveer 20 procent vol. Km-stand is nu 145.000V50 R schreef: Als je veel korte stukjes gaat rijden dan zou ik niet voor de d2/drive/1.6d gaan, de roetfilter kan dan gaan dicht zitten en de egr klep kan ook letterlijk roet in het eten gooien, wat natuurlijk de nodige kosten met zich mee brengt.
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Als je het precies wilt weten kijk dan hier:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
(ik zie overigens nu pas dat de link al gegeven was)
Kijk even bij autotrader oid voor een kenteken van een auto die je zou overwegen, vul dat in en voilla.
Overigens is het onderhoud bij de 1.8 en 2.0 (zijn nagenoeg identiek) allemaal niet zo spannend. Goed zelf te doen ook, en weinig problematische dingen.
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
(ik zie overigens nu pas dat de link al gegeven was)
Kijk even bij autotrader oid voor een kenteken van een auto die je zou overwegen, vul dat in en voilla.
Overigens is het onderhoud bij de 1.8 en 2.0 (zijn nagenoeg identiek) allemaal niet zo spannend. Goed zelf te doen ook, en weinig problematische dingen.
Laatst gewijzigd door MartenS40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
nee hoor, als je maar om de 10.000 olie ververst met filterLongone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.
Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie?janvanmeer schreef:nee hoor, als je maar om de 10.000 olie ververst met filterLongone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.
Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.

Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
gewoon geen olie vervangen dan? draagt toch niet bij aan de levensduur...MartenS40 schreef: Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie?![]()
olie aflaten dan meteen ff koelvloeistof mee doen boeit toch niet

Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik weet niet hoe je aan dat bedrag komt? 1600 voor een turbo?Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.
Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Tuurlijk olie verversen, even iets vaker als het kan, en zeker vaker bij veel korte ritjes. Je antwoorde op een suggestie van iemand die terecht opmerkt dat over het algemeen een slecht onderhouden diesel meer kan kosten dan een slecht onderhouden benzine (want kan meer kapot). Dan kun je daarna nog zoveel olie verversen tot je scheel ziet, de schade is al aanwezig en daar kom je niet meer onderuit.Richo schreef:gewoon geen olie vervangen dan? draagt toch niet bij aan de levensduur...MartenS40 schreef: Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie?![]()
olie aflaten dan meteen ff koelvloeistof mee doen boeit toch niet![]()
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Heb je een keuze gemaakt dan?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |